Názory k článku Internetová tiskovka: podruhé už to bylo lepší

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 4. 2001 8:47

    Tomáš Krause (neregistrovaný)
    Zajímalo by mne, zda by si KB dala na dvere pobočky nápis 'pouze pro lidi s kravatou' nebo podobnou pitomost. Teoreticky není problém chodit v kravatě a používat Wokna s IE, ale proč? Já chci chodit v tričku a používat OS podle svého výběru. A protože je minimálně jedna banka, které to nevadí, zůstanu u jejích služeb. Hádejte, která to je.

    Někdo by měl pánům z KB prozradit, že nic neodradí návštěvníka webu dokonaleji, než hlášky 'XYZ only'.
  • 3. 4. 2001 10:50

    jirka (neregistrovaný)
    No tak jsem se na web KB www.mojebanka.cz podíval. Nevím jak komu, ale mě naskočil v 10:43 pouze 1 obrázek bord_novinky, jinak bez grafiky, jako kdybych ji měl vypnutou.
    To považuji u firmy typu KB za internetovou sebevraždu. Ale konec konců u této instituce jsem na neustálé problémy a chyby personálu již zvyklý. Tak nějak to patří k bontonu, ne? Předřečník konkurenční banku nejmenoval, já ji jmenuji, s eBankou jsem naprosto spokojený!!!

    KB, lovte dál kravaťáky! :-))
  • 3. 4. 2001 11:27

    GOsoft (neregistrovaný)
    Obrazky nebyly videt proto, ze jsou nekorekne nastaveny cesty do adresare http://www.mojebanka.cz/img/ . Obrazky ale vypadaji slusne.
  • 3. 4. 2001 12:07

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    No, nevim jak rano, ale ted je situace zase jina - www.mojebanka.cz jsou ve skutecnosti dva pocitace, adresa jednoho zacina 194..., adresa druheho 195. 194ka ma obrazky v poradku, 195 v teto chvili stale nikoliv - je tedy cca 50% sance, ze dostanete stranku s obrazky a 50%, ze bez obrazku (rozhodujici je prvni pristup, dalsi pristupy uz obvykle probihaji na stejny stroj). Workaround ? Editace hosts souboru a nastavit si pouze jeden stroj.

    Problem ale neni zdaleka jediny - jeste pred chvili script co ma generovat certifikat nedelal "nic" - tedy alespon se po dobu nekolika minut nic nedelo (mozna neco tahal - ale co by to mohlo byt kdyz to po optice teklo nekolik minut - a jak dlouho to potece pres dialup ?). Nyni uz generovaci script "neco" dela - na WIndows 98 hlasi, ze nemame spravny operacni system - ze musimem mit Widows 95,98,2000,ME.

    A situace se nadale meni (prispevek pisu postupne) - uz to vadny system nehlasi a pokracujeme s generovanim certifikatu. Tam se zadim zadny zadrhel neobjevuje - ne, pozor, pokud budete menit adresar do ktereho se maji ukladat soubory nezapomente na '\' na konci - je povinny, ale neni to nikde uvedeno. Tak a certifikat (snad) mame - rozhodne mame fingerprint. Jdeme do banky - jiste to jeste nedelali. O tom jak jsme dopadli poreferuju vecer.

    Jinak se ale zda, ze mame moznost pozorovat prudce se vyvyjejici system - primo pod nasima rukama. Pripoustim, ze jde o zkusebni provoz, takze vsechno fungovat nemusi - ale da se pod tohle take schovat to, ze system je proste nepripraven a je zrejne dopisovan a dokonfigurovavan primo za behu ... ?

  • 3. 4. 2001 16:46

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Takze pokracovani - na pobocce jsou sice velice ochotni, ale reditel expozitury jeste neurcil osobu opravnenou schvalit vydani certifikatu, takze to nemohou udelat - ale zaridi to pro nas behem odpoledne telefonicky s pomoci kolegyne v nedrizene pobocce, kde je vedouci operativnejsi a opravneni jiz vydal - mame se stavit rano. Jelikoz stazeni certifikatu po schvaleni probiha pres WWW necekam az do rana a zkousim to uz ted - ano, certifikat je jiz vydan, podarilo se ho naimportovat a potvrdit bance jeho prevzeti. Nyni tedy LOGIN - neco se taha, zase nejaky asi Java applet - zase to trva dlouho a zase se nic nedeje, ale napodruhe se to uz dari - zda se, ze to je spolecna chyba vsech appletu KB - kdyz je nemate, tak se natahnou, ale uz se nespusti a je potreba "druheho kola". Prihlasit se ale nemuzeme:

    ERROR: Could not connect to the requested service
    Check if it has been started.

    A znovu, o neco pozdeji - na podruhe to uz jde.

  • 3. 4. 2001 18:03

    Pajous (neregistrovaný)
    V NN ani uvodni stranka nenajede v poradku a neni mozno ziskat ani zakladni informace o sluzbe.Jak potom zprasene musi vypadat samotna aplikace v jave,kterou ovladam svuj ucet??????????
    Jak muze KB vubec nabizet takovou sluzbu,ktera je totalne neodladena a testovat to na zakaznicich.To je vysmech. Cas je netlaci,stejne jsou na ceskem trhu tou nejzaostalejsi bankou(krome CS:-))) Mohli to v klidu domakat a pak zpustit.Stejne vsichni co uz ibanking chteli,uz ho maji u EB nebo nekde jinde. Je videt,ze KB je stejny moloch jako SPT nebo CS nebo Ceske drahy,jen to zere prachy a hovno dela.Fuj. Jsem sice take jejich klientem,ale na el,bankovnictvi u nich rozhodne neprejdu,leda ze by mi za to platili nebo mel jine super vyhody.Treba Ec/Mc bez poplatku.
    Jinak uz na rozebranem trhu nemaji sanci.Co me nuti prejit od EB nebo ZB,u kterych uz ibanking pouzivam ke spokojenosti vice let.Proste nic.

    Zdravi Pajous
  • 3. 4. 2001 19:33

    Jan Kotek (neregistrovaný)
    Kazdeho, kdo pracoval s dosavadnim homebankingem KB nefunkcnost nemuze prekvapit...
    Ten homebanking je desny system...
  • 4. 4. 2001 13:08

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Ale notak, nebud'te Nesmiritelni. Je to prave nasazena novinka ve zkusebnim provozu. Je to ctvrty homebanking jejichz rozjezd sleduji (treti, kde to sleduji jako jeden z prvnich klientu) a problemy byly s naprosto kazdym - a popravde receno, uz jsem leta nevidel vetsi softwarovy projekt, ktery by nebyl po nasazeni nejakou dobu doladovan "na lidech". Kdyz vyzadujete bezchybnost a spolehlivost, pak na HomeBanking zapomente - alespon takhle tesne po rozjezdu - a nejen na HomeBanking. Obecne plati, ze bud' pouzivate nejnovejsi novinky - ale pak riskujete, nebo si pockate na casem overena reseni. Oboji najednou mit nelze. Uzivatele Windows 3.0, Windows 95 (original release, ne OSR), prvnich Windows NT, Netware 3.0, Netware 4.0, OS/2 1.0 a mnozi dalsi presne vedi o cem mluvim. Zijete v realnem svete, ne ve vysnenem ...
  • 4. 4. 2001 23:12

    Jerry III (neregistrovaný)
    Ja bych teda nesmiritelnej byl, moje prvni banka co mela online banking (http://www.wamu.com) rozhodne zadny problemy nemela. A na aktivaci clovek nemusi ani nikam chodit, proc proboha nekam fyzicky jit kdyz chci pouzivat sluzbu urcenou k tomu abych nikam chodil nemusel. Proste dalsi a dalsi duvody ze v cechach to sice dopredu jde, ale tak pomalu ze vyspely svet neni sance dohnat ani kdyby vysli naproti.
  • 5. 4. 2001 3:11

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Byl jste mezi prvnimi uzivateli a ucastnil se zkusebniho provozu, nebo jste se stal klientem az "naostro" ?

    Chcete rict, ze jste onu banku nikdy nenavstivil a nesepsal smlouvu ? Pokud ano, pak takove bance se rika "pracka penez" a patri mezi nejoblibenejsi penezni ustavy ... ;-)

  • 5. 4. 2001 8:02

    Petr Stransky (neregistrovaný)
    Na sepisovani smlouvy nemusite prece nutne nikam na pobocku.
    Jinak pokud se tyka testovani, tak byva zvykem, ze tak komplexni aplikace, jako je napr. internetove bankovnictvi, prochazi nejdrive pilotni fazi, ve ktere se na uzavrene uzivatelske skupine odladi problematicke oblasti. Zakazniky ve velmi blizke budoucnosti ani v CR nebude proste polo-funkcni sluzba zajimat a muze je odradit na vzdy.
    Mimochodem nechci tu delat nikomu reklamu, ale jsem jednim z prvnich zakazniku Ebanky, a s zadnymi problemy typu "detske" nemoci jsem se nesetkal. Navic se priznam, ze uzivani sluzeb Ebanky je pro me zajimave predevsim pro celkovy pristup ke klientovi, internetove bankovnictvi je jen malou soucasti.
  • 5. 4. 2001 11:53

    Ludek Tesar (neregistrovaný)
    Naprosto souhlasim, zacal jsem vyuzivat IPB Home banking kdyz byl zdarma v testovaci verzi. Chodil naprosto bez problemu a k uplne spokojenosti a to v te dobe nebyl honosne propagovan. Aplikace mojebanka je problem jako cela KB. Nehlede na to ze na pobockach je totalni chaoz ohledne tohoto produktu. Navic si muzete precist nazor cloveka, ktery Mojibanku pilotne testoval na ISDN serveru (proste hruza) a takovou aplikaci KB pustila do sveta!!! Je videt jaky ma vedeni banky vztah ke svym klientum.
  • 6. 4. 2001 0:58

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    "Chodil bez problemu" v praxi znamenalo, ze jsem osobne objevil zasadni bezpecnostni chybu spocivajici v tom, ze homebanking umoznoval kazdemu klientovi za urcitych okolnosti pristup k datum jinych klientu - ten, kdo to navrhoval musel mit pri programovani naproste zatmeni mysli nebo nemel naprosto zadne poneti o byt' zakladech bezpecnosti a ten kdo to po nem kontroloval take (snad uz je to dost davno na to, abych mohl castecne porusit slib mlceni, kdyz nezminuji zadne detaily - a vic nereknu).

    Mimochodem, uzivatelem IPB homebankingu jsem dosud (abych trochu zmirnil negativni reklamu v predchozim odstavci).

  • 6. 4. 2001 10:13

    Ludek Tesar (neregistrovaný)
    Zajimava informace, dekuji. Doufam, ze IPB homebanking jiz dnes diry nema. Pouzivam ho i nyni... Nejsem netolerantni a je jasne ze vse nove se potrebuje vyvijet. Ale myslim si, ze aplikace v takovemto stavu by "ven" jit nemela... (zvlaste pokud jde o bankovni SW)
  • 6. 4. 2001 1:06

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Bohuzel, prave "celkovy pristup" me odradil - jsem klientem vsech me znamych bankovnich instituci umoznujicich spravu uctu pres Internet (jak jinak bych si mohl hrat?) krome EBanky - kdyz jsem prisel na pobocku s tim, ze si preji zalozit ucet, dozvedel jsem se, ze to neni mozne, protoze na zakladani uctu je nutne se predem objednat - a jeste se me slecna pokousela presvedcit, ze "na pockani" mi nezalozi ucet zadna banka - jelikoz jsem uz v te dobe mel osobni zkusenost s mnoha financnimi instituceni, nezbylo mi nez opacit "krome vas a prakticky kazda", prejit ulici a zalozit si ucet v Komercce (coz jsem puvodne v umyslu vubec nemel). Jo, clovek by nemel dat na prvni dojem - ale uz se stalo ...
  • 8. 4. 2001 13:00

    BlaBla (neregistrovaný)
    "... jsem klientem vsech me znamych bankovnich instituci umoznujicich spravu uctu pres Internet (jak jinak bych si mohl hrat?)..."

    Nova banka "na hrani" je na www.online.ba-ca.cz a dokonce s pristupem chranenym elektronickym klicem.
  • 3. 4. 2001 21:29

    Radek Strouhal (neregistrovaný)
    V DOS éře byl KB soft jedním z použitelných. Na pobočkách o něm sem tam i něco věděli a víceméně s ním nebyl problém.
    Win verze MBEST se ocitla ve 21. století omylem. Propracovat se k údajům je problém jednak technický - online banka má kupodivu velmi často zavřeno, otevírací dobu bohužel neinzeruje - jednak uživatelský - propracovat se k jakýmkoliv údajů vyžaduje značné překonání v logickém uvažování. Práce s více okny je ze záhadných důvodů většinou nemožná, při importu náhle zjistíme, že názvy souborů delší 8 znaků jsou problémem ... vzpomínky na WIN 3.0, které tento program neustále připomíná. Víceuživatelské nastavení umožňuje práci pouze 1 stanici v konkrétní okamžik. Podpora ze strany banky - skutečný problém vyřeší cca 1 člověk, dostupný přes mobil, byť je možno nekonečně dlouho komunikovat s lidmi ochotnými, ale neznalými přes 0800. V porovnání s ostatními bankami, kterých ale moc nezbylo, je MBEST bezkonkurečněně na posledním místě, pochybuji ovšem, že by se tím někdo v KB vážněji zabýval.
    Dle vlažného způsobu přístupu banky k uživatelskému prostředí aplikací a obecně k internetovým záležitostem si nedokážu představit předmět tiskovky v praxi, i když její vlastní provedení se jeví jako nečekaný pokrok.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).