1) udelat jednu verzi pro google, drouhou pro yahoo, treti pro jixo....
2) vsechny techto X verzi menit u X zakazniku X krat do roka
3) Rocne inkasovat X^3 kacen
Samozrejme se snazim rict ze cele SEO je pouze tahani penez z kapes. Zakladni optimalizaci by mel delat kazdy dobry webdesigner a ostatni figle muzou pomoc maximalne o jedno procento.
Podle me staci:
1) Rozumna struktura webu, nejlepe udelat mapu webu a dat ji jako prvni nebo druhy odkaz. Vyhladavac a spousta lidi s brail terminalem/mobilem/pda vam budou libat ruce.
2) Udelat textovou verzi bez grafiky, javascriptu a ostatnich picovinek. Odkaz na ni musi byt na vrchu hned jako prvni nebo druhy odkaz. Opet plati ze velka skupina lidi a stroju to velice uvita.
3) Pouzivat rozumne a zapamatovatelne URL. Dokazete napriklad poznat co je pod timhle URL?
http://portal.gov.cz/wps/portal/_s.155/7205?docid=208
Je dojemne kolik lidi jeste bude muset objevit mod_rewrite
4) Pouzivat <h1> a <title> se stejnym textem, <h1> musi byt prvni, maximalne muze pred nim byt par odkazu.
5) Pouzivat jen relevantni klicova slova v META, pokud jich je moc, vyhledavac penalizuje.
6) Pouzit robots.txt a zakazat duplicitni a nepotrebne stranky, napriklad pro tisk, nebo formulare pro pridavani a editaci
7) Pouzivat odkazy s rozumnymi popisky (kliknete zde, neni dobry)
8) Nesnazit se optimalizovat moc, protoze vyhledavace nejsou blbe a nemaji radi chytraceni.
Tenhle postup staci udelat jenom jednou, neda moc prace a ma dobre vysledky. Navic se netyka jen vyhledavacu, ale i slepych a pristupu pres textove prohlizece, PDA apod.
Doufam ze mi autor preda pulku honorare, protoze jsem napsal 10x vic nez on.
A kolik takových dobrých webdesignerů znáte? Představte si, že máte podnik o 10 zaměstnancích a teď chcete nový web za 50 000. Jaká je pravděpodobnost, že narazíte na webdesignera co bude dodržovat, alespoň ty Vámi zmíněné základy.
Můj tip je, že máte pravděpodobnost tak 20 procent, ale je možné, že se vám i webdesignera co normálně dělá dobré stránky podaří ukecat na čistě flashovou aplikaci :). Ono přesvědčit někoho, že jednoduchý a přehledný web může předčít nabouchané monstrum co stálo 200 000 je někdy oříšek.
PS: Různé verze pro různé vyhledávače je cloacking a pokud by vám to nějaký SEO konzultant doporučil tak ruce pryč.
Vasich par bodu je vetsim prinosem nez ten clanek :-)
Souhlaism ze SEO je castecne tahani penez z kapes :-) prijde mi ze optimalizace jsou neumerne drahe :-$ a pritom nikdo nedokaze zarucit, ze vysledek se dostavi!
SEO musíte chápat jako součást marketingu, musí zapadat do celkové strategie vaší firmy, jen tak může přinést žádaný úspěch. Musíte mu uvěřit, až poté můžete být úspěšný.
Pokud je SEO "tahání peněz z kapes", k čemu byste přirovnal samotnou reklamu? To je velmi nejistý obor. Např. v televizi jsem viděl spoustu špatných reklam, které nevedly k žádnému užitku. Pokud neumíte dělat reklamu, vyhazujete své peníze z okna. Pokud nemíte dělat SEO, škodíte sám sobě. Pokud ho však dělat umíte, zlepšení výsledků je prakticky zaručené.
Určité doma máte televizi, věřte, že ke sledování nepotřebujete tak velkou anténu, co máte na střeše, ba ani menší, vystačíte si dokonce s obyčejnou tužkou. SEO bych přirovnal právě k té anténě. Čím lepší anténa, tím lepší obraz, čim lepší SEO, tím větší zisk.
> maximalne o jedno procento
Máte pravdu, u výborně optimalizovaných webů, můžete zlepšit výsledek maximálně o jedno procento. Ukažte mi však jeden takový web a já vám proti němu ukážu stovky webů, u kterých SEO zlepší výsledek o desítky procent.
Vidím tuto diskusi z opačné strany, tedy ze strany firmy, která nedávno komletně předělávala své webové stránky.
SEO samo o sobě nemá rozumný význam. Je to ale jedna položka v celé řadě dalších, které jsme museli udělat (a které se průběžně dělají dál). O některých se tu už mluvilo, o některých ne. Bez SEO by ale (velmi pravděpodobně) byl celkový výsledek o dost horší.
Z témat, o kterých se tu nemluvilo, mě třeba zajímá vyhodnocování návštěvnosti. Statistiky návštěvnosti stránek v běžném slova smyslu se pro korporátní potřeby moc nehodí. Přesněji řečeno jsou nepoužitelné. Leccos jsme už udělali, ale ještě to není úplně ono. Stále mám pocit, že tady spousta informací protéká mezi prsty.
Píšete, že "ostatni figle muzou pomoc maximalne o jedno procento." Pokud tím myslíte že se stránka v milionu nalezených odkazů posune z 10000. místa na první, pak máte v zásadě pravdu ;-)