To vypadá na neexistující/nedostatečné/neotestované/nerespektované plány na obnovu kontinuity IT provozu.. A pak že všechno funguje automaticky a klastr všechno zachrání.. Ale nejsou v tom sami, tohle je realita hned řady českých finančních ústavů. A ukazuje to na omezenost adminů vidět za svoji konzoli a neschopnost jejich nadřízených vyjednat s provozem obchodu pravidelné testování. Není to jednoduché, ale jde to, v sektoru energetiky ty testy dokáží udělat a to na nich závisí daleko větší množství lidí a firem.
Výpadky internetového bankovnictví (mojebanka a profibanka) jsou u KB celkem běžné, potýkáme se s tím ve firmě cca 2-3x do měsíce, kdy není možné spojení s KB. Infolinka zatím vždy potvrdila "aktuální dočasný výpadek spojení", většinou to ale zprovoznili vždy tak do hodiny, takže to tak nebolelo jako ten dnešní několikahodinový