Vlákno názorů k článku iPad 2: blesková válka v podání Applu od Baraka - Před půl rokem jsem si koupil 2 jabka...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 3. 2011 14:15

    Baraka (neregistrovaný)

    Před půl rokem jsem si koupil 2 jabka (MacBookPro a iPad). Pořád mi nešlo na rozum, proč se lidé hádají, že iVěci někomu něco cpou jinak, než by čekal. Nějaký čas jsem s tím souhlasil, ale po pár dnech používání jsem pochopil, že je to jen závist nad něčím, co dokonale a jednoduše funguje. Dal jsem mému dědovi do ruky iPad a za minutu si sám uměl prohlížet zpravodajské weby a dvojklikem přibližovat odstavce, kuli špatnému zraku. Noviny bez brýlí nepřečte, na iPadu ano. Stačilo mu říci, tahle ikonka je na to a to a takhle se to ovládá a zvětšuje. Když jsem docházel, nechtěl ho dát z ruky. U notebooku by se tohle nestalo. Počítač ho jinak vůbec nezajímá. Jinak jsem si nekoupil iPad pro to, že to je něco nového a dobře to vypadá. Koupil jsem si ho pro dotykové ovládání jiných HW zařízení. Ale kdybych věděl, jak jednoduše a chytlavě se s ním pracuje, nikdy bych si před tím nemyslel, že je to produkt pro ovce, právě naopak. Tak zábavnou a užitečnou věcičku nikdo před tím nevyrobil.

  • 22. 3. 2011 8:56

    Patrick Zandl

    Naprosto nesmyslný příměr. Apple vám prodá vrtačku a řekne, že je určená výhradně k vrtání stiskem jednoho tlačítka. Vy si ji koupíte a zjistíte, že ji nelze opravdu použít jako akušroubovák, což vás překvapí, jelikož jste měli dojem, že vrtat a šroubovat je totéž. Pak si všimnete, že v ToolsStore mají utilitku, která rozchodí šroubovák dvojklikem na tlačítko a to za 2,99USD.

    Otázka je, co je na tom špatně, neměl jste si kupovat vrtačku, co není akušroubovák, když jste potřeboval akušroubovák. Pokud jste to udělal vědomě, konzultujte situaci s ošetřujícím lékařem :)

  • 22. 3. 2011 8:45

    Kozousch (neregistrovaný)

    Tady nejde o technologii vlastního "nářadí" - o jeho vnitřní konstrukci. Jako uživateli třeba příklepové vrtačky mi je jedno, jestli je příklep mechanický, pneumatický nebo jiný - jde mi o to, aby vrtačka dělala dobře to, co po ní chci - tedy aby dobře vrtala do betonu. Samozřejmě se musím tu vrtačku naučit správně používat a provádět běžnou provozní údržbu nebo jí nechat občas "oservisovat" v servisu. Vrtačka od Ohryzku by mě směřovala do Mapple Store koupit si kus betonu s již vyvrtanou dírou.

  • 22. 3. 2011 8:22

    Kozousch (neregistrovaný)

    Srovnání vybavení dílny versus produkty Ohryzku mi úplně nesedí, protože obojí má jiný účel a používají ho jiní lidé. Vybavení dílny vetšinou používají lidi činorodí, takoví brouci pytlíci, kdežto produkty Ohryzku naopak uživatele směřují tam, kde je Ohryzek chce mít a ne tam, kam uživatel chce jít. Je pravda, že většina ovcí neví, kam chce jít, ale chce mít falešnou představu vlastní volby. Podle mě produkty Ohryzku jsou spíš něco jako interaktivní televize a jsou určeny zejména pro tupé konzumenty televize - ti mají radost, že si můžou "svobodě" vybrat, ale přitom si většinou volí jen jednu z více Ohryzkem nalinkovaných cest k cíli - a ten cíl určil Ohryzek a ne uživatel. Spíš mě napadá analogie se starými a novými stavebnicemi Lego. Dříve stavebnice obsahovaly jen základní tvary kostek a uživatel volil cíl a pak cestu k cíli. Dnes lze z každé krabice Lega postavit jedinou věc - třeba dinosaura. Uživatel si může vybrat, jestli začne stavět od hlavy nebo od ocasu, ale cíl je předem daný.

    A s tím "Think different" je to jinak :-) :
    http://www.stream.cz/video/197330-the-simpsons-mapple-store-czech

  • 22. 3. 2011 8:36

    V2 (neregistrovaný)

    Ovšem zapomínáte, že drtivá většina lidí má svoje cíle, malé nebo velké, úplně jinde než v technologiích, a dilemata typu Win nebo Linux jsou pro ně jako z jiného vesmíru. Počítač umí některé opravdu praktické věci, a chtít je mít k dispozici jednoduše a intuitivně není ostuda. Taky nelituju, že nemusím pod svým autem ležet každý víkend s hasákem, vy ano?

  • 22. 3. 2011 16:56

    Pepa (neregistrovaný)

    Proboha lidi vys***kašlete se na tohle přirovnávání elektroniky k autům, nářadí, ženským a bůh ví čemu ještě. Výsledkem je stejně skoro vždycky nějaká zkreslená ptákovina, nad kterou se tak akorát flejmuje.

  • 22. 3. 2011 20:02

    R61 (neregistrovaný)

    Myslim ze to bylo kvuli tem ovcim, co nevi kudy kam pri vyberu sporaku, mobilu, pletaci prize apod.

  • 22. 3. 2011 21:30

    Tomáš Kapler

    Já bych to řekl ještě jinak. Ostatní dodávají vrtačku, šroubky, hmoždinky ... Apple vám prodá obraz, který na zeď přilepíte, a ještě aplikaci, díky které budete moci mít na obraze (legálně) dílo libovolného autora, na jedno kliknutí, za 1$ a ještě si z něj vezme 30%.

  • 23. 3. 2011 20:31

    Pavel (neregistrovaný)

    Kozouchu, ty Vaše příměry vážně stojí zato. Dobře tak jste si na applisty
    udělal vlastní názor, budiž. Jen tak mimochodem, pokud budeme hod-
    notit třeba woknaře, tak drtivá většina lidí na zeměkouli napíše mail, stahuje
    videa, poslouchá muziku. Pokud by měla něco sama nakonfigurovat, tak
    už žádá o pomoc někoho znalého, protože to sami nezvládnou.
    Linuxové scéně pravděpodobně vládne ubuntu a ne třeba gentoo nebo
    nějaké distro, kde se bez příkazové řádky neobejdete. Jasně, linux user
    bude pravděpodobně takový osvícený štˇoura s chutí pochopit systém,
    na druhou stranu, kde je řečeno že se nemůžu snažit důkladně pochopit
    windows. A pokud hovoříme o macu, tak co je na tom, že má skvělý os,
    který prostě funguje. Mimochodem, víte že na macu existuje i něco, čemu
    se říká terminál a tam se s příkazovou řádkou můžete vyřádit,(tím nechci
    tvrdit, že ve win něco podobného neexistuje, jen to nevím) Celý ten
    jejich os je založen na unixu, konkrétně free BSD. A to že je apple
    proprietální systém? Windows taky.
    Jinými slovy, atˇ už používáte ten který os, tak pravděpodobnost, že
    ho používají většinou lidé, omezující se na pouhou konzumaci obsahu,
    bez ambicí kreativně tvořit, je na všech platformách stejná. A co se
    IPADU týče, jasně, není to plnohodnotný komp ale multimediální hračka,
    která ale splňuje potřeby většiny populace.
    Mějte se. Pavel

  • 23. 3. 2011 22:31

    Launcha (neregistrovaný)

    Tak je celý ekosystém vytvořen. Představuje oblast, kde jsou všechny aplikace zkontrolované a člověk má jistotu jednoho bezpečného zdroje. Tento přístup má své výhody i nevýhody. Nasměrování ovce do salaše je zavání tupou nenávistí, kterou Apple produkty často přitahují. Navíc nechápu pojem "záměrné nasměrování." Je logické, že když chci nějakou aplikaci, půjdu na app store, protože jinde nebude. Ano, tvůrci aplikací na ně odkazují i na svých stránkách, které vedou opět na app store. No a co? Netuším, jakou v tom vidíte manipulaci. Takhle je ten systém od počátku navržen. Aplikace pro Androidy zase můžou na různých telefonech padat, protože je těžké je na všechny optimalizovat. Neuváženě utrácet za aplikace můžete na Androidech i Blackberry. Za to žádná zlá korporace nemůže.

  • 22. 3. 2011 9:44

    Kozousch (neregistrovaný)

    S prvními dvěma odstavci naprostou souhlasím. To, co člověk považuje za svoje vlastní svobodné názory mu bylo do mozku implantováno "prostředím", ve kterém žije. A Apple může nebo nemusí být součástí prostředí, které mi do mozku něco implantuje. Ale je pravda, že když mě nebude manipulovat marketing Applu, budou mě manipulovat jiní šmejdi.

    Pak už se ale ve vašem příspěvku ztrácím - z čeho, prosím, usuzujete, že vyznávám technokratické náboženství?

  • 22. 3. 2011 15:54

    Datel (neregistrovaný)

    Jenze je znamo, ze s Apple odsahne clovek vysledku snadneji a radostneji. Asi tedy vsichni potrebuji delat vyhradne diry velikosti 5.
    Proc si teda kupovat motorek, vypinac, kus plastu, vrtak a sestavovat si z toho masinku, se kterou tu diru velikosti 5 zkusenejsi kutilove nakonec taky udelaji? :-D

  • 22. 3. 2011 20:51

    Kozousch (neregistrovaný)

    Já přece nikde nepíšu, že by produkty Ohryzku byly nudné, ovládaly se složitě, nebo že by uživateli cpaly nesmyslné postupy. Pouze mám dojem, že uživateli zábavně a jednoduše podsouvají další produkty a služby Ohryzku. Z obchodního hlediska je to samozřejmě naprosto pochopitelné a velice promyšlené.

  • 22. 3. 2011 21:08

    Kozousch (neregistrovaný)

    Já jsem přece nepsal, že uživatele OS X považuji za tupého konzumenta. Já jsem se asi ne dost srozumitelně pokusil napsal, že podle mého názoru se výrobky Ohryzku snaží uživatele směrovat určitým vytyčeným směrem - například do Apple Store. Pokud uživatel dokáže nezaujatě posoudit všechny alternativy a vyjde mu třeba ten Apple Store jako nejvýhodnější varianta pro nákup určitého druhu zboží nebo služby, tak je všechno v pořádku. Pokud si ale uživatel neuvědomuje, že byl záměrně nasměrován do Apple Store a vlastně vmanipulován do dalšího utrácení, tak bych si ho dovolil přirovnat k ovci nasměrované do salaše. A o toto směrování se podle mě pokouší Ohryzek vždy. Zda úspěšně nebo ne, záleží na každém konkrétním uživateli. Toť vše.

  • 22. 3. 2011 9:22

    R61 (neregistrovaný)

    Pripada mi, ze jste se pekne vyrysoval. Certovo kopytko je ukryto v trochu vyssim levelu. To ze je nekdo obsedantne presvedcen, ze musi mit mit pod kreativni kontrolou vse okolo pouze cloveka nekam zarazuje.
    Pokud si prizname ze clovek vi miliontinu promile z toho co by mohl znat a ma miliontinu promile z vlastnosti, ktere by mohl mit, tak je to cele o prioritach.
    A pokud si nekdo zvoli jako tema tycovy mixer, pocitac, tablet, mobil tak zrejme bude nekde neco schazet.
    Ta usecka je dlouha, mozna je to kruh, na jedna strane jsou exoti co zakoupi farmu v Osolblazskym vybezku a sutrama "melou"mouku a elektrinu nepotrebuji, na druhem konci hodne legracni lide, kteri komentuji svoje PC nebo se vyhranuji proti nekomu kdo si nemuze zvolit jednu z 100 melodii na svem domovnim zvonku.
    Ono je to vlastne paradoxne naopak, znam asi 10 lidi co maji neco od Apple, nikdy jsem je neslysel neco resit, zcela zrejme nejsou narozdil od jinych ovce, ktere pohltil domaci spotrebic. Dokonce znam par lidi co vyvijeji elektronkove miskroskopy a nevi jestli maji doma na rodinnem Pc win2000 nebo Win7. Takze to nutne nemusi byt o skatulce matfyzak/herec loutkoveho divadla.

  • 22. 3. 2011 14:37

    Martin X (neregistrovaný)

    Nevím zda to soudíte, jen podle vlastních zkušeností. Ale já například ty ohryzky používám od cca 1994. Na tvůrčí činnost a kutilství (grafika, 3D, programování, microkontrolery, ....) Předtím zkušenosti z programování na Amiga. Současně s OS X používám OS Win. Bez emocí nebo dehonestování. Je pravdou, že na OS X je vyšší produktivita práce a mén starostí. Na Win je zase mnohem více možností (SW) a větší kapacita zkušeností nebo řešení.

    Ale pokud váš pohled na OS X uživatele je jen "tupý konzument" tak vám to vyvracet nebudu. To je pak jen takové to Trabantistické nazírání světa.

  • 22. 3. 2011 20:43

    Kozousch (neregistrovaný)

    V pohodě. Pro mě opravdu není důležité, co o mě z mých příspěvků zjistil amatérský psycholog, který má problém s chápáním psaného textu a moje vyjádření "Podle mě jsou produkty Ohryzku určeny zejména pro tupé konzumenty" čte jako "majitelé produktů Ohryzku jsou tupí konzumenti".

  • 22. 3. 2011 9:22

    Radek (neregistrovaný)

    Mně se naopak to přirovnání velmi líbí. Tady nejde jen o Apple. Tento trend zjednodušování je patrný všude. Často žasnu nad tím, kolik lidí už léta používá počítač a přitom nemá tušení o nějaké adresářové struktuře. Tihle s obyčejným PC opravdu trpí, ale s produkty typu iPad jásají. Přesně jak to napsal pan Hlavenka.

  • 22. 3. 2011 8:55

    Kozousch (neregistrovaný)

    Žádnou nenávist k Applu ani jeho uživatelům opravdu necítím. Kdysi jsem měl třeba Mac LC II. Máš pravdu, že s tím vyjádřením o "tupých konzumentech" jsem to přehnal nebo spíš špatně napsal a za to se omlouvám.
    Myslel jsem to tak, že Apple své uživatele směřuje tam, kam chce on a proti odchýlení od vytyčené cesty klade různé překážky. Čili není to primárně tak, že všichni majitelé něčeho od Apple jsou "tupí konzumenti", ale že se Apple snaží z uživatelů ty "tupé konzumenty" udělat nebo stávající "konzumní tupost" prohloubit a nasměrovat tam, kam chce on. Že se tomu uživatel nemusí podvolit je samozřejmě pravda.

  • 22. 3. 2011 12:30

    MoB (neregistrovaný)

    Myslím, že jste dost mimo, a to nemám žádný produkt od Apple. Sám iProdukty nechci, myslím, že by mi nevyhovovaly, ale jsem dalek myslet si o jejich majitelích, že jsou hloupí nebo že já jsem třeba o to víc chytrý, když žádnou iVěc nemám... jestli si toto myslíte vy, prozrazujete o sobě víc, než by vám asi bylo milo, kdybyste to tedy byl schopen nahlédnout. Nechte tak říkajích brouka žít :) Peace.

  • 22. 3. 2011 15:23

    x (neregistrovaný)

    Vidim to trochu jinak, koupite si vrtacku od jabka a dostanete ji s jednim napevno nainstalovanym vrtakem. Pokud chcete pouzivat i jiny vrtak, musite si nejdriv zaplatit "upgrade" na "multivrtak" a dal si kupovat aplikaci pro kazdy vrtak extra.
    Pritom obcas jabko dospeje k nazoru, ze diru prumeru 5 vazne vrtat nepotrebujete, a tak vam prislusnou aplikaci "vrtak prumeru 5" jednoduse smazne.
    Samozrejmosti je pouzivani jabko only vrtaku (kazdy kus v sobe obsahuje unikatni ID, ktere je overovano online po kazde otocce vrtaci hlavy) a ve vasem vlastnim zajmu (a kvuli vrtani pouze jablecne kvalitnich der) je po 1000 otackach deaktivovan, jelikoz je treba koupit novy vrtak.
    Pokud by ste nahodou chtel vrtacku pouzivat jako sroubovak, tak vas jabko odkaze na nakup uzasneho aku sroubovaku, ze vyhodnou cenu a to dle vyberu v provedeni "krizak"/"plochy­"/…*

    *(z duvodu udrzeni kvality sroubovani nejsou jednotlive nastavce vzajemne kompatabilni, je ovsem mozne jednotlive nastroje spravovat centralne a nakup jakehokoli dalsiho je otazkou jednoho kliknuti)

  • 22. 3. 2011 9:08

    Kozousch (neregistrovaný)

    Není to spíš tak, že mě bude vrtačka od Apple různými omezeními a "podprahovými sděleními" směřovat k tomu, abych nevrtal do betonu, ale třeba do plastiku značky Apple nebo jiného Frikulínského materiálu? Samozřejmě s použitím vrtáku Apple?

  • 22. 3. 2011 8:39

    bez přezdívky

    Že nenávidíš Apple jsi mohl jednoduše vyjádřit dvěma slovy, nemusel jsi to tak dalece rozvádět. A nazývat uživatele Apple produktů "tupými konzumenty" je skutečně výrok hodný pravého "yntelygenta".

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).