Obavam se, ze strane Nadeje nepomuze ani svecena voda. Chapu ze, pro ne je to jedina nadeje, ze se dostanou k teplym mistum a nebudou se muset zivit praci. Nicmene i kdyz Nadeje umira posledni, tak si myslim, ze touto cestou se jim dosahnout uspechu tezko podari.
Vidim to dost beznadejne i pres tuto emailovou akci.
Ne, nemusíte se bát. Když jsem informoval Martina Koptu z Lupy o možnosti napsat ten článek, řekl, že se musí poradit na poradě. Editor Mirek Zeman pak souhlasil.
Na konci článku jsem měl doušku o tom, že ani já ani moje firma nejsme nijak spojeni se stranou Naděje, ani pro ně nepracujeme. Jedině, že znám jednoho z jejích představitelů, se kterým si mailuji, ale nikdy jsme se něviděli. Takže se nemusíte obávat. :-)
Naopak, Mirek Zeman i Martin Kopta se toho trochu báli a požadovali, aby to bylo co nejvíce neutrální a co nejvíce komparativní. Jenže ono se těžko dělá komparace, když to jiné strany nepoužívají. :-( Uvedený případ byl brán čistě jako případ. I tak jsem se to snažil brát maximálně pragmaticky, jak uvádím jinde.
To byste pak mohl říct, že když napíši, že Kühnl má jako jediný na svém situ video, že jej propaguji.
Jasně. Je to na http://www.karelkuhnl.cz/, hned pod obrázkem. Snaha byla, ale je to celkem nepovedené. :-( Jestli chcete vidět, jak to má vypadat, podívejte se třeba na http://isakson.house.gov/multimedia.asp?FormMode=AV a pusťte si tam to video.
Virová kampaň je velice mocná, v naší studii jí věnujeme celou podkapitolu.
Rozhodně se nejedná o spam. Uvedený e-mail jste mohli získat dvěma způsoby: buďto jste se přímo zaregistrovali na georgewbush.com nebo příbuzných, či jste jej obdrželi od známého. Právě v tom přeposílání je síla.
Jenže když vám přijde takový e-mail od kamaráda, tak jiště nebudete požadovat po jeho ISP, aby mu zablokoval účet. :-) Nebo jste proti úplně každé nevyžádané nabídce?
Vidím, že jste z ČMKOS, takže řekněme, že vám přijde nabídka na jednání o zvýšení platů. To ten mail také odmítnete, jen proto, že se jste nikoho nežádali, aby vás obtěžoval s mailem o zvýšení platů? :-)
Za některé "chain letters" jsem rád. :-) Jasně, pokud se někdo nezajímá o politiku, tak jej to možná bude otravovat. Ale když je takový dopis dobře napsaný, zaujme hodně lidí.
Některé řetězové dopisy jsou skutečně dobré. Tenhle asi taky. Problém je v tom, že valná většina jich je stupidních - "nejlepší" jsou hoaxes varování před virem.
Existují velmi odůvodněné hypotézy, že Bush se stal prezidentem právě díky kampani na internetu. Odůvodnění lze nalézt v naší studii, nebo jich jej napsal do dalšího článku, bude-li zájem. :-)
Jednalo se o strategii. To si jako měli stěžovat: "Stěžujeme si na to, že se GWB stal prezidentem proto, že on a ještě někdo měli dobrou internetovou kampaň?" :-)
Ono ani v USA se nesmí vliv internetu na výsledky voleb přeceňovat. Jenže i když vám internet může přinést kolem 5 % hlasů (údaj z americké prezidentské kampaně v roce 2000), tak v případě GWB vs. AG se jednalo o všechno. :-)
Ono to může někomu připadat směšné, ale je to opravdu účinné. Jestliže vám díky jedné várce mailů vzroste databáze odběratelů o 51 %, jistě se tomu protivník nezasmějě.
V knize, ze které jsem čerpal, nebylo přesné číslo uvedeno. Nicméně NY Times 6. listopadu 2000 psaly, že na konci Bushovy kampaně byly jeho e-maily zasílány "to nearly one million voters". Takže ať bylo ono číslo před výše uvedeným mailem jakékoli, jistě se jednalo minimálně o 100 000, spíše více. Takže se nebojte, jednalo se skutečně o úspěch. Nicméně je to dobrá poznámka. Kéž by takhle přemýšlelo více lidí!
Jinak naše služby si asi čtenáři Lupy neobjednají, ty se prodávají jinak. :-)