Podle mnohých propočtů reklamních kampaní konkrétních zadavatelů inzerujících v různých vyhledávačích vychází Seznam a Google cenově srovnatelně.
Promiňte, ale tohle opravdu není pravda. Ano, některé reklamní formáty na Seznamu opravdu mohou přepočteno na klik dosáhnout zajímavě nízkých částek, většinou je to však právě naopak. Hlavně ty krátkodobější formáty ("Seznam dopouručuje" atp.) velmi často vycházejí cenově naprosto přemrštěně. Není problém dosáhnout ceny i 80, 100 nebo dokonce 150 Kč za klik. A to pro naprostou většinu českých firem je zcela smrtící výše.
Hlavním problémem je však to, že klient se o této situaci dozví, až poté, co se uvázal udržovat takový pro něj nevýhodný stav po 3 měsíce. Čili nemůže kontinuálně upravovat téměř nic. V Googlu, když vidíte, že cena za klik převyšuje Vaši efektivní mez, můžete kdykoliv kampaň upravit či zastavit? Ale na Seznamu zůstáváte jeho "sponzorem" po celou smluvenou dobu.
Ve skutečnosti 85 % kampaní pokračuje.
Ano, tomu bych věřil. Jenže se nabízí otázka: Je to proto, že je klient s kampaní (tj. s cenou za klik a potažmo cenou za konverzi) opravdu spokojený, nebo proto, že si tyto veličiny zkrátka nespočítal, a tudíž zůstal kdesi v rovině pocitů a dojmů?
Věřím, že obě odpovědi jsou pravdivé, avšak tu druhou považuji za častější. Osobně se s ní setkávám velmi často.