Šéf Inzert TV: Konec TiP TV nás příliš nepotěšil
Od 1.
prosince mohou televizní diváci v dosahu terestrického multiplexu 4
naladit tematickou stanici Inzert TV. Ta, jak již z názvu vyplývá, nabízí
možnost inzerce téměř v jakékoliv podobě. Doposud ale zástupci programu
hovořili o tomto vysílání jako o zážehovém. To se ale od července změnilo.
Stanice přešla do ostrého režimu, a to shodou okolností přibližně ve stejné
době, kdy své vysílání ukončil podobný projekt TiP TV. Tomáš Fuxa, šéf stanice
a jednatel společnosti InzertMax, která licenci pro tuto televizi vlastní,
tento krok ale překvapivě nepřivítal. Z krachu stanice nemám příliš velkou
radost. Konkurence nás více motivovala,
uvedl Fuxa.
V současné
době se Inzert TV připomíná billboardovou kampaní na území Prahy, zaznamenat ji
mohli také návštěvníci portálu Seznam.cz formou bannerové reklamy. Co se
kampaně týká, vyšla nás levně. Vešli jsme se přibližně do jednoho milionu
korun,
konstatoval Fuxa. Projekt se chce v září letošního roku
připomenout odborné i laické veřejnosti tiskovou konferencí. Podle slov
jednatele a šéfa televize je třeba tento projekt dostat více do povědomí
veřejnosti. Nechali jsme si udělat průzkum, který nám dal poměrně jasnou
představu o tom, jak si stojíme. Předpokládám, že si nás denně pustí několik
desítek tisíc diváků. Nejsme ale televize na dlouhé sledování. To přenecháme
ostatním,
konstatoval Tomáš Fuxa.

TiP TV přímo konkurovala tematické stanici Inzert TV
Do roka dvě stě tisíc diváků? Není to prý nereálné
Ačkoliv
inzertní televize není kanálem, který by oslovoval masy, její šéf a jednatel
v jedné osobě si myslí, že stanice může co do počtu diváků ještě růst. Do
roka by podle něho mohla denně oslovovat až dvě stě tisíc diváků, což není
zrovna malé číslo. Tomáš Fuxa se tedy rozhodně při zemi nedrží. Z posledního
průzkumu, který jsme si nechali provést, vyplynulo, že 130 tisíc lidí nás
sleduje. Číslo ale bude určitě menší. Viděl bych ho někde na polovině,
upřesnil Fuxa. To je i důvod toho, co již bylo napsáno výše. Denní sledovanost
takovéto stanice se předpokládá v řádech desítek tisíc diváků.
V zážehovém
režimu, který trval přibližně sedm měsíců, zástupci televize zjistili, že její
vysílání nebude možné realizovat pouze z poskládaných partnerů. Proto
Inzert TV začala spolupracovat se slevovými portály a ve svém vysílání nabízí například
tipy na cestování, oblečení, doplňky pro domácnost a řadu dalšího. Mezi naše
klienty patří například Kasa.cz,
přiblížil šéf televize. Od podzimu, konkrétně
od září, chce Inzert TV přejít do další fáze spolupráce se svými partnery.
„Budeme představovat nejvýhodnější nabídky ze slevových portálů. Uděláme tedy
za naše diváky top výběr.

Vítaného partnera našla Inzert TV například v nákupním serveru Kasa.cz.
Inzertní televize má smysl, říká Tomáš Fuxa
Jednatel a
šéf televize Inzert si podle dostupných zdrojů snaží udělat obrázek o svém
projektu zvenčí, respektive, jak se na tento projekt diváci i obyčejní diváci.
Nemohl tedy pochopitelně nezaznamenat i kritické reakce na tuto stanici. Chápu, že řadě lidí se inzertní televize nezamlouvá a berou ji jako zbytečné
plýtvání kapacitou, ale existuje řada lidí, kteří tuto formu nabídek uvítají.
Například je několik desítek procent lidí, kteří neumějí ovládat internet. My
jim nabízíme vlastní zákaznické centrum a s objednávkou jim můžeme
pomoci,
argumentuje Fuxa a dodává: Další skupina lidí je ta, která se nechce
probírat na internetu řadou nabídek. My to uděláme za ně.
Televize bude
nadále stavět na stávajícím, tedy především grafickém podání inzerce. V
případě, že o to klient projeví zájem, jsme mu pochopitelně schopni natočení
komerční reportáže zrealizovat, ale produkcí se nezabýváme. Vysílání TiP TV za
těch několik týdnů ukázalo, že taková televize se tu neuživí,
konstatuje Tomáš
Fuxa. Od září chce taktéž televize nabízet divákům možnost vkládat jejich
inzeráty do crawlu (běžící lišty). Zájemce jednoduše pošle svůj text prostřednictvím
SMS a ten se po nějaké době zobrazí přímo ve vysílání televize. I když jsme
inzertní televize, chceme udělat vysílání pro diváky maximálně atraktivní,
dodává šéf a jednatel Inzert TV.

Ukázka z promo spotu představujícího stanici Inzert TV.
Stane se Inzert TV celoplošnou televizí?
Tomáši Fuxovi
nelze upřít fakt, že svému projektu téměř bezmezně věří. V případě, že
k tomu bude možnost, nevyhýbá se ani tomu, aby se televize stala
celoplošnou. Inzert TV by si na to ale pochopitelně musela vydělat. Vážně
uvažujeme o tom, že se s panem Pařízkem (Radim Pařízek je skrze společnost
Digital Broadcasting provozovatelem multiplexu 4, pozn. red.) domluvíme na
celoplošném vysílání. Pokud si však na to nevyděláme, nemá smysl do toho jít,
konstatoval Fuxa, který se v tomto směru opět trošku opřel do projektu dnes
již nevysílající TiP TV: „Osobně mě překvapilo, že s takovýmto velkolepým
projektem přišli. Nebylo možné to dlouhodobě ufinancovat.“
Ve hře jsou
případně ale i další varianty. Tomáš Fuxa se de facto nevyhýbá spolupráci
s žádným operátorem. Pan Pařízek nám nabídnul dobré podmínky a
v současné době nemáme důvod k tomu něco měnit,
konstatoval šéf a
jednatel Inzert TV. Stanice je v multiplexu 4 tak trochu osamělým jezdcem,
protože obývá digitální síť, která je de facto (s výjimkou TV Pohoda) plně
ovládaná skupinou Nova. Kromě jejího hlavního kanálu v HD rozlišení jsou
tu šířeny programy Fanda, Smíchov a Telka. Celoplošné šíření by pro nás
pochopitelně znamenalo nezanedbatelné náklady v řádech milionů. Pokud si
na to nevyděláme, nemá cenu do toho jít,
opakuje Fuxa.