Rollback procedury se delaji vicemene pri kazde migraci, druhou stranou mince je ovsem fakt, ze pokud to neni naprosto nezbytne tak je nikdo nechce pouzit. Pokud mate totiz problem, ktery se objevil az v produkci, znamena to ze na deploymentu ho nedokazete nasimulovat (nebo jen velmi obtizne). Rollback pak nic neresi, protoze nemate zminovany problem kde vyladit, musite to udelat vicemene naslepo a pak riskovat dalsi migraci jak dopadne. Proto je v pripade problemu povetsinou snaha uvest system za kazdou cenu do alespon trochu pouzitelneho stavu a postupne problemy resit. Na druhou stranu je pravda, ze vypadek 72 hodin je skoro dost. Vetsinou se podobne problemy podari z 90% vyresit behem jednoho dne a dalsi uz se doladuji nektere malickosti.
Co se tyce simulace realneho provozu na deployment prostredi tak u komplikovanejsich systemu je to v podstate neresitelny problem. Tech stupnu volnosti maji takove systemy strasne moc a nikdo nedokaze uplne odhadnout co nova funkcionalita udela pri realnem nasazeni.
pokud delas prechod na novy "system", tak kazda slusna spolecnoct udela zalohu dat a systemu / v pripade CS o tom vubec nepochybuji.., /
navic nepochybuji o tom, ze libovolny poskytovate techto sluzeb se bude snazit ziskat dalsi zakazniky....
z meho uhlu pohledu se zkratka nekdo nekde "utnul" a uz z toho delame tragedii....