Mno jenom nechápu proč by to mělo být zabezpečený přes USB klíče???? Je to zbytečný vahazování peněz!!
--
Z článku jsme pochopil, že to bude fungovat nějak takto: uvživatel přijde do VoZP, vytasí průkazku, obsluha mu na ni dá USB klíč, kterej pak bude muset vrazit do PC... a na ten bude moct fungovat jen určitou dobu a dostane ho jen pokud je klientem VoZP...
NO TOHLE JE PRECE PRIKLAD TOHO, JAK JDE "KAFE VARIT STROJEM VELKYM JAKO BARAK"!
Nevyhody to bude mit v tom, ze se ty USB klice budou muset neustale hlidat, aby se neztratili (jsou prece jen pomerne malych rozmeru...) a navic bude dochazet k značnému opotřebení hardwaru - ono, když do USB portu něco budete 30x za den zapojovat a vypojovat, tak za pár měsíců už byde ten port pěkně "vylágrovanej" a to ani nemluvím o tom USB klíči (tu ho někdo odře, někomu spadne...) a prostě bude vypadat hrozně...
Nebylo by lepší, kdyby se jen prostě SW zeptal uživatele na jeho rodné číslo (to je na každé průkazce pojišťovny), ověřil ho se seznamem rodných čísel klientů a pokud by souhlasilo, dal by uživateli určitý časový limit (např. pro daný den a danou pobočku...)
Tak by se ušetřilo za HW a nedocházelo by k jeho opotřebování :-)
--
Podle mě je to teda rozhodně jednodušší způsob, jak USB klíče...
Ještě chci jen dodat, že stejně pochybuji, že by se "internetové kiosky" v jakékoli podobě mohly nějak významně "ujmout"...
Jen z jednoho prostého důvodu: Kdo internet aktivně využívá, tak ho většinou má v práci (ve škole) a doma, takže pominu-li nějaké velmi vyjímečné případy, tak si prostě tento uživatel všechno potřebné na internetu (pošta, inet časopisy, atd. atd.) vyřídí až v klidu doma...
A kdo internet nevyužívá vůbec, tak ho rozhodně nezačne používat z kiosků a dobu hodinu týdně, protože kiosky v jakékoli podobě mají velmi omezené možnosti oproti plnohodnotnému připojení doma... takže se dají použít jen na rychlé vyhledání konkrétní informace nebo vyřízení konkrétní záležitosti (odepsání na mail, ICQ atd.), ale těžko je někdo bude používat k "objevování" internetu a jen tak brouzdání po webových stránkách - jak předpokládal např. projekt Telecomu a proto taky velmi rychle zkrachoval...
Závěrem chci jen říct, že si to chce uvědomit k čemu se používá PC s internetem a k čemu se používá telefon... a pak si hned každého musí napadnout, proč telefonní budka funguje a vydělává a proč "internetová budka" funguje s obtížemi a vydělávat se na ní přímo* nikdy nebude!
*) přímo myslím za její používání jako u telefonu, nepřímo by to snad šlo tak, že by si tímto nějaká společnost dělala reklamu...
O USB konektor bych se nebal, ac mi to reseni take nepripada elegantni. To casove omezeni kazdeho uzivatele umi i SiteKiosk, podle mne jeden z nejlepsich sw pro kiosky na svete. Vase uvaha okolo RC je zajimava, ac ma mozna nejake pravni trhliny.
Co se tyka vyuziti kiosku.
1) Vzdy budou existovat sluzby, ktere kvuli datovym prenosum bude rozumne vyuzivat na kioscich a ne na mobilnich zarizenich.
2) Kompaktni mobilni zarizeni (pda, smartphone apod.) nebudou nikdy tak komfortni jako kiosky.
3) On-line sluzby budou stale casteji prinaset efektivitu i pro lidi, kteri s internetem a IT dosud bezne nepracuji a casto jej nebudou potrebovat pro svoji praci 8 hodin denne. Vyplati se pro ne instalovat sdilene zarizeni - jake? Samozrejme nejaky kiosek - v mnoha firmach je to jiz bezna praxe.
4) Termin internetovy kiosek nebo terminal ma pro Vas zatim ponekud omezeny vyznam. Neslouzi totiz pouze pro pristup k internetu, ale k mnoha dalsim sluzbam (firemni intranet pro nejen manualni profese apod.), transakcni sluzby s hw, ktery bezne nemate, tisk vstupenek a dalsi bezobsluzne aplikace.
5) Specialnim kioskem je jakykoliv automat (vydej jizdenek, platba parkovani, bankomat). Nebo naopak kiosek je typem automatu - vse je o aplikaci a ucelu vyuziti. Toto dokazi dnes kiosky zastat a diky kombinaci specialnich periferii slouzit jako univerzalni zarizeni.
6) Kiosky budou stale atraktivnejsim nastrojem pro prezentaci zbozi a reklamu obecne.
7) Navstivte tento link a nebudete asi pochybovat ;-)
http://friendlyway.de/com/solutions.html
A prave efektivni a pratelska reseni jsou cilem kazde aplikace friendlyway.
P.S. Prave telefonni budky dnes trpi svoji jednoucelovosti a mobilni telefony je ve vsem prevalcovaly. Kiosky jsou univerzalni zarizeni s sirokou funkcionalitou a zatim velkymi vyhodami oproti mobilnim zarizenim.
Telefonní budka že vydělává??
Ani náhodou, kdyby je Telecom neměl nařízené už dávno je nemá. Dost na ně prý doplácí. Kdyby se o nich uvažovalo dneska, tak nemají šanci.