Teda takové problémy u banky bych rozhodně mít nechtěl. Osobně mám účet u Expandie již rok a jejich službám nelze prakticky nic vytknout. Občas mají sice o něco málo dražší poplatky než jinde, ale za ten komfort (jít v bance 2x za rok, z toho jednou založit účet, tomu se říká úspora času). Kdyby měla Expoška takové problémy s Internetem, jako Citi, asi bych u ní nezůstával.
No, Expandia měla těch problémů taky požehnaně. Nefungující servery,
ztracené platební příkazy, přetížené linky, to se ani jí nevyhnulo. Spíš
je zajímavý celkový trend.
Nehledě na to, že každá banka je pro jinou klientelu, a z toho vyplývají jiné
priority. To, že EB může dobře fungovat pro malé klienty je zase vykoupeno tím, že je drahá.
Porovnám jen pár čísel. Když dnes zaplatím: 100000 DEM, tak usetrim
v Citibank proti EB 6300 Kc na kursu a 1500 na poplatcích, u 100000 USD dokonce
20600 Kč na kursu a 1500 na poplatcích. Když si chci uložit na 30 dni 250000 Kč na termínovaný vklad,
tak v Citibank mam úrok 5,28%, v EB jen 3,7%.
Ale to jsou ty věci, které si musí podle konkrétních okolností rozhodnout každý sám.
Ten článek jsem psal proto, aby noví klienti Citibank nebyli příliš rozčarováni současným stavem věcí, doufám,
že k podstatné změně k lepšímu skutečně dojde.
Jo, článek byl pěknej, nicméně k týdle odpovědi můžu konstatovat, že k modelový situaci, kde banka 1 je xkrát výhodnější než banka 2, zase můžu najít jinou, kde banka 2 je xkrát lepší než banka1. Spíš mě překvapilo, v jakým stavu může bejt CITI.
Problémy u Expošky jsem neměl žádný, o přetížení při spouštění E-city vím, nicméně jsem v těch pár dnech do Expošky nelezl. Nefungující servery ani ztracené příkazy jsem taky nezažil. Neříkám, že to nemohlo býtm ale rozhodně jsem to nikdy nepocítil na vlastní kůži.