Virová kampaň je velice mocná, v naší studii jí věnujeme celou podkapitolu.
Rozhodně se nejedná o spam. Uvedený e-mail jste mohli získat dvěma způsoby: buďto jste se přímo zaregistrovali na georgewbush.com nebo příbuzných, či jste jej obdrželi od známého. Právě v tom přeposílání je síla.
Jenže když vám přijde takový e-mail od kamaráda, tak jiště nebudete požadovat po jeho ISP, aby mu zablokoval účet. :-) Nebo jste proti úplně každé nevyžádané nabídce?
Vidím, že jste z ČMKOS, takže řekněme, že vám přijde nabídka na jednání o zvýšení platů. To ten mail také odmítnete, jen proto, že se jste nikoho nežádali, aby vás obtěžoval s mailem o zvýšení platů? :-)
Za některé "chain letters" jsem rád. :-) Jasně, pokud se někdo nezajímá o politiku, tak jej to možná bude otravovat. Ale když je takový dopis dobře napsaný, zaujme hodně lidí.
Některé řetězové dopisy jsou skutečně dobré. Tenhle asi taky. Problém je v tom, že valná většina jich je stupidních - "nejlepší" jsou hoaxes varování před virem.
Existují velmi odůvodněné hypotézy, že Bush se stal prezidentem právě díky kampani na internetu. Odůvodnění lze nalézt v naší studii, nebo jich jej napsal do dalšího článku, bude-li zájem. :-)
Jednalo se o strategii. To si jako měli stěžovat: "Stěžujeme si na to, že se GWB stal prezidentem proto, že on a ještě někdo měli dobrou internetovou kampaň?" :-)
Ono ani v USA se nesmí vliv internetu na výsledky voleb přeceňovat. Jenže i když vám internet může přinést kolem 5 % hlasů (údaj z americké prezidentské kampaně v roce 2000), tak v případě GWB vs. AG se jednalo o všechno. :-)