A opravdu si myslíte, že cena 5,- Kč za proklik je zajímavá pro víc než pár % zákazníků. I u e-targetu se moc divili, když jsem u nich reklamu zrušilï. Peníze se dají do reklamy investovat mnohem efektivněji. Nejsem ochoten dát za proklik víc než 1,-. Max snad na Google za Adwords 5 centů. Ale i to není moc efektivní - podle nedávno zavedené služby účinnosti.
Jsem prostě schopen jinde dosáhnout ceny 0,50 Kč za proklik.
Záleží hodně na tom, co inzerujete. Určité skupiny klíčových slov jsou na Adwords i jinde hodně rozebrané - věci kolem DVD, síťařiny, mobilů, bílého zboží. A tam pět centů rozhodně neseženete, v přepoštu se dávají i řády desetikorun. Takže to, že vy nejste ochoten, nic neznamená - ostatní jsou.
Nemyslím si, že reklama za 5 Kč/klik na Marigoldovi je zajímaví pro více než pár zákazníků. Těch pár, kteří podnikají ve stejném oboru a budou radši inzerovat na oborovém serveru, než na serveru o pečivu či o financích. Zatím jsou spokojeni a je dramaticky vyprodáno.
Ano, přesně tak to bylo na Adwords, nechali jsme tam tuším 1USD. A teprve po zavedení služby sledování úspěšnosti (konvergence) jsme s hrůzou zjistili, že nás obchod se ziskem 100,- stojí 150,- :-)
Možná si to ostatní neuvědomují, nebo si to neumí spočítat...
Nechci zpochybňovat, že existují případy, kdy je přijatelná návratnost investic v AdWords nedosažitelná. Jsou to ale případy dost výjimečné a v ČR jsem se s nedostatečnou návratností v důsledku vysoké ceny za klik snad ještě nesetkal. Návratnost zde spíš limituje podíl režie na správu kampaně ku počtu kliků.
Jiná situace je v zahraničí. Tam je vysoká cena za klik opravdu často vážný problém, zejména pro české firmy. Přesto ale existují strategie, které tento problém ve většině případů eliminují.
Nemyslím si že v Česku není spousta firem co nemá 5,-Kč na jednoho zákazníka, pravdaže když nabízí někdo třeba prodej triček je jasný že jeho marže je nížší než třeba když někdo prodává auta, motorky, domy, prostě cokoliv co nestojí pár stovek ...
Nám bbKontext zatím vyhovuje, po přečtení podmínek u Potenzy vím že ji jistě nevyužijem, taky etarget je nanic když by náš odkaz uváděl ve vyhledávači třeba jednu pozici nad normálním vyhledáním :-)
Mohl byste trochu rozvést, proč vám bbKontext vyhovuje a etarget ne? Podle všech mých dosavadních poznatků přináší kontextová reklama ve vyhledávačích (tedy např. AdWords nebo etarget cílený na vyhledávání) až několikanásobně vyšší konverzní poměr než kontextová reklama cílená na obsah (AdSense, etarget cílený na obsah a zřejmě i bbKontext, který neznám).
Protože každý ví že když něco hledá, samotné vyhledávání mu nabídne lepší weby než placené odkazy které jsou tam více méně "protlačené" třeba etargetem, já osobně roluju vždy pod placené odkazy ... pravdaže chápu že při sortimentu typu dvd, pc, pm3 ... eobchodům nezbývá nic jiného než si tyto služby radši zaplatit. Asi je to záležitost web od webu ale na to jste odborník Vy, já ne.
Taky jak jsem již napsal, etarget by třeba náš web při hledání vypsal jednu dvě pozice nad normálním hledáním a to je zbytečnost protože lidi si prolistují klidne i více stránek dle mých zkušeností ze statistik odkud lidi chodí.
Taky jsem pravdaže psal na etarget jestli je možné aby byl odkaz zobrazován jenom na vybraných webech/jenom pod článkama/nebo prostě nejaká selekce ale odpověď zněla NE tak pak smůla :-/
Jistě bychom byli pro ně malým klientem ale myslím že by takových získali mnohem víc kdyby byla snaha o lepší služby ...
Muzete prosim Vase tvrzeni o tom jak se chovaji navstevnici v kontextu clanku versus vyhledavani nejak verohodne/empiricky dolozit?
Podle me prave pri vyhledavani to hleda - potrebuje, pri clancich je klikatenost a konverzni pomer podstatne mensi. Asi zalezi na oboru.
Pane "cc" to záleží dle toho co nabízíte jak jsme již psali, teenager si nepůjde prohlížet web firmy co nabízí něco co ho absolutně nezajímá :-) (třeba silikonové výplně oken, atd atd ... :)
Ahoj Marku,
zeptam se tady protoze by to mohlo zajimat i ostatni. Nevis jestli adwords zohlednuje ze ma inzerent nastavena narodni specifika? Vzdy kdyz se dostanu na nejake slovo na prvni misto tak pak pri prepnuti jazykove verze zjistim ze cesti konkurenti daleho zaostavaji takze nevim, jestli je to tim ze to co vidim v nastavovani je pro GLOBAL nebo je vse jinak :)
O pozici inzerátu v AdWords nerozhoduje jen nabízená cena za klik, ale i relevance inzerátu měřená jeho mírou prokliku (CTR). To má ten efekt, že v konkrétním národním kontextu (země a/nebo jazyk) domácí inzeráty spolehlivě předběhnou inzeráty zahraniční.
Hezky je to vidět třeba na dotazu "webhosting". V českém Googlu, resp. z české IP adresy, jsou na celé první stránce jen české inzeráty, přestože Američani nabízejí za klik nepochybně mnohonásobně více.
Vypadá to, že spam Karla Mrázka alias "potenza administrátor" se neminul účinkem. Může si gratulovat, nejenom že asi získali pár serverů, ono se to dokonce dostalo až na LUPA.CZ - to je skvělé promo.
Na základě toho spamu jsem to, pro tu legraci, chtěl zkusit také. Nejprve se nešlo vůbec zaregistrovat (404ky, výpadky databáze). Pak se zase nešlo přihlásit (další 404ky, výpadky databáze). Na problém měla Potenza vždy řešení: "Aha, v tom případě to prosím zkuste později. "
Tento článek napsal pan Zandl z vlastní iniciativy.
Ad technické problémy přihlašování:
dle naší korespondence vidím, že jsem Vám tenkrát pane Dočekale posílal tento link: http://www.potenza.cz/potenza/content/edit/465/1 který funguje dosud.
Nevím co vše mohlo způsobit Vaše potíže (nejsem kodér), ale přihlašovací formulář jsem testoval v IE, Firefoxu a Mozille. Nemáte vypnutý javaskript?
Každopádně jste mi o problému psal jen jednou a pouze jednou jsem Vám skutečně odpověděl "zkuste to prosím později, mě ten link normálně jede", ne "vždy" jak píšete.
Jsem Dane rád, že víš, jak jsem na to došel a co se neminulo účinkem, ale bylo to (tradičně) poněkud jinak. Na Potenzu mne upozornil jiný zaměstnanec stejné firmy, shodou okolností můj kamarád, prostě proto, že ví, že mne takové věci zajímají.
Rovněž asi zajímají Lupu, protože jsme se o článku domluvili před napsáním. Ani to nepřekvapí, protože Lupa má v logu napsáno, že je serverem o českém internetu a nové služby ji tedy zřejmě budou zajímat.
To, že se neumíš registrovat, bych tu raději nevytahoval :))
Vazba na výkon tu neexistuje
Nevím co přesně bylo tímto myšleno, ale vazba na výkon v bbKontextu existuje minimálně ve vztahu k řazení inzerátů.
Tedy: pozice = CTR x cena
v článku píšete: "zákazník se málokdy nechá ihned při první návštěvě obchodu Golfik.cz zlákat k nákupu golfového vybavení a při další návštěvě už pravděpodobně přijde přímo, takže vašemu webu žádná provize z jeho nákupu nepřipadne"
Samozřejmě, že provizi dostane, ta je garantována a realizována po celou dobu kampaně, což jsem si osobně vyzkoušel. A kdyby to bylo technicky možné, garantovali bychom klidně i 12 měsíců, tedy i následně po kampani.
Tuto politiku umožňuje právě závislost na výkonu (pay per sale) - pro nás je to obchod navíc, byť s nižší marží, kterou dáme partnerům, ale stále vyděláváme.
Nevidím jediný důvod balamutit partnerské weby.
To bychom - jak říká Jan Werich - brzy dokralovali !
Tímto Vás vyzývám k uvedení článku na pravou míru.
A to je ten problem - kdyz skoncila kampan, skoncila i zivotnost provize pro web. PPS systémy většinou pracují alespon s roční lhůtou, jinak se partnerským webům vůbec nevyplácejí. Obchodníkům samozřejmě ano.
1. Snažíte se Vaši neznalost posunout někam jinam - OPRAVTE TEN VÁŠ NESMYSL s tím, že web nedostane provizi !!!
2. Nechám-li se zlákat na cestu polemiky o časovém horizonzu 12ti měsíců:
Pokud zadám kampaň na 12 měsíců, kolik webů bude pozitivně reagovat ? Nechají se vázat na 1 rok ? Proč ? Trh se vyvíjí. Po 3 měsících se zaručeně změní potřeby jak zadavatele, tak i inzerenta.
ad 1) Nic nikam neposouvám - své jsem vám k tomu řekl a za tím si stojím.
ad 2) Netuším. myslím, že z důvodu, který uvádí M. Prokop jich moc nebude - PPS funguje ve velmi speciálně nasazených záležitostech, ne u takhle obecných systémů, alespoň se mi z mých zkušeností zdá.
Tím se nemyslí, že někdo bude mít rok vaši inzerci, ale že rok od doby, kdy si návštěvník na webu kliknul na reklamu a přišel vám, má nárok ten web na provizi z jeho nákupu.
Výborně !
Vaše reakce je zarážející: "...své jsem vám k tomu řekl a za tím si stojím."
Takže nadále tvrdíte:
"...zákazník se málokdy nechá ihned při první návštěvě obchodu Golfik.cz zlákat k nákupu golfového vybavení a při další návštěvě už pravděpodobně přijde přímo, takže vašemu
webu žádná provize z jeho nákupu nepřipadne."
TO JE NESMYSL ! NEPRAVDA !! OPRAVTE TO !!!
Smysl to bude mít např. systém je nastaven tak, že při návštěvě po 12ti měsících, žádná provize nepřipadne.
paneboze, kolik vam je let?
takovou reakci bych ocekaval u nejakeho pubertaka..
clanek je v tomto bode mozna nepresny, ale ja jsem napr. hned na prvni precteni pochopil o co patrikovi slo. A priznam se, ze pro me je cennejsi prakticka zkusenost nez technicky rozbor fungovani.
No a co kdyz podruhe prijde tak, ze klikne na reklamu na jinem webu? (predpokladam, ze pak provizi dostane misto toho ten druhy web, ne?) Nebo si smaze cookies? Nebo nakoupi z jineho pocitace? Nebo si objedna telefonicky? (A tudiz nelze zjistit "z jakeho webu prisel")
Pánové,mám web.E-target jsem použil,nadšen jsem nebyl.Výjádřím se jako zákazník.Nechám si vyhledat určitou věc,projdu více stránek a později se vrátím přímo k té co mne zaujala.Dělejte jak chcete,ale většina lidí to tak dělá,můžete se vztekat,pomlouvat dál,ale nic na tom nezměníte.
Tahle pasáž mi v článku také přišla trochu divná. Přesněji řečeno, bylo by divné, kdyby se Potenza nesnažila identifikovat odkázaného uživatele i při jeho dalších návštěvách.
Na druhou stranu bych Vám, pane Paukerte, doporučoval opatrnější používání slova "garantovat". Typické affiliate programy mají ztrátovost odkázaných uživatelů při dalších návštěvách něco mezi 30 až 50 procenty. Na vině jsou vymazané či blokované cookies, střídání více počítačů, kolizní prokliky od jiných partnerů a v neposlední řadě nezměřitelné konverze (emailové a telefonické objednávky).
Popravdě řečeno, určitá ztrátovost je i u první, přímo odkázané návštěvy.
Nechci si hrát se slovy.
Obecně s tím lze souhlasit a následně polemizovat o % odpadlíků. Např blokace cookies se týká ca. 2% uživatelů, www.golfik.cz nepřijímá telefonické objednávky, atd.
Ovšem nechat být bez povšimnutí povrchní analýzu p.Zandla jednoduše nelze. Sám píšete, že pasáž Vám přišla divná.
Což potvrzuje předchozí část textu v odstavci, který hovoří o kombinaci klik+výkon a odkazuje se na golfik.cz. My však žádnou takovou kampaň nikdy neměli.
Třeba to pan Zandl nepsal sám, jen to zadal a podepsal... :-)
Já bych to zas tak nedramatizoval. Na pohledu Patricka Zandla ve skutečnosti nic povrchního není. On prostě Potenzu skusil a žádných peněz se nedočkal. To je velmi konkrétní a jasný výsledek.
Tak je to se všemi affiliate programy. Zkusíte je a pak vyhodnotíte podle výsledků. Když jsou výsledky špatné, není to pro vás dobrý affiliate program. Přitom je úplně jedno jestli kvůli špatnému cílení, špatnému webu obchodníka nebo chybám v mechanismu systému.
Popravdě řečeno, v tomto konkrétním případě bych nejvíc sázel na to první -- na webu o telekomunikacích jde těžko inzerovat golfové vybavení.
Pan Zandl se možná zatím peněz nedočkal, ale na to jsem přeci nereagoval. To mi také nepřipadne nijak dramatické.
Vrátím Vás na začátek mé reakce. O co mi jde:
"...zákazník se málokdy nechá ihned při první návštěvě obchodu Golfik.cz zlákat k nákupu golfového vybavení a při další návštěvě už pravděpodobně přijde přímo, takže vašemu
webu žádná provize z jeho nákupu nepřipadne."
TO JE PROSTĚ LEŽ JAKO VĚŽ ! O nedorozumnění se dle předchozích příspěvků zjevně nejedná.
Ani médium jako je LUPA si nemůže dovolit publikovat takové zavádějící a poškozující informace.
Já jsem taky Potenzu pochopil tak, že se jednou nastaví zákazníkovy cookies a pokavaď přijde třeba za týden a provede LEAD (tj. něco objedná). Připočte se to k webu resp. "partnerovi/reklamní ploše" od něhož zákazník udělal první návštěvu.
Pochopil jste správně, je to tak. Cookie se ukládá ale i v systému. Po CELOU dobu trvání Vaší kampaně systém eviduje ID návštěvníků a výkon je přisuzován správnému partnerovi.
Proč "jen" po dobu trvání kampaně? Když inzerent potřebuje leads jen do března a pak mu přestávají být přínosné, proč by za ně platil ještě v srpnu? :)
Třeba e-shopy budou jistě mít PPS kampaň celý rok, tam ta avizovaná "nevýhoda" přestává platit...
Obecně lze říci, že online prodej nikdy nepodchytí toho samého zákazníka, maximálně ten samý počítač ;)
Přínos pro servery leží i v tom dlouhodobém hledisku - když bude poskytovat svým návštěvníkům RELEVANTNÍ reklamy, může pak pro ně fungovat i jako rozcestník :) Je to o tom, chtít se podílet na výsledku kampaně také...
Kdyz se zakaznik diva krz reklamni system, nastavi se mu kukis a on se jen kuka.
Pak za 14 dni si neco objedna a diky kukis dostane ten, odkud poprve kukal penize za to, ze kukacka objednala.
Ale ted k tomu, cemu nerozumim:
1. Co kdyz kukal nekolikrat, a to i pres jine weby. Ty maji smulu ?? Tedy velkou navstevnost a nula penez ?? A nemuze to svadet k tomu, ze kdyz pan Zandl nic nedostal, tak je na to "hned" vysvetleni, ze se prodava az prasti, ale von je vzdycky, vzdycinky az ten druhej ????
2. Kdyz ten kukac dela objednavku az pak a primo na webu obchodnika, tak to zadnej Velkej Bratr asi nesleduje, ne ??? Tedy je to jen na blahovuli obchodnika s holema, jestli se cestne prizna. On jo, von je cestnej a jeste vi, ze to byla kukacka, protoze ma poradek ve svym systemu. Ale je to tak vzdycky, nebo spis je to vo tom, ze Zandl nic nedostal ??
Hmmmmm... Fakt je proste to, ze Zandl nic nedostal.
A to je jiste mrzute (i kdyz se proti tomu web brani holema).
Pane Burdo,
věta v článku, že web odměnu dostává pouze když zákazník nakoupí při první návštěvě, je pouhou domněnkou pana Zandla.
Potenza sleduje cookies zákazníka od okamžiku, kdy kliknul na reklamní prvek na webu xyz. Jestliže si tento zákazník při 1. návštěvě e-shopu zboží neobjedná, ale učiní tak KDYKOLI JINDY, web xyz dostane svou odměnu! Za těchto podmínek:
- zákazník udělá objednávku ONLINE
- kampaň stále běží a zákazník je tedy inzerentovi přínosný (při uzavření kampaně Potenza tohoto zákazníka přestane trackovat)
- stále existuje cookie na počítači zákazníka (bude-li cookie vymazána, ŽÁDNÝ systém už tohoto zákazníka neidentifikuje)
Co z toho vyplývá? Účastnit se kampaní, které jsou zaměřením nebo typem odměny relevantní k návštěvnosti mého webu. A neznáte-li své návštěvníky, jak chcete vydělat na cílené reklamě? Při kampaních za výkony musí přemýšlet i server - nejde jen o to zaplácnout prostor reklamou.
V Potenze jsou servery, které si kampaně umí i neumí vybrat. A vybírají vždy na základě svobodné vůle, Potenza je volný trh. Samozřejmě že hodně záleží i na šířce nabídky kampaní, ale kdo chce zkusí, kdo nechce nechá být a počká na jinou.
Dodatek: tvrdíte, že affiliate marketing nedělá peníze? Na čem vyrostl ebay, amazon nebo prodejci dellu? ;)
To, že se do ČR tento obch. model začal prosazovat až teď neznamená, že nefunguje.
Pane Mrázku!
Nikdo tady nepochybuje o tom, že by ebay, amazon či dell (prodejci) nevydělali.
Otázkou je zda skutečně spravedlivě vydělá web, který přivedl kupující zákazníky k prodejci?!
Já jsem až do teď věřil, že ano. Po článku a této diskusi už NE.
Skutečně myslíte, že by ebay amazon atd. stále vydělávali a dostali se tam kde jsou, kdyby to jejich partnerům nepřinášelo zisk? Affiliate je přece o dlouhodobé prospěšné spolupráci, ne o jednorázových a jednostraných výdělcích.
Skutečně považujete jeden názor - jeden článek za dogma?
Zajímaly by mne třeba reakce webů, které už affiliate provozují např. s cestovními kancelářemi..
Podle mě je pravděpodobnost nákupu při první návštěvě velmi malá, % alespoň registrace bude větší. Vím, že to asi nebude v silách potenzy, ale proč již při registraci není konkrétně přiřazen u registrovaného ten subjekt, který bude získávat provizi?
U bodů, kdykoliv jindy... co myslíte kampaň běží? snad eshop má nějaké "dny, měsíce" kdy nemá zájem o objednávky? Zrovna v tomto případě musí být odměna přece vyplacena kdykoliv. Není to přece ozázkou kampaně.
Otázka trackování je také problém, kolik z nás (třeba jen na tady na Lupě) využívá více PC či maže cookies?? mraky.
Proto problémů a otázek je celkem dost a přikláním se spíš k postoji Patricka Zandla. Jedná se o dobrý nápad, myšlenku ale realizace podle mě pokulhává...
Ad provize z registrací: záleží na tom co inzerent považuje za přínosné. Mluvíme-li o e-shopu, tam je přínosem až prodej. Potenza tu registraci sledovat umí, jde o podporu na stránkách inzerenta zda bude chtít dělat další skopičiny...
Ad trvání kampaně: nejen e-shopy využijí výkonový marketing, je rozdíl mezi leadem (přivedeným uživatelem který vykoná nějakou mně užitečnou akci) a prodejem, který se hodí jen pro e-shopy. Mluvme tedy o e-shopu, ten samozřejmě bude inzerovat celoročně. Vemte si případ, kdy tento obchod má celoroční kampaň "nakupujte v našem shopu" a do toho ale spouští během roku další kampaně s jednorázovými akcemi (slevy, vánoční akce, výprodeje, specielní nabídky na různé zboží atd) pak má i různé reklamy upozorňující na tu kterou akci. Tyto další kampaně si mohou rozebrat i jiní partneři a ti tak získají odměnu, když si stálý zákazník klikne na tuto konkrétní reklamu u nich a posléze nakoupí. To mi přijde výhodné. Když zákazník na "akční" reklamu neklikne, zůstává přiřazen původnímu serveru, ze kterého přišel do shopu poprvé. Nebo jste server, který se inzerentovi vyplatí natolik, že další kampaně vydává jen pro vás.
Máte pravdu, realizace pokulhává. Prosadit v čr něco nového není jednoduché. Jakmile nastane pro každého (stran inzerentů i serverů) dostatečná nabídka, přínos bude naprosto zřejmý.
ad. 2 - jsou v tom samozřejmě cookies, technicky je to vyřešený
já si stále ale myslím, že p. Zandl nic nedostal protože si vybral nevhodný inzerát ke svému webu. Jak jsem již napsal, pokud si technický server snaží prosadit komerční služby (viz. www.poptavka.cz - databáze poptávek ČR) nemůže očekávat valný úspěch.
Chyba... Kdyz clobrda dela objednavku primo na webu obchodnika, tak obchodnik samo vi, odkud pochazi.. ale Potenza vo tom nema sajn, protoze je mimo hru. Takze je jen na cestnosti obchodnika, jestli posle prasulky Potenze a webu.
Zda se mi to jasne, ale prekvapuje mne, ze se to tak strasne a porad tady snazi zamlzovat komplikovanymi technickymi pojmy.
Nechtel jsem jiz reagovat, ale jeste jednou.
Jde vo prachy.
Web co poskytne prostor pro reklamu chce prasule. A pak je nedostane.
1. nema je proto, ze cili na jine skupiny nez inzerent. Tomu rozumim.
a nebo
2. nema je proto, ze jsou tam diry. Treba trik s vysvetlenim, ze byl az "druha kukacka" (jak snadne), treba proto, ze zakaznik to objevil na Marigoldu, ale pak koupil primo u obchodnika a ten to nerek.
A vo tom se celou dobu bavim, ze ???
Takze: nejjednodussi bude, kdyz nejaky web co nebude spratelenej s Potenzou a bude mit vaznost, tak na ferovku rekne, ze Potenze dekuje, protoze dostal za uvedeni reklamy slusny prasule.
Prestrelka s pouzivanim cizich slov a komplikovanych terminu je pak zbytecna.
Problem je totiz jednoduchy.
Dal proste Golfik nekomu nejaky prasule a kolik ??? Stalo to za to ??? A nebo je jinej Golfik, kterymu to z pohledu tech co maji na webech Potenzu, frci ???? Jestli jo, perfekt a jdu do toho taky.
A neni to kritika PPC. To ostatne evidentne funguje.
Tak jak ??? Muze Potenza nekoho takoveho uvest a muze byt druhy clanek, ve kterem ten web si bude na Lupe mnout ruce ??
Pak Marigold bude mit protivahu. Zatim je tu chudak sam a pro Potenzu nanestesti ma prazdne ruce.
Ne, nemáte pravdu. Takže ještě jednou:
Jestliže si uživatel kliknul na reklamu, nenakoupí a pak přijde přímo na web obchodníka, stále je přiřazen v Potenze partnerovi, u kterého na tu reklamu kliknul. (Podmínkou je že na jeho počítači je stále ta cookie.) Partner, systém i inzerent to vidí ve vnitřních statistikách. Obchodníkovo vyjádření s tím nemá co dělat.
ad1. správně
ad2. díry jsou jasné: cookie může být smazána. To je vše. Další nevýhody jsou ve srovnání s reálným prodejem ty samé. Příklad: server v případě provize z prodeje funguje jako dealer. Když k Vám přijde reálně prodejce a bude Vám nutit nějaké zboží, podíváte se a nekoupíte, ten dealer nic. Když o tom zboží povíte svému kamarádovi a ten koupí přímo, dealer opět nic nedostal. Když ten kamarád vyhledá dealera a koupí, dealer dostane odměnu. Úplně stejně jako v affiliate marketingu. Můžete namítnout "dealer je ale placen modelem základ + bonusy". Ano, i toto může inzerent udělat, záleží ale na něm, resp. na dohodě se servery.
Inzerenti v Potenza platí za výkon reklamy, žádný server nedostal prašule za uvedení reklamy.
V Potenza si servery kampaně vybírají samy, takže jestli vydělají nebo ne leží dost na nich (výběr kampaně, traffic, relevance, design).
Chlubit se někým kdo vydělal je předmětem PR aktivit a jeho souhlasu se zveřejněním.
Krásné ! To slovo jste si napsal sám ! GRATULUJI !!!
Je to jen další ukázkou stylu Vašeho žurnalistického projevu a nekorekce.
Od rána jste mněl spoustu času na korekci pár slovíček, aby Váš článek dával smysl a alespoň naši firmu nestavěl ve špatném světle.
Vaše snaha nepravdivé tvrzení během pár minut nenapravit a raději celý den v diskuzi dokazovat možné interpretace Vašich vět mně vede k podezření, že jste na tom článku ještě nějak zaintresován ! Jinak se tomu snad nedá rozumět.
Čéče chlape klídek, děláš jakoby ti někdo řezal nohu :-) Já teda nevím kdo tě staví do špatnýho světla, spíš bys měl bejt rád že se o tvým webu mluví. Tak žádný velký nervy, ne? U těhlech diskusí se stejně vždycky pobavím nejvíc :-))
Podle mých zkušeností je to je prostě realita až v 50% případů. Ale divím se že tak vyskakujete. Už teď bych se podle vašich reakcí u vás bál nakoupit abych nedostal pohlavek za špatně vyplněnou objednávku.
A hlavně! když už, tak se nejedná se o kritku vašeho webu ale systému potenza - a to je z obsahu článku beze všech pochybností jasné. Váš web byl použit JEN jako příklad.
Realita kde ? Na Potenze ?? :-)
Bát se nakoupit jistě nemusíte.
Pouze si nemylím, že se kdejaký novinář může napsat takové nepřesnosti a nehodlá je ani po několika vysvětlujících výzvách dát na pravou míru.
On ji sice zkusil, ale obávám se, že ji použil nevhodně. Chci tím pouze říct, že nemůžete očekávat "kvalitní" výsledky pokud budete prodávat třeba "pleny" na auto serveru. Mě nevadí, že náš server p. Zandl kritizoval jako "špatného" inzerenta, ani se na něj samozřejmě nezlobím, pouze si myslím, že test byl ne zcela objektivní.
Výběr inzerátu by měl být co "nejblíže" obsahu webu partnera, ovšem právě toto je velká slabina tohoto systému neboť výrazně potom ztrácí na výkonu.
Marku, opakované návštěvy jsou samozřejmě identifikovány cookie. Jinak to ani v takovém systému nejde. Proto jsou v inzerátu i na webu inzerenta ty jednopixelové gify z Potenzy. Technické ztráty jsou zohledněny v ceně.
"A kdyby to bylo technicky možné, garantovali bychom klidně i 12 měsíců, tedy i následně po kampani."
Proč by to nebylo možné? Viz kopie z www.funstore.cz:
"Zákazník, který přijde přes Vás a registruje se(něco koupí, objedná si posílání novinek, napíše hodnocení, atd...) zůstává Vašim zákazníkem pořád. Tzn. pokud tento návštěvník přijde na naše stránky znovu třeba až za rok a nakoupí, provize bude připsána Vám."
Chtělo by to asi zlepšit systém, když to jde jinde mohlo by to jít i u vás ne? :-)
A co vím není funstore jediný kdo tohle nabízí!
My jsme uživatelé Potenzy a já jsem popsal nastavení systému, narozdíl od pana Zandla, který ho detailně nezkoumal. "U nás" na www.golfik.cz těžko tato nastavení změním, jsme uživatelem Potenzy.
Ale přesně v duchu Vašeho příspěvku mohl ten článek být, bylo by o čem diskutovat. Zjevně neověřené a nepravdivé prohlášení autora, pouze staví věci do negativního světla.
Díky za příspěvek !
Co se týče opakovaného nákupu po skončení kampaně - chápu-li Váš příspěvek správně - považuji za velmi dobrý námět na další zlepšení. Vzhledem k vyplácení provize v % a povaze zboží, opět pro www.golfik.cz nic neřešitelného ;-)
Funstore přiřadí zákazníkovi uvnitř svého systému nějaký kód jestliže se zaregistruje a tím hlídá jeho pozdější nákupy; to není o systému Potenzy, ale o podpoře na straně inzerenta.
> Klasickým příkladem může být kampaň na server ePoptávka. Z inzerce obnášející cca pět tisíc shlédnutí si ani jeden návštěvník webu nezadal svoji poptávku, čili výkonová prémie nebyla. A protože server neplatil za kliknutí, celá kampaň byla zadarmo. To je také důvod, proč nepovažuji z hlediska provozovatele webu kampaně placené za výkon za atraktivní - web propaguje něco, co nakonec zákazník nejspíše využije již bez jeho přispění.
================
Trošku to upravím:
Výkonová složka není zadání poptávky, ale registrace placeného dodavatele. Konkrétně u Vašeho serveru neproběhla jediná objednávka, ale jinde to zafungovalo - zejména u serverů obchodního charakteru. Je proto také velmi důležitý výběr správné inzerce.
Z hlediska provozovatele serveru to samozřejmě nemusí být vždy výhodné (zejména pokud si vybere neodpovídající inzerát), ovšem z hlediska inzerenta se jedná o velice zajímavou záležitost. Z tohoto pohledu bereme systém Potenza jako přínos, ovšem je otázka jak v době "zkostatnělého" internetu obstojí.
Platba za výsledek je prostě "úžasný" nápad - ovšem pouze tehdy když funguje.
Mám vypnutý kůkiny a tlačím Vám, víte kam, referer's.
Když chci, změním si identitu prohlížeče a zablokuju si ty vaše počítadla hitů, kterejch máte na svejch webech jak nasrá..! To vše na dobrým fajrvólu. A je posekáno.
Třeba lu-píčka má :
nethost.cz
netdot.cz
navrcholu.cz
gemius.pl a nevíme co ještě navíc (hity si průměrujete a nebo sčítáte???).
Z toho vyplývá, že Vaše diskuse je zcela na " ..... dosaďte si sami ".
Neboli, tyto systémy jsou odsouzeny k záhubě.
A to všichni víte, jen golfík.cz to nějak nebere.
Nakonec, máte (-me?) co jsme chtěli. Spoustu darmožroutů naprd.
Ve vládě, v parlamentu a nakonec i na netu.
Jaky je proboha prinos Potenza.cz, kdyz za pouhou registraci do systemu zaplatim cca 10000Kc a pote dam vice nez 50% provizi serveru? Pokud si vyberu server, kde chci mit reklamu, staci mi poslat jeden email a mam to same zadarmo. Jediny prinos vidim ve spojeni inzerent<->partner, kde vidim rovnou partnery a partneri si mne mohou vybrat. Ale to je trosku pofiderni vyhoda v dobe, kdy neoborova reklama nema moc smysl...
To záleží na tom, jakým způsobem je ta textová reklama do stránky vložená. Pokud je vložená jenom jako odkaz do stránky, tak to nejde (případ Potenzy), ale pokud je vložená např. pomocí JavaScriptu (třeba Živě.cz), tak blokovat jde.
Jediný problém, avšak zcela zásadní je, že Potenza trpí nedostatkem inzerentů. Těžko říci, čím je to způsobeno, nejspíš od všeho trochu - malé partnerské servery, nedostatečná propagace systému... Myslím si, že se to časem zpraví a pak se nebude muset propagovat golfové hole na webu o WIFI.