Teda takové problémy u banky bych rozhodně mít nechtěl. Osobně mám účet u Expandie již rok a jejich službám nelze prakticky nic vytknout. Občas mají sice o něco málo dražší poplatky než jinde, ale za ten komfort (jít v bance 2x za rok, z toho jednou založit účet, tomu se říká úspora času). Kdyby měla Expoška takové problémy s Internetem, jako Citi, asi bych u ní nezůstával.
No, Expandia měla těch problémů taky požehnaně. Nefungující servery,
ztracené platební příkazy, přetížené linky, to se ani jí nevyhnulo. Spíš
je zajímavý celkový trend.
Nehledě na to, že každá banka je pro jinou klientelu, a z toho vyplývají jiné
priority. To, že EB může dobře fungovat pro malé klienty je zase vykoupeno tím, že je drahá.
Porovnám jen pár čísel. Když dnes zaplatím: 100000 DEM, tak usetrim
v Citibank proti EB 6300 Kc na kursu a 1500 na poplatcích, u 100000 USD dokonce
20600 Kč na kursu a 1500 na poplatcích. Když si chci uložit na 30 dni 250000 Kč na termínovaný vklad,
tak v Citibank mam úrok 5,28%, v EB jen 3,7%.
Ale to jsou ty věci, které si musí podle konkrétních okolností rozhodnout každý sám.
Ten článek jsem psal proto, aby noví klienti Citibank nebyli příliš rozčarováni současným stavem věcí, doufám,
že k podstatné změně k lepšímu skutečně dojde.
Jo, článek byl pěknej, nicméně k týdle odpovědi můžu konstatovat, že k modelový situaci, kde banka 1 je xkrát výhodnější než banka 2, zase můžu najít jinou, kde banka 2 je xkrát lepší než banka1. Spíš mě překvapilo, v jakým stavu může bejt CITI.
Problémy u Expošky jsem neměl žádný, o přetížení při spouštění E-city vím, nicméně jsem v těch pár dnech do Expošky nelezl. Nefungující servery ani ztracené příkazy jsem taky nezažil. Neříkám, že to nemohlo býtm ale rozhodně jsem to nikdy nepocítil na vlastní kůži.
Poměrně příjemné jsou poplatky za vedení účtu ... v podstatě vše je zdarma. Co mě ale zarazilo byl údaj uvedený na konci stránky ceníku kde je uveden měsíční poplatek za intrenet banking jako 1.500,- Kč za měsíc ... viz http://www.citibank.com/czech/cz/elc/serv1/docs/price.htm
Struktura poplatků u Citibank je úplně jiná než v jiných bankách,
takže onen propočet je skutečně nutný. Vlastně kromě zahraničních
plateb jsou všechny ostatní poplatky shrnuty do onoho paušálu 1500 Kč.
Všechno ostatní pak může být zdarma, včetně výběru hotovosti v bankomatech.
S tím nesouhlasím. U jiného způsobu komunikace není žádný poplatek přestože sazby za vedení účtu atd. jsou stejné? Všiměte si také, že citibank neposkytuje úrok z uložených peněz což bude zřejmě jeden z důvodů proč některé služby provozuje zdarma, ale určitě to není prot, že za internetovou komunikaci vybírají 1.500,- Kč.
Tak to pozor, jaký jiný způsob komunikace máte na mysli? Za platebí příkaz
poslaný faxem nebo poštou se platí 500 Kč. Banka nemá žádné přepážky, na kterých
by se něco řešilo osobně.
Expandia má demo účet a dokonce takový, že si na něm po libovolně dlouhou dobu můžete zkoušet libovolně všechny operace, včetně některých normálně placených (např. posílání SMS). A tohle demo běží už od března. Stále nevíte o co jde? Tak zkuste www.ecity.cz.
A k tomu ještě drobnost. Exbanka nyní představí nový typ účtu, jenž bude dost omezený oproti tomu stávajícímu, ale zato bude jeho vedení zdarma. Mj. na invexu se bude moci každý zaregistrovat.
O tom demu zamozřejmě vím, jenomže delší dobu je tam jenom tahle hláška:
omlouváme se, ale došlo k přerušení spojení mezi Vaším počítačem a Klientským systémem. Prosím, přihlašte se do
Klientského systému pomocí následujícího tlačítka: Přihlášení do DEMO systému Pokud se Vám nepodaří navázat
spojení, volejte prosím 0800/110120 (zelená linka eCity)
No a na 0800/110120 mi eslečna řekla, že demo bylo definitivně bez náhrady zrušené.
Ostatně, kdybych měl na služby ebanky usuzovat podle ecity, tak se jí vyhnu velkým obloukem.
A ten nový typ účtu - proč ne, jako doplňkový účet pro online transakce s některými obchody ma českém inetu se může hodit, jako
primární účet ale asi těžko.
Dovolil bych si podotknout jednu maličkost k novému eCity účtu. Nejenže tam jsou omezení, jako např. termínovaný vklad, kontokorent a pod., ale je zde podstatná věc, o které se nikde nepíše. Na tomto účtu je nulový úrok !!! Takže to zde vidím pouze jako překladiště peněz pro internetové obchodování, kde si člověk nechá pouze tolik peněz, o kolik může přijít bez rvaní vlasů.
No, osobně neznám nikoho, kdo má peníze na účtě (nemluvím o termínovaných vkladech apod.) kvůli úrokům. Když chci úroky, tak si udělám termínovaný vklad a mám ty úroky několikanásobně větší než na účtě.