Tato technologie již úspěšně funguje, zejména v případech, když muži koupí ženám, co jim na očích vidí. Není tam ani v e-komerci často zmiňovaný problém s placením. Po té, co ženy dostanou manželovu platební kartu a jsou vybaveny patřičnými kódy často není třeba k nákupům ani očního kontaktu.
Cena výrobku v mnoha případech nerozhoduje, spíš to platí jen pro určitou skupinu lidí, rozhodují úplně jiné faktory, především rychlost doručení zboží, to jen ty zdejší rádoby obchodníci si myslí, že když dají zboží levněji než konkurence, tak že u nich začnou lidi nakupovat, jenže tomu tak není, ale další blblec se toho chytí a zlevní také, takto se ty pitomci předhánějí a sráží cenu až i ten obchodník který cenou s nima nesoutěží musí šáhnout ke snížení ceny protože mezi nima vzniká vleká cenová propast a nespasí to už přidanou hodnotou. U nás dnes totiž podniká na internetu kdejakej blbec, který to má jako vedlejšák k svému hlavnímu zaměstnání a svému obchodu se věnuje jen po večerech a tak je pro většinu těchto rádoby podnikatelů jen zlevňovat ceny a myslet si že díky tomu budu mít zakázky, čímž vzniká nezdravé konkurenční prostředí, tlačící ceny v některých odvětvích až na samotnou hranici únosnosti. Když se podívám na zahraniční obchody, tak zde jsou ceny poměrně vyrovnané s tolerancí +/- 5% ale obchodníci zákazníkům nadbíhají a nedávají jim jako tady samé akční slevy a talčení ceny dolu, tam dostávám různé bonusy třeba ve formě dárků, dalšího zboží jako sestavu za lepší cenu a další, čímž se obchod snaží zákazníkoj něco dávat aby se pak i příště vracel a dělá si tak svou image. U nás slepě dají cenu dolu a při jejich logice zákazník příště nakoupil zase jinde protože tam budou mít lepší cenu, nesnaží se prostě zákanzíka udržet i pro další nákupy, krom ceny, která nebude ani pro ně do nekonečně při větším rozmachu firmy udržitlená na tak nízké úrovni se zachováním kvality služeb. Dnešní situace je tkaová díky častým cenovým akcím, že člověk čeká s nákupem zboží až ho nějaký obchod bude mít v akci podstatně levnější a zákazník dobře ví že tomu tak bude, protože se všichni předhánějí v nejrůznějších slevách a výprodejích, dokonce je zcela běžné že zákazník zavolá do obchodu a vyžaduje slevu. Prostě zdejší obchodní trh je úplně zdegenerovanej, díky takovýmto obchodníkům a bohužel jsou neponaučitlení a situace bude ještě horší a v dohledné době dojde v této oblasti u mnoha komodit k totální krizi a která povede ke krachu mnoha firem.
To by mně tedy zajímalo proč v zahraničí to tedy takto nefunguje, když myslíš, že to tak je. Ona je tu totiž úplně jednoduchá matematika. Jesltiže chodím do hlavního zamstnání a provoz eshopu mam jen na přivydělání a nevěnuju se mu na plno, tak pak yhle lidi nejsou schopni konkurovat ničím než jen nízkou cenou, kterou si mohou dovolit z jednoho prostého důvodu, neplatí totiž firemní prostory, těch pár objednávek stíhají vyřizovat sami, nemají díky malému množství objednávek administrativu, nejsou online na telefonu a objednávky vyřídí jednou za den až po po té co dorazí z hlavní práce, navíc často používají k tomu prostředků svého zaměstnavatele (telefon, internet). Jenže ten kdo to má jako hlavní činnost a má alespoň 50 objednávek denně, tak už sám nevystačí protože je potřeba mít prostory na expedici zboží, je potřeba k tomu kopa papírování (faktury, dodáky, komunikace s dodavateli), kolik času zabere vlastní balení zásilek k expedici, někdo kdo je schopen na telefon kdykoliv odpovídat zákazníkům, řešení reklamací, ... tohle prostě jeden člověk nezvládne a jsou potřeba minimálně dva a s větším množství objednávek ten počet roste a je tedy potřeba vydělat i na tyto provozní náklady aby byl veškerý komfort a rychlost odbavení zásilek udržitelná a pokud nemáte z každé objednávky jen pár halířů tak to neuživíte a o tom to celé je. Oni tedy dokáží nabídnout jen tu lepší cenu na úkor horších služeb a až se jim jednoho dne třeba obchod rozjede, tak budou muset také zdražit nebo se na to vykašlou a ukončej činnost protože to nezvládnou a sami se tak sejmou vlastní zbraní, kterou bojovali, tedy nízkou cenou.
A není lepší to nechat na zákazníkovi, ať si sám vybere, co mu vyhovuje? Bohužel musím souhlasit s předchozím diskutujícím, že argumentujete jako provozovatelé drahých eshopů. Pokud se vám stávající situace nelíbí, máte přece možnost se na to vykašlat.
Z jistého úhlu pohledu to tak může vypadat, ale vsadím se s vámi o co chcete, že ani jeden z diskutujících (Shopíkář a Dalibor) žádný drahý e-shop neprovozuje. :)
V situaci kterou popisujete je pro trh nejvýhodnější velké množství malých e-shopů :-). Jenže to tak není. Velké e-shopy mají úspory z rozsahu.
A co se konkurence týče? Obchody nabízí to co lidé chtějí. Když lidé budou chtít kvalitu, dostanou kvalitu. Když nízkou cenu, dostanou nízkou cenu. Jak prosté a zcela dle všech sociálních a ekonomických zákonů ...
Tak tak ;-) Co se týče cen, jsme na tom vesměs stejně jako konkurence, takže nejsme drazí, ale snažíme se jít dopředu se službami zákazníkovi. A to není žádná fráze, většina výdělku putuje zpět do skladových zásob, takže dokážeme rychleji dodávat.. Eshop je náš vlastní systém, který je dělán přesně na daný obor a tak zautomatizovaný, že na vyřizování každých dvaceti objednávek denně (příjem, objednávání zboží) stačí jeden člověk. A to je právě ten prostor pro minimalizaci nákladů - automatizace.
Úplně se ztotožňuju s tím, co píše Shopíkář, je vidět, že do toho vidí ;-) Kdo nevidí situaci v trhu (dodavatelé, distributoři apod.), tak nikdy nemůže pochopit, že opravdu občas stačí malý krok k tomu, aby se tu objevily velké problémy. A to může být třeba umělé snižování cen v e-shopech, za kterými stojí studenti, kteří si ani neumí spočítat kolik musí prodat a s jakou marží, aby se uživili. Případně měli na další rozvoj.
Zajímalo by mě, zda je tu nějaký provozovatel většího e-obchodu, který bojuje hlavně nízkými cenami ;-) možná kromě elektra..
Sledování pohybu lidského oka by mělo a konečně se to začíná i dělat právě k vytvoření skutečně uživatelského prostředí. Online nakupování se přesune z interentu více přímo do domácností, tedy do běžných spotřebičů, zejména do televizorů. To co tu popisujete je opravdu utopie, protože na takto velký skok si lidi prostě nezvyknou a vůbec si neumim představit jakožto zadavatel rkelamy že bych měl platit za každé mrknutí oka směřující na místo s mou reklamaní plochou což nejde stejně zcela zajistit protože můžu mít odscrolovanou stránku a není jisté zda v těch souřadnicích reklama skutečně je.
Přesně, do puntíku moje řeč. Podle mě to ale vykrystalizuje samo.. Už teď vidím u dodavatelů nechuť začínat s e-shopy, které dohromady nakonec dělají 10% obratu a 10x tolik víc administrativy a 50x tolik problémů, co kamenní. Velcí dodavatelé už pomalu začínají dbát i na to, na jakém e-shopu se jejich zboží prodává, protože některé e-shopy vyloženě svým zjevem kazí značku. Bohužel malí čeští výrobci jsou pořád rádi za každý miniaturní obrat od pidishopu a tak se pak nemůžeme divit. Ale zákazníci časem poznají, že když má někdo o 20% nižší cenu, tak to někde musí o***at a dojede na to zákazník a prodejce hned vzápětí až zkrachuje..
za nekolik desitek let si jiste nechas dat cip zcela dobrovolne, rekl bych ze ti daji vybrat bud chip nebo basa MUHAHAA. osobne tentdle clankej by se hodil spise do blesku ci podobneho magazinu - priznam se, ze sem v pulce vypnul prohlizec a nemel sem zajem cist dal...
Pánové oba vaše příspěvky mne opravdu pobavili. Jste jen ukřivdění provozovatelé předražených eshopů kteří kolem sebe kopou nožičkama když na obrovsky konkurenčním internetu čelí zástupu těch kteří zákazníkům dokáží nabídnout lepší nabídku. Zatímco oni se soustředí na minimalizící provozních nákladů která výhodnější nabídku umožňuje, vás napadají jen blbosti a prázdné fráze jako jsou dárky o které zákazník nestojí a přidaná hodnota pod kterou se obvykle neskrývá o nic víc než nic. Nejvíce mne pobavilo odvážné tvrzení že cenová konkurence je nezdrava ... Ono asi platí, jak pro koho
Problem, ale vidim s phishingem. Karta i kody byvaji vylakany napr. pod zaminkou dobreho obeda, pak se ale casto zjisti ze k tem dvema steakum pribyl i kozich.