Vlákno názorů k článku Internetový marketing: Platby za umístění od Ján Kozel - Jedna zásadní korekce + dovysvětlení způsobu zobrazování reklamy: "Také...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 6. 2005 12:51

    Ján Kozel (neregistrovaný)
    Jedna zásadní korekce + dovysvětlení způsobu zobrazování reklamy:

    "Také tyto záznamy nejsou propojeny se zápisy v katalogu."
    Na rozdíl od Seznam Doporučuje jsou - Garance NEodkazují přímo na web, odkazují na firemní zápis v katalogu Seznam. Garance se prodává v kombinaci s placenými zápisy a to se Zápisem s logem a vyšším. Garence s logem dosahují vyšší konverzní poměr.

    "notebook asus m6"
    Sice je to autorem smyšlená fráze, ale pokud nakupujete slova na Googlu takové šílenosti musíte vážně vymýšlet, musíte špekulovat - na Seznamu to má klient snažší! Pokud si koupí kw notebook, jeho reklama se zobrazí vždy, když uživatel vyhledá jakékoliv klíčové slovo obsahující "notebook". Nemusí kupovat všechny jednotlivé kombinace skládající se z více slov. Jsou případy, kdy musí konzultant na Googlu objednat i tisíc/e jednotlivých klíčových slov..



  • 16. 6. 2005 13:18

    Petr (neregistrovaný)
    Odkaz na firemní stránky v katalogu je velmi nešikovný, protože se zase snižuje pravděpodobnost toho, že se uživatel dostane na stránku klienta. A to mnohdy velmi podstatně.
  • 17. 6. 2005 7:04

    Ján Kozel (neregistrovaný)
    Souhlasím s Vámi, že "snižuje pravděpodobnost toho, že se uživatel dostane na stránku klienta". V žádném případě se však nejedná o podstatné snížení efektu reklamy.
    Garance odkazuje na katalogovou prezentaci (např.: http://www.seznam.cz//36/30/91.html), kde uživatel nalezne základní info o firmě i webu. Na web se uživatel může dostat více způsoby - poklikáním na screenshot nebo kliknutím na link.
  • 16. 6. 2005 18:00

    petr (neregistrovaný)
    O tom jak je to snažší by jste měl popřemýšlet víc. Chodit je snažší než řídit auto, ale auto je mnohdy dost efektivnější ...
  • 17. 6. 2005 1:06

    David Špinar (neregistrovaný)
    Měl bych poznámku k té Vaší pochybné argumentaci s tím "notebook asus m6". Ve skutečnosti je to úplně jinak. I na Google si můžete koupit pouze jedno slovo (např. "notebooky") a přitom se Vaše reklama bude zobrazovat, i když se někdo ptá na "notebook asus m6".

    Na Seznamu to má oproti Googlu pochopitelně klient mnohem těžší! Ale chápu, že z pozice, kterou zastáváte, asi jen těžko můžete tvrdit něco jiného. Chcete pár příkladů? Na Seznamu například neexistují vylučující fráze, Seznam měl vždy problémy s evidencí levostranného rozšíření fráze, efektivitu kampaně je možné vyhodnotit až zpětně a není tudíž žádný problém prodělat kalhoty s cenou 150 Kč za klik i vyšší. A mohl bych pochopitelně pokračovat.
  • 17. 6. 2005 8:02

    Ján Kozel (neregistrovaný)
    "Ale chápu, že z pozice, kterou zastáváte, asi jen těžko můžete tvrdit něco jiného."
    A Vy zase prodáváte Google, taky jste zaujatý.. =)
    Osobně Googlu fandím, klientům ho v některých případech doporučuji. Líbí se mi možnost inzerce na minimálně/málo vyhledávaná kw a propracovanější správa kampaní - firma si je může spravovat sama.
    "není tudíž žádný problém prodělat kalhoty s cenou 150 Kč za klik i vyšší"
    I na Seznamu můžete efektivitu kampaně sledovat průběžně, stačí trochu komunikovat,.. k dispozici jsou jak měsíční tak jednodenní statistiky shlédnutí/proklik.
    Tak proč na Googlu nekoupíte slovo "notebooky", aby se Vaše reklama zobrazovala, i když se někdo ptá na "notebook asus m6"? Protože víte, že to vyjde draze?
    (Google nemá oficiální obchodní zastoupení, takže každý Franta z Horní Dolní se může vydávat za Googlaře - prodejce a správce "kampaně". V tomto případě to má klient skutečně mnooooooohem těžší u Googlu!)
  • 17. 6. 2005 10:07

    Eliška (neregistrovaný)
    Vazeny pane Kozle. Nemuzu s Vama souhlasit. Google je v mnoha smerech daleko lepsi a efektivnejsi nez reklama na KW a sekce na Seznamu. A rozhodne to neni tezsi na Google. Kazdy, kdo si na Google zaplati reklamu si muze korigovat jeji cenu za proklik a rozhodne muze s tou reklamou a potazmo s cilovou skupinou daleko lepe pracovat. A uprimne receno po spusteni noveho vyhledavani na portalu Seznam je Google tou lepsi a efektivnejsi cestou.
  • 17. 6. 2005 10:29

    Ján Kozel (neregistrovaný)
    "v mnoha smerech" může být propracovanější a platby za proklik u minimálně/málo vyhledávaných kw efektivnější, to Vám neberu. U Googlu se s tím můžete více hrát =) Seznam je jednodušší! To i přes to, že nabízí mnohem více různých produktů. Produkty jsou s klientem vždy konzultovány.

    Podle mnohých propočtů reklamních kampaní konkrétních zadavatelů inzerujících v různých vyhledávačích vychází Seznam a Google cenově srovnatelně. A zeptám se Vás, byla by jste schopná "vykašlat se" na polovinu české internetové veřejnosti kvůli "efektivnějšímu" dvacetníku ušetřeném na jednom prokliku?
  • 17. 6. 2005 12:32

    David Špinar (neregistrovaný)
    Podle mnohých propočtů reklamních kampaní konkrétních zadavatelů inzerujících v různých vyhledávačích vychází Seznam a Google cenově srovnatelně.

    Promiňte, ale tohle opravdu není pravda. Ano, některé reklamní formáty na Seznamu opravdu mohou přepočteno na klik dosáhnout zajímavě nízkých částek, většinou je to však právě naopak. Hlavně ty krátkodobější formáty ("Seznam dopouručuje" atp.) velmi často vycházejí cenově naprosto přemrštěně. Není problém dosáhnout ceny i 80, 100 nebo dokonce 150 Kč za klik. A to pro naprostou většinu českých firem je zcela smrtící výše.

    Hlavním problémem je však to, že klient se o této situaci dozví, až poté, co se uvázal udržovat takový pro něj nevýhodný stav po 3 měsíce. Čili nemůže kontinuálně upravovat téměř nic. V Googlu, když vidíte, že cena za klik převyšuje Vaši efektivní mez, můžete kdykoliv kampaň upravit či zastavit? Ale na Seznamu zůstáváte jeho "sponzorem" po celou smluvenou dobu.

  • 17. 6. 2005 13:21

    Ján Kozel (neregistrovaný)
    Mrzí mě, že máte tak špatné mínění o službách Seznamu..

    "Čili nemůže kontinuálně upravovat téměř nic."
    O výsledcích kampaně se klient může informovat průběžně. Pokud není spokojen, objednávka se dá editovat. Může se změnit popisek a titulek, to vetšinou nestačí... v průběhu obědnávky můžete změnit i kw slovo nebo kategorii. A nebo zaplacené peníze transformovat do jiného produktu. Dá se s tím pracovat...

    Je pravda, že 80, 100 nebo dokonce 150 Kč za proklik u textového odkazu se může jevit jako nerentabilní. Hlavně pokud to jde na Googlu udělat za 8, 10 nebo dokonce 15 Kč. Ale vždy to záleží na klientovi, každá kampaň je o jeho rozhodnutí. Seznam doporučuje se nedá prodat na každé slovo!
    Ale jsou i milé výjimky, kdy si třeba firma koupila odkaz na kw velkoobjemové nádrže =) v podstatě nikdo to nevyhledává, ale stačil jeden proklik - jeden zákazník a investice se vrátila. Zakázka za 1,7 milionů za 80 Kč proklik se furt vyplácí.. samozřejmě že u masovějších produktů je tento argument neaplikovatelný! Seznam doporučuje by se měl prodávat jen na nejkonkurenčnější slova..

    Trochu interních statistik: naznačil jste, že klienti zaplatí 3 měsíce, jsou zklamaní a tím to končí. Ve skutečnosti 85 % kampaní pokračuje.


  • 17. 6. 2005 13:28

    David Špinar (neregistrovaný)
    Ve skutečnosti 85 % kampaní pokračuje.

    Ano, tomu bych věřil. Jenže se nabízí otázka: Je to proto, že je klient s kampaní (tj. s cenou za klik a potažmo cenou za konverzi) opravdu spokojený, nebo proto, že si tyto veličiny zkrátka nespočítal, a tudíž zůstal kdesi v rovině pocitů a dojmů?

    Věřím, že obě odpovědi jsou pravdivé, avšak tu druhou považuji za častější. Osobně se s ní setkávám velmi často.

  • 17. 6. 2005 13:46

    Ján Kozel (neregistrovaný)
    Ano, taky to slýchávám častěji =) Pokud zrovna nejste e-shop, náklady detailně neanalyzujete... Ale máte zkušenost - lidé volají nebo píšou, navštěvují Vaši provozovnu a Vy se jich ptáte, jak na Vás přišli. Proto 85 %

    Pro klienty je kampaň na internetu investice. Může zkusit všechny možnosti a zůstat všude tam, kde se investice vrátí se ziskem. Pak má důvod být spokojen.
  • 17. 6. 2005 22:22

    Eliška (neregistrovaný)
    Pane Kozle, nemůžu souhlasit s tímto : Hlavně pokud to jde na Googlu udělat za 8, 10 nebo dokonce 15 Kč. Můžu Vám říct, že prokliky na Google se dají dělat i za cenu 1,60 Kč a nejedná se jen o slova, která nemají žádnou obsazenost. Je to jen o tom, jestli to s Googlem umíte.
    Bohužel si myslím, že nemůžete srovnávat Google a Seznam, protože například mám tu zkušenost, že přístupy na naše weby z Googlu daleko předčí nížší počet přístupů ze Seznamu.
    Nechci se s Vámi dohadovat, ale Vy to vidíte pouze z pozice zaměstnance Seznamu, což samozřejmě chápu, ale já to objektivně můžu posoudit, protože pracuju s více jak stovkou serverů a opravdu můžu porovnávat.
    Přeji Vám hodně úspěchů.
    P.S. Nikdo nevyvrací, že by Seznam nebyl úspěšný. Pokud se najdou dobrá slova ( ale bohužel se tak neděje většinou díky marketingovým poradcům, ale díky obchodnímu oddělení Seznamu), tak i reklama na KW a sekce může být super.
  • 20. 6. 2005 10:25

    Ján Kozel (neregistrovaný)
    Moc mě těší, že uznáváte, že "i reklama na KW a sekce může být super."
    Ano, nejnižší cena za proklik na Google je 1,60 Kč - ta svá čísla 8, 10, 15 jsem použil jako parafrázy k 80, 100, 150, které použil p. Špinar, chápete ne? =)
    Oficiální poměr sil na českém internetu: Google:Seznam je 1:2. Samozřejmě, pokud investujete do Googlu optimalizací a PPC kampaněmi, může Vám a Vašemu klientovi zprostředkovat více prokliků než Seznam. Platilo by to i opačně..
    Vy víte jak na Google, já Vám rád pomůžu se Seznamem ;) Pokud budete mít konkrétní dotaz k nějaké kampani - napište mi... jsem "jen MP" a o to více se budu snažit =) Přeji pěkný den..
  • 17. 6. 2005 9:36

    Robert Němec (neregistrovaný)
    Davide,

    asi jsi měl říci jednu zásadní věc: čím je reklama cílenější, tím je efektivnější. Pokud můžu mít speciální reklamu na "asus m1", na "asus m2", na "asus m3", ba dokonce i na "m1 asus", pak je to mnohem efektivnější než když budu mít jednu reklamu jenom na "notebooky".

    Nemluvě o tom, že bych před notebooky neodchytil lidi, kteří si dají vyhledat jenom "m6".

    Další problém je pak samozřejmě stanovení ceny na Seznamu.
  • 17. 6. 2005 10:09

    Ján Kozel (neregistrovaný)
    Ano, čím je reklama čílenější, tím je efektivnější! Ale sám dobře víte, že variantu "m6" uživatelé nehledají. Hledá se ve spojení se slovem asus, které se dá koupit a reklama se pak bude zobrazovat vždy jak u "asus m1", na "asus m2", na "asus m3", ba dokonce i na "m1 asus"...

    Cenová strategie Seznamu je konkurenční Centru, Atlasu,...
  • 17. 6. 2005 13:04

    Robert Němec (neregistrovaný)
    Tak se prosím podívejte, co ty lidi vyhledávají (u skutečných výrobků).

    Reklama musí být konkrétní. Tedy na M1 (kdyby nějaké bylo, nevím) nabízet v inzerátu M1, na M2 nabízet M2 atd.

    Uživatelé hledají všechno možné ve všech možných tvarech. Běžně musí mít firma desítky až stovky možných klíčových slov, aby pokryla všechno možné a nemožné, co se dá ve spojitosti s její firmou hledat na internetu.

    Na Seznamu by ovšem takto přišla na buben. :-(
  • 17. 6. 2005 13:32

    Ján Kozel (neregistrovaný)
    Díval jsem se =p

    Kampaně na málo/minimálně vyhledávaná kw se na Seznamu neprodávají, vyšli by nerentabilně. Seznam se tím připravuje o určitou část potenciálních příjmů. Asi to nebude jen tak přejít ze dne na den z PP na PPC, že? =)




Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).