Podělím se o aktuální zkušenost: předevčírem jsem sháněl speciální DVD-edici jednoho filmu. Protože jsem chtěl mít film doma co nejdřív, tak mne zajímala aktuální dostupnost. Skoro žádný obchod ji neuvádí. Takže jsem musel do každého z nich telefonovat. Nikdy předtím bych neřekl, jak obtížné je na spoustě obchodů najít kontaktní údaje a zvlášť pak časové rozpětí, ve kterém vám někdo na druhé straně ten telefon opravdu zvedne :-( Při téhle činnosti jsem se ještě díval na obchodní podmínky (hlavně způsoby platby) a všiml jsem si, že relativně dost obchodů podobné informace otvírá výhradně javascriptem do nového okna (bez použití HTML-značky A), takže pro mne ty informace byly občas nedostupné. Díky nastavení prohlížeče a firewallu mi prostě takové "specialitky" vůbec nefungovaly (a kvůli nějaké stránce nějakého webu si odmítám změnit preference).
(Pro zajímavost - to DVD jsem nakonec na webu nesehnal, zato jsem o ně "zakopl" v trafice při nákupu novin; a za podobnou cenu jako na webu.)
Čím dál víc mám dojem, že lidi mají chuť na Internetu nakupovat, ale provozovatelé e-shopů pořád zaostávají. Existují výjimky - doufejme, že právě ty přežijí a budou ještě lepší...
většina dobrých fw má také funkci pop-up blocker např. norton persona firewall, ale já radši používám mozillu je přece jenom spolehlivější a pro e-shop lépe zabezpečená