Vlákno názorů k článku Internetové obchody: kdy konečně přijde kvalita? od Roman Tarábek - 14. prosince jsem si na Vltavě objednával DVD,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 1. 2004 10:46

    Roman Tarábek (neregistrovaný)
    14. prosince jsem si na Vltavě objednával DVD, které mělo být vánočním dárkem. Na webu uváděli, že do vánoc jsou schopni dodat pouze zboží, u kterého je uvedena dodací lhůta 48 hodin. U vybraného DVD to uvedeno bylo. Dne 19.prosince mi přišel e-mail, že dodávku vyexpedovali. Protože jsem žádnou zásilku nedostal, volal jsem na Vltavu 22.12. a 23.12. Telefon nikdo nebral. Na webu bylo uvedeno, že v době od 23.12 do 5.1. bude provoz ZNAČNĚ omezen. Že ale bude ZCELA omezen, tam nebylo ani slovo. Po Novém roce jsem dostal vysvětlení, "měli jsme toho hodně". Nakonec jsem tedy vánoční dárek předal 7.ledna.

    Chápu, že v době vánoc "je toho hodně", rozhodně by však neměli zákazníka mást a neměli by slibovat, co nejsou schopni slíbit. Problém Vltavy se mi však zdá trvalý. Předchozí nákup jsem uskutečnil v říjnu, tedy v době běžného vytížení. Opět šlo o zboží s údajnou dostupností do 48 hodin. Po urgencích jsem jej dostal po více než 3 týdnech. Bratrova zkušenost s Vltavou je ještě lepší: objednal si zboží ze seznamu. Poté, co se dlouho nic nědělo, kontaktoval Vltavu a ti mu sdělili, že objednané zboží nemohou sehnat. Celá anabáze skončila tím, že po dvou měsících dostal peníze zpět. Na základě mých i bratrových zkušeností mohu tedy jen potvrdit to, co již bylo uvedeno v prvním příspěvku diskuse: "NIKDY NEPLATIT PŘEDEM", přesto, že je to o něco levnější - tehdy vás má totiž internetový obchod v kapse.
  • 9. 1. 2004 11:27

    Leos Literak (neregistrovaný)
    mam pozitivni zkusenosti s obchodni-dum.

    negativni: gamestore.cz - objednal jsem si jednu hru, kterou meli mit (snad skladem) a zaplatil. Kdyz mela nekolik dnu zpozdeni, ptal jsem se, co se deje. Pry ji distributor nema a doveze ji ze zahranici. Tak jsem pockal. Po nekolika mesicich a ujistovanich, ze opravdu prijde, jsem to vzdal a pozadal o vraceni penez. Souhlasili, ze to hned poslou. Ale neposlali. Urgoval jsem to po nekolika tydnech. Ten chlap mi odpovedel neco ve smyslu, ze on to predal dal ucetni a vice jej to nezajima, ze si to mam vyrikat s ni. Nakonec jsem ty penize dostal, ale nastvany jsem byl poradne.

    castecne negativni: vltava - nejaka CD, meli je expedovat 22.12. Rikal jsem, ze v tom pripade to maji poslat na jinou adresu, protoze behem vanoc v kanclu nikdo nebude. Pak mi 18.12. napsali, ze uz je odeslali a protoze je casu dost, tak jeste do kancelare. Pro DPD pysnici se dodavkami do 24 hodin jsou 3 pracovni dny asi moc, dorazilo to do kanclu mezi vanocemi, nastesti tu nahodou nekdo byl.
  • 9. 1. 2004 16:07

    Pavel Kout (neregistrovaný)
    Jsem na tom skoro stejně - v noci z 18. na 19. prosince jsem si objednal knížku (expedice do 48 hodin), platba VISA, expresní doprava DPD. Čili to měl být vánoční dárek. Zapomněl jsem, že jsem vyčerpal limit pro kartu (navíc mi platební formulář naběhl v nezabezpečeném protokolu), tak jsem hned poslal mail s prosbou o změnu platby na dobírku (také vám na Vltavě chybí možnost změny, resp. stornování objednávky?).

    Vše se zdálo OK - z Vltavy mi přišel mail, že změnu reflektují a vzápětí další, že zboží bylo vyexpedováno (19. prosince).

    Od pondělí 5. ledna do úterý 6. ledna jsem se na Vltavu nemohl dovolat (avizovaná odpověď na mail 48 hodin mne odradila hned). Povedlo se mi to až ve středu 7. ledna kolem poledne, až jsem volal přímo na InternetShops. Dozvěděl jsem se, že si expresní služba DPD vyzvedla mou zásilku (prý expedovanou 19. prosince) až 7. ledna. Dneska - 9. ledna jsem na deset minut odběhl, takže jsem donášku zmeškal a zboží dostanu asi až 12. ledna. (Pro porovnání - služba PPL mi včas zavolala a dohodla se mnou termín převzetí).

    Protože dodací termíny zboží z mých nákupů na Vltavě v roce 2003 byly velmi špatné (cca tři týdny, ačkoliv platím převodem nebo VISA), protože není možné provést korekci objednávky a protože je prostě problém lidi z Vltavy vůbec sehnat, tak s nimi končím. Ten shop totiž nemá ani jednu z výhod, kterými se elektronické obchody chlubí.

    A teď obchody, které rád pochválím, protože s nimi mám jen ty nejlepší zkušenosti:

    - obchody www.mall.cz
    - www.czechcomputer.cz
    - www.swshop.cz
    - www.amsoft.cz
    - www.fimlcity.cz
    - www.ticketpro.cz
    - www.myfonts.com
    - www.opera.com.

    Platba VISA do zahraničí (oba případy přes BMT Micro Orders) by úplně pohodová, celý nákup byl vyřízen během pěti minut. U tuzemských převodů záleží, zda chcete zboží opravdu dostat okamžitě - a v tom případě raději zvolit dobírku.

    A dopravce? O České poště se raději nebudu zmiňovat (ale hodně tam asi budou dělat konkrétní doručovatelé), DPD mne zklamala (ale dopravuje mi pouze jedinou objednávku), takže jsem plně spokojen pouze s PPL.

    Možná někomu tyhle zkušenosti pomohou...
  • 10. 1. 2004 1:20

    SeZu (neregistrovaný)
    S DPD mam take jen ty nejhorsi zkusenosti, jak jsem jiz psal jinde. Cestu rozvozu si tam urcuje ridic sam podle adres dodavek, ktere ma v aute (alespon se tak vyjadrila slecna z DPD, se kterou jsem si dohadoval termin dodani). Cili jediny casovy usek, ktery z nich vyrazite, je od 8.00 do 17.00. Kdyz jsem chtel, aby mi ridic zavolal chvili predem, odvetila, ze to delaji neradi, nebot maji soukrome mobily :-).
    Vyhodu posty bych videl v tom, ze vetsinou neni pobocka daleko od bydliste.
  • 10. 1. 2004 8:50

    dvdr (neregistrovaný)
    V PPL už pochopili, že je vyjde levněji zaplatit řidičům tyhle hovory, než aby tam znovu jeli.
    Využíváme je k doručování a ve vztahu k zákazníkovi si nemůžeme stěžovat.
  • 12. 1. 2004 9:41

    Fuki (neregistrovaný)
    U PPL pracuji a dekuji za vyjadrene reakce :). Jinak ono to s tou dopravou neni tak jednoduche.

    Diky
  • 13. 1. 2004 19:42

    Pavel Kout (neregistrovaný)
    Ve svém příspěvku jsem popsal negativní zkušenost s Vltavou, takže by bylo dobré zmínit se i o tom dobrém: od ředitele InternetShops (provozovatele Vltavy) mi e-mailem přišla omluva za vzniklou situaci. Přece jen se zdá, že Vltavě na spokojenosti zákazníků záleží. Je to drobnost, ale potěšila mne...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).