A opravdu si myslíte, že cena 5,- Kč za proklik je zajímavá pro víc než pár % zákazníků. I u e-targetu se moc divili, když jsem u nich reklamu zrušilï. Peníze se dají do reklamy investovat mnohem efektivněji. Nejsem ochoten dát za proklik víc než 1,-. Max snad na Google za Adwords 5 centů. Ale i to není moc efektivní - podle nedávno zavedené služby účinnosti.
Jsem prostě schopen jinde dosáhnout ceny 0,50 Kč za proklik.
Záleží hodně na tom, co inzerujete. Určité skupiny klíčových slov jsou na Adwords i jinde hodně rozebrané - věci kolem DVD, síťařiny, mobilů, bílého zboží. A tam pět centů rozhodně neseženete, v přepoštu se dávají i řády desetikorun. Takže to, že vy nejste ochoten, nic neznamená - ostatní jsou.
Nemyslím si, že reklama za 5 Kč/klik na Marigoldovi je zajímaví pro více než pár zákazníků. Těch pár, kteří podnikají ve stejném oboru a budou radši inzerovat na oborovém serveru, než na serveru o pečivu či o financích. Zatím jsou spokojeni a je dramaticky vyprodáno.
Ano, přesně tak to bylo na Adwords, nechali jsme tam tuším 1USD. A teprve po zavedení služby sledování úspěšnosti (konvergence) jsme s hrůzou zjistili, že nás obchod se ziskem 100,- stojí 150,- :-)
Možná si to ostatní neuvědomují, nebo si to neumí spočítat...
Nechci zpochybňovat, že existují případy, kdy je přijatelná návratnost investic v AdWords nedosažitelná. Jsou to ale případy dost výjimečné a v ČR jsem se s nedostatečnou návratností v důsledku vysoké ceny za klik snad ještě nesetkal. Návratnost zde spíš limituje podíl režie na správu kampaně ku počtu kliků.
Jiná situace je v zahraničí. Tam je vysoká cena za klik opravdu často vážný problém, zejména pro české firmy. Přesto ale existují strategie, které tento problém ve většině případů eliminují.
Nemyslím si že v Česku není spousta firem co nemá 5,-Kč na jednoho zákazníka, pravdaže když nabízí někdo třeba prodej triček je jasný že jeho marže je nížší než třeba když někdo prodává auta, motorky, domy, prostě cokoliv co nestojí pár stovek ...
Nám bbKontext zatím vyhovuje, po přečtení podmínek u Potenzy vím že ji jistě nevyužijem, taky etarget je nanic když by náš odkaz uváděl ve vyhledávači třeba jednu pozici nad normálním vyhledáním :-)
Mohl byste trochu rozvést, proč vám bbKontext vyhovuje a etarget ne? Podle všech mých dosavadních poznatků přináší kontextová reklama ve vyhledávačích (tedy např. AdWords nebo etarget cílený na vyhledávání) až několikanásobně vyšší konverzní poměr než kontextová reklama cílená na obsah (AdSense, etarget cílený na obsah a zřejmě i bbKontext, který neznám).
Protože každý ví že když něco hledá, samotné vyhledávání mu nabídne lepší weby než placené odkazy které jsou tam více méně "protlačené" třeba etargetem, já osobně roluju vždy pod placené odkazy ... pravdaže chápu že při sortimentu typu dvd, pc, pm3 ... eobchodům nezbývá nic jiného než si tyto služby radši zaplatit. Asi je to záležitost web od webu ale na to jste odborník Vy, já ne.
Taky jak jsem již napsal, etarget by třeba náš web při hledání vypsal jednu dvě pozice nad normálním hledáním a to je zbytečnost protože lidi si prolistují klidne i více stránek dle mých zkušeností ze statistik odkud lidi chodí.
Pane "cc" to záleží dle toho co nabízíte jak jsme již psali, teenager si nepůjde prohlížet web firmy co nabízí něco co ho absolutně nezajímá :-) (třeba silikonové výplně oken, atd atd ... :)
Taky jsem pravdaže psal na etarget jestli je možné aby byl odkaz zobrazován jenom na vybraných webech/jenom pod článkama/nebo prostě nejaká selekce ale odpověď zněla NE tak pak smůla :-/
Jistě bychom byli pro ně malým klientem ale myslím že by takových získali mnohem víc kdyby byla snaha o lepší služby ...
Ahoj Marku,
zeptam se tady protoze by to mohlo zajimat i ostatni. Nevis jestli adwords zohlednuje ze ma inzerent nastavena narodni specifika? Vzdy kdyz se dostanu na nejake slovo na prvni misto tak pak pri prepnuti jazykove verze zjistim ze cesti konkurenti daleho zaostavaji takze nevim, jestli je to tim ze to co vidim v nastavovani je pro GLOBAL nebo je vse jinak :)
Muzete prosim Vase tvrzeni o tom jak se chovaji navstevnici v kontextu clanku versus vyhledavani nejak verohodne/empiricky dolozit?
Podle me prave pri vyhledavani to hleda - potrebuje, pri clancich je klikatenost a konverzni pomer podstatne mensi. Asi zalezi na oboru.
O pozici inzerátu v AdWords nerozhoduje jen nabízená cena za klik, ale i relevance inzerátu měřená jeho mírou prokliku (CTR). To má ten efekt, že v konkrétním národním kontextu (země a/nebo jazyk) domácí inzeráty spolehlivě předběhnou inzeráty zahraniční.
Hezky je to vidět třeba na dotazu "webhosting". V českém Googlu, resp. z české IP adresy, jsou na celé první stránce jen české inzeráty, přestože Američani nabízejí za klik nepochybně mnohonásobně více.