Používám k běžnému browsení konqueror (prohlížeč z KDE/Linux) a ten tu reklamu vůbec nezobrazuje, takže stránka vypadá, jako by tam žádná nebyla :-). Teprve když jsem si otevřel např. Musicserver.cz ve FF3, uviděl jsem ty zeleně dvojitě podtržené odkazy a zobrazila se po najetí myši bublina. Takže tohle je jeden z mála případů, kdy nepodporovaný browser není na škodu věci, ale naopak je velmi užitečný :-). Jen se teď bojím, že až to opraví pro zrakově postižené, tak se mi to taky začne zobrazovat, ale v zájmu dobré věci to jistě vydržím :-). Krásný nový rok přeje Pavel Troller.
Však ono to nebude trvat tak dlouho a blokování reklamy bude postaveno mimo zákon. :-)
Už dnes máme na DVD reklamy, které nejdou přeskočit ani přetočit. Po masovém rozšíření digitální televize se můžeme těšit na reklamy, které nejdou přepnout. Objevují se první pokusy zkonstruovat web tak, aby se v případě vypnutí reklamy vypnuly i jeho klíčové funkce. A až tohle všechno selže, vznikne nějaký OSER - Ochranný svaz pro efektivitu reklamy - a ten si prolobuje do zákonů tresty za nesledování reklamy a povinnost sledovat reklamu nejméně dvě hodiny denně (účast bude kontrolována speciálním očním senzorem, který bude zároveň ověřovat, zda u toho divák nechrápe s otevřenýma očima).
Možná by bylo na čase zahájit preventivní úder a začít zaměstnance reklamních agentur tlouct po hlavách, jakmile se někde ukáží. Ono je to časem přestane bavit, půjdou se živit nějakou poctivou prací, reklamní průmysl zajde na nedostatek pracovních sil a konečně bude na webu zase klid. :)
Ano, jako jednu z možných alternativ vidím zpoplatnění obsahu přes poskytovatele připojení (vlezete na web, odkliknete souhlas, poskytovatel to zaznamená a započítá vám nějakou paušální mikroplatební částku, která po konečném vyúčtování půjde poskytovateli obsahu).
Zároveň by to z webu odfiltrovalo nudící se exoty z úřadů, kteří v pracovní době zaplevelují diskuse na zpravodajských serverech; zaměstnavatel už by si milerád pohlídal, aby mu klienti nelezli na zpoplatněné weby.
Uznávám, že model financování reklamou je pro návštěvníka v některých ohledech výhodnější, ale současná podoba reklamy na webu je nepřijatelná. Pamatuju si dobu, kdy byly na většině stránek dva bannery, jeden nahoře a jeden dole, nikdo nic neblokoval, a lidi na to dokonce klikali. Když se podívám na ty dnešní štěkající, troubící a blikající obezličky, vyskakující bubliny a podobně, děsí mě to. Copak takhle se to dá dělat? Vždyť je to za hranicemi slušnosti, co si ti Barnumové dneska dovolí. Kdyby něco takového zkusili v reálu, dostali by po hubě, ale že se schovávají za kabelem, tak si myslí, že jim patří svět a že můžou na člověka štěkat a vyřvávat beztrestně.
Radši bych za obsah platil, než abych živil tohleto.