..ze je jenom otazkou kratkeho casu, kdy si uzivatele prestanou plest takovou reklamu s regulernim odkazem a zacnou ji ignorovat. Zustanou jen stupidnim zpusobem sprznene texty na strankach a otravne bubliny, ktere se obcas objevi, kdyz o ne nikdo nestoji...
No nevim, takovahle reklama dokonce se stejnym vizualnim vzhledem bezi nejakej patek (roky) treba na Idnesu - od IB, ale pod nazvem Take It - a ze by to na to pleteni melo nejaky vliv se neda rict.
Takovyhle reci byli kdysi nad textovymi reklamami, kde je dokonce ta vizualni podobnost s klasickym inpage odkazem jeste zjevnejsi (a casto naschval modifikovana podle stylu stranku) a ze by si to nekdo nejak vic pletl se rict (uz) neda.
Celej vtip je v tom, ze to daleko uspesneji utoci na "prvni signalni" nez nekde o kus dal umistena reklama, byt sebetextovejsi nebo obrazkovejsi a sebekontextovejsi. Zkratka je primo svazana s tim slovem a ma to v mozku pri rozhodovani kratsi cestu.
To je jedina reklama, kde veskere pocitani i placeni (u tech formatu s grafikou a placenim za zobrazeni) zacina v okamziku, kdy takova reklama je skutecne videt - zadna vizualni reklama nekde v paticce stranke, ke ktery se navstevnik vetsinou nedoscrolluje, zadny blok s reklamou soupnuty nekde bokem. Dokud na to navstevnik neukaze mysi a bublina nevyjede, tak nic nevidi a nikde nic nepocita.
Predstavte si model, ze by za rolloutovou reklamu se platilo ze dvou ceniku / jeden za ten zakladni obdelnicek (mozna to navstevnik stranek videl) a druha "plnotucna" cena az kdyz by navstevnik prejel mysi a videl to pokracovani v rozbalene casti. To odpovida tomu modelu v Intextove reklame. Zatim mi moje petistovka vlozena do intextu vychazi jako nejlip investovana oproti jinym PPC a CPI, ale nemam jeste zmereny dlouhodoby konverze z intext prichozich.
Meri se nekolik skupin dat, ale pro porovnani s jinymi typy staci nejake pocty zobrazeni a kliknuti.
Jedna hodnota je pocet podtrzeni vybraneho slova a druha hodnota pocet zobrazeni nad vybranym slovem. Logicky ze zname hodnoty poctu kliknuti pak spocitate tuto srovnatelnou trivialni uspesnost v podilu kliknuti k zobrazeni, tedy stare CTR (kliky/imprese v procentech).
Dlouhodobe hodnoty poctu podtrzeni proti kliknuti jsou blizko CTR malych formatu banneru (0,2-0,3%). Ale hodnota CTR z poctu skutecne vybalenych "bublin" je opravdu na urovni desitek procent - treba kazdy treti nebo ctvrty co bublinu uvidi na ni klikne, tech 23% je prumer, zadny extra uspech, neni problem pri trose sikovnosti mit pres 30%
Srovnani s klasickym zpusobem zobrazeni trochu logicky kulha respektive by se melo srovnavat az na urovni tech vybalenych bublin. U klasicke reklamy (at je to obrazkovy obdelnik nebo textovka se zobrazenou URL) jaksi pocitate i s tim, ze i prohlednuti reklamy ma nejaky vliv na ciloveho navstevnika. To funguje i tady, ale az na urovni tech rozbaleni.
Kdyz pominu u tech textovych formatu ten znamy model plateb v rezimu PPC (dokud se neklikne, nic to nestoji), tak hlavni vtip a prinos je v tom rezimu, kdy platite za imprese - tedy za imprese az kdyz se to rozbali.
Tady to zacina! V kterem systemu vam nabizi CTR 15-40% pri placeni za imprese?!
Jednoduchou matematikou pri nejhorsich cenach (to je pevna cena, pohyblive zacinaji skoro o rad nize) vas 1 kliknuti na format 250x250pixelovou flash(nebo gif) vyjde na korunu - a jako bonus nejake to neplacene zobrazeni velkeho grafickeho banneru) ( 0.20Kc pevna cena za impresi, 20% uspesnost - pevne dana koruna za klik na kazdem patem zobrazeni). U videa to vyjde na 2,50 za klik!
Tak kde jinde vam nabidnou tak levne reklamu v grafice? (realne jsou ceny nizsi, CTR je prumerne vyssi, pohybliva cena zacina skoro o rad niz). Natoz s videem
Jestli to je slepa vetev, tak at teda vydrzi co nejdele. Je to zatim nejefektivnejsi zpusob / pro inzerenty i pro majitele serveru.
V delší perspektivě dávám šanci na úspěch tomuto řešení minimální. I když vlastně jakési popzitivum vidím - poté, co člověk zjistí, že odkazy obsahují místo užitečných informací, jak bývalo zvykem, jen samé smetí, naučí se zacházet s myší opatrněji.
"odkazy obsahují místo užitečných informací, jak bývalo zvykem, jen samé smetí,"
To nechapu, v cem se lisi obsah na odkazu z intextu a jakehokoliv jineho banneru? Zadna vazba prece mezi tim neni. Obecne nad reklamou zachazi vsichni stejne prumerne opatrne, je jedno prece, jak se odkaz reklamne projevi - z obrazku, textu nebo takove bubliny.
mobilmania.cz, článek "Mobilní datové přenosy: vyzkoušeno, změřeno", text "V rámci každé technologie jsme ...", zvýrazněno slovo "technologie". Uživatel očekává něco se vztahem k obsahu článku, nejspíše o technologiích, třeba popis těch testovaných, no a ona vyskočí agresivní reklama na intext. Tak tohle opravdu nechci. Jakpak se ten nesmysl blokuje?
Problemem predevsim je, ze tato reklama NENI kontextova!
Jeste jsem nevidel odkaz, ktery by opravdu souvisel s danym slovem nebo alespon clankem, proto je to pro me dalsi hloupy marketingovy tah a divim se, ze na nej rada velkych serveru pristupuje, asi uz nevi kam by to cpali.
Právě jsem narazil na stránky společnosti ElineAd, kteří jsou také provozovatelé intextové reklamy, ale prý bezpečné, druhé generace.
Zajímalo by mě, jak je to tedy z bezpečností intextové reklamy Billboard a intextové reklamy obecně?
Já si osobně myslím že intextová reklama může mít poměrně slibnou budoucnost zrovna tak jako obecně online reklama. Je ale pravda, že si uživatel webu musí zvyknou rozlišovat reklamu od klasického odkazu a nebude tak docházet k "náhodným" proklikům.