Vlákno názorů k článku ISP vzkazují: Broadband je pro zloděje a pro hlupáky od Lukas Vondracek - S politovanim se odhodlavam konstatovat, ze autor clanku...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 24. 9. 2004 18:15

    Lukas Vondracek (neregistrovaný)
    S politovanim se odhodlavam konstatovat, ze autor clanku jen verejne dokumentuje svoji omezenost, svazanost tradicnimi dogmaty a nedostatek sveho prehledu o potencialu datovych siti.

    Nerozumim, z ceho pan autor pomylene dovozuje, ze masove rozsirovani broadband pripojeni k Internetu ma jako jediny cil sireni masove zabavy (ackoliv i ta je nebo muze byt zajimavym byznysem). Pokud si to nechal nakukat od ISP, kterym se jaksi nehodi, aby za penize, ktere od zakazniku tak jako tak pausalne vyinkasuji museli jeste neco poskytovat(protoze ono to pak ma i nejake naklady, rezii apod.), tak je smutne, ze pak lame hul nad broadbandem jako takovym obecne.

    Podcenovat vliv rustu broadbandu a jeho dostupnosti napriklad treba jen na rozvoj novych forem prace (worker outplacement/teleworking, homeworking, freeleance access) je nezodpovednym a strnule sebestrednym pocinanim, smerujicim zjevne k obchodnim a pozdeji mozna i spolecenskym neuspechum kazdeho v oboru, kdo neni ochoten o sve praci premyslet.

    Ocejchovat za zlodeje nebo hlupaky sve zakazniky, kteri pristupuji zodpovedne k rozvoji sveho byznysu a pokouseji se vyuzivat kazdy (a logicky vcetne broadbandu napr. pro shora uvedene zmeny v metodach prace) prostredek k vytvoreni nebo nebo udrzeni konkurencni vyhody je myslim velmi velmi odvazne az drze.

    Nevim, jake ma pan autor informace nebo zkusenosti treba ze zahranici, aby zde nad broadbandem ohrnoval nos jen pro fakt, ze nelze nekde cucet na filmy, ale zahranicni realita je samozrejme takova (a drive nebo pozdeji to tak logicky bude nebo nekde uz i je take u nas), ze broadband je dalsim vitanym komunikacnim mediem, ktere umoznuje vyznamne zjednoduseni nekterych pracovnich postupu nebo obchodnich aktivit.

    Svete div se, jen malo firem asi zridi masove svym zamestnancum domu pevne linky za nekrestanske penize, ale radi jim priplati nebo zcela zaplati broadband pristup k Internetu, ktery sice kvalitativne takove lince nemusi sahat ani po kotniky, ale vetsinu casu je pro sledovany cil vyborne pouzitelny navic za naprosto nesoumeritelne mininaklady.

    Panove proberte se! Vasi zakaznici tu nejsou proto, aby rozvijeli vas byznys. Oni chteji rozvijet ten svuj. Nebo se jen tak bavit. Nebo cokoliv.

    A kdyz se vratime jeste i k te zabave: fajn, tak tu neni CZ zdroj filmove zabavy. A co? Tak sledujte nejake zahranicni multimedialni zdroje. Nebo hrajte on-line hry.


    LV
  • 24. 9. 2004 18:23

    Patrick Zandl (neregistrovaný)
    Jak sám říkáte - oni chtějí rozvíjet svůj byznys nebo se bavit. Já bych řekl, že chtějí maximalizovat užitek pro sebe, čili kombinovat obojí vámi zmíněné. A k tomu prvnímu jim zatím bohatě stačí mnohem pomalejší linka, k tomu druhému chybí obsah.

    Teleworking? Co si pod tím představujete? Já mám dojem, že to praktikuji - sedím doma, mám přes web napojení na firemní software a přes POP na poštu. Na počítači vytvořím, co potřebuji a po netu to dám do firemního systému. Broadband na to nepotřebuju. Možná, kdybych chtěl na serveru renderovat prototyp raketoplánu, ale to bych asi fakt raději zajel do práce.

    Podívejte se na požadavky dnešních i budoucích intranet aplikací a zjistíte, že mluvíte z cesty.
  • 24. 9. 2004 22:49

    Lukas Vondracek (neregistrovaný)
    Patriku,

    ja netvrdim, ze neexistuje rada aplikaci, ktere nelze vyuzit pro podobny styl prace vyuzit i s pomalejsi linkou, nicmene vas ujistuji, ze z cesty nemluvim. Rada veci je proste nacpatelna do webovskeho rozhrani jen obtizne nebo s nezanedbatelnymi naklady anebo se do nej jen zapouzdruje bez toho, aby to nejak zasadne snizovalo jejich naroky na latenci spojeni nebo alokovatelnou sirku prenosoveho pasma.

    Domnivate-li se ze jedine s cim lide pracuji je POP posta a par webovskych screenu redakcniho systemu, mylite se. Uz napriklad jen aplikace virtualniho desktopu operatora telemarketingu (pristup k aplikacim, dokumentum, pristup k telefonnimu systemu spolecnosti, a pod.) neni opravdu aplikaci jen pro POP postu :) To neni post-in do redakce :))). A to je jen jeden priklad za vsechny. Existuje rada profesi se zcela odlisnymi pozadavky na (byt virtualni) pracovni prostredi a ne vsichni jsou urednik, obchodnik, agent s teplou vodou nebo elektronovinar.

    Ne, ze by dilci reseni neexistovala na dial-up nebo treba i v mobilnich sitich, ale s broadbandem muze byt rada takovych veci o poznani levnejsi a snadnejsi k realizaci.

    Chapu, ze rozpoznat, co se muze nekomu hodit ke zlepseni nebo efektivizaci jeho cinnosti neni trivialni.

    Mimochodem, ... podivejte se Vy na pozadavky dnesnich i budoucich intranet nebo konvergovanych aplikaci a zamyslete se, kdo mluvi z cesty... :)

    LV
  • 25. 9. 2004 9:51

    Patrick Zandl (neregistrovaný)
    No, já znám i aplikace Call center (jedno mám za souseda). Protože někdo při jejich návrhu přemýšlel, tak pro jejich provoz teoreticky stačí i dial-up, pokud odmyslíme VoIP. Ony si totiž takové programy jsou schopné nasynchronizovat data na lokál, pokud jde o větší kusy dat a pak už jen dělat update v obou směrech.

    Takže spíš navrhujete, že by broadband mohl sejmout z programátorů práci, jak přemýšlet nad efektivní prací s přípojným pasmem...

    Jaké jsou dnešní požadavky inter/intranet aplikací, pokud odmyslíme video a zvuk? Kde vidíte něco radikálně broadband? Elearning, telemedicína? Kde tam?
  • 25. 9. 2004 10:09

    Welf (neregistrovaný)
    Spravne polozena otazka - elearning nefunguje. Neni tam zajistena interakce mezi prednasejicim a studentem. Zaroven student neni dostatecne motivovan k udrzeni pozornosti.

    Jedine vyuzi pro broadband je zatim opravdu ve forme nevyzadane reklamy s megovymi prilohami. Hasta la vista BROADBAND.
  • 25. 9. 2004 11:15

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    Dobry den,
    jedno z kouzel eLearningu je v tom, ze uzivatel se uci tehdy, kdyz to vyhovuje jemu a nikoliv v dobe, kdy to vyhovuje kantorovi. Takze kdyz neudrzim pozornost, tak proste kurs prerusim :-)
  • 25. 9. 2004 12:07

    Karl (neregistrovaný)
    Elearnig slouzi k nazrani vlka. Pokud si muzeme vybrat mezi elearningem a beznym skolenim tak se vybira dle toho jaky by mel byt vysledek. Tedy u skoleni ridicu a skoleni pozarni ochrany se vybere elearning (protoze to je kazdymu jedno), u skoleni dyzajnovani siti si vybere skoleni s sunkovymi bagetami a jablecnym capy (to se me libi na firme CISCO nejvic, bagety z Marriottu jsou nejlepsi na svete).
    Pokud se dela v elerningu na konci test tak existuje tzv. prima neumera. Nejhorsi vysledky maji ti nejlepsi, proto jim to pripada banalni a nejsou schopni akceptovat rozdily ve spojce v odpovedi B a C. No a nejlepsi jsou damy, ktere vyplnuji test velmi pomalu za pomoci papiru na ktery si opsaly cely kurz, a opsaly radeji vse, protoze jim vetsinou neni presne jasne o co tam jde.
  • 25. 9. 2004 14:39

    Lukas Vondracek (neregistrovaný)
    Heh, no jasne. Videl jsem takovych uz par a vim, ze to jde. Ale to jednak preci jeste nerika, ze to nejde delat jinak nebo, ze jinak je to spatne a za druhe, i zde lze najit funkce, ktere by takove systemy mohly mit a nemaji(viz napr. zminovane distribuovane hlasove sluzby).

    Tim co rikate se jen pokousite upevnit zminovana tradicni dogmata. Jak uz jsem psal, souhlasim, ze rada veci jde i bez broadbandu, ale proc bych si mel neco odmyslet? Treba to muze byt prave ten zvuk nebo video nebo i dalsi podobne neskromne veci, ktere mi mohou vybudovat konkurencni vyhodu. A s dovolenim se ohrazuji - nerikam tim totiz, ze neni treba pecovat o efektivni vyuzivani pripojneho pasma.

    Pokud se zamyslite nad tim, jak a kde to vyuzivat, jiste Vas napadnou i dalsi pracovni obory, kde lze vyhody broadbandu UCELNE vyuzit. eLearning a telemedicina nejsou samy - muzeme uvazovat jiste i o dalsich oborech, kde se to hodi. Zminovany telemarketing(ovsem i s tim zvukem), security, technicka projekce(a nemusi to byt Vami zminovany raketoplan :) ), videoaplikace a klidne i rada dalsich.

    Ze nektere tyto veci mozna jeste dnes nejsou vsude tak samozrejme, aby o nich kazdy uvazoval na prvnim miste jen posiluje rozmer konkurencni vyhody, ktery mohou generovat. Zavrhovat je jen proto, ze si je neumite predstavit je tmarske.

    Rozumim, ze rada zmen v pracovnich postupech, ktere tak vznikaji nebo vzniknou nemusi nutne jit pod vousy kazdemu, jak ostatne naznacuji prispevky dalsich diskuteru, nicmene ani to nemusi nutne znamenat, ze jsou k nicemu. Dokazi-li totiz naplnit ucel ke kteremu jsou zrizeny s nizsnimi naklady nebo event. jinymi vyhodami nez jejich tradicni obdoby, vyplati se a lide je budou vyuzivat at se nam to libi nebo ne. Kdyby tomu tak nebylo, mocite na sutr, spite v jeskyni a zena Vam predzvykava kuzi na deku.


    LV
  • 25. 9. 2004 16:05

    Patrick Zandl (neregistrovaný)
    Víte, ve článku nebylo nic o tom, že by se lidé měli uzavírat před novinkami. Článek byl o tom, že tu nejsou a to ani na dohled žádné novinky, které by pro velkou část lidí ospravedlnily investici do vysokých rychlostí a že by bylo záhodno, kdyby někdo s nějakou přišel...takže máte pořád prostor a šanci ji na trhu nabídnout...

    Mimochodem, ta VoIP pro callcentra se bezne taha pres 128 Kb/s linku, ani VoIP neni na takove lince zadny problem.
  • 25. 9. 2004 22:35

    Lukas Vondracek (neregistrovaný)
    Ja rozumim tomu, ze se tady honite za killer aplikaci pro broadband, ktera by jednoduse hlasala masam "broadband ma vyznam" a "pojd, kup a plat". A taky si dobre uvedomuji, ze takovou neni ani ono skoro video on-demand <GRIN/> od StarZone ani on-line gamesy. Jen rikam, ze to, ze tu takova vec neni (resp. ze neexistuje v nejakem konsolidovane konzumnim tvaru) jeste neznamena, ze brodband tim padem nema vyznam.

    Fajn, hure se to komunikuje davum (a vlastne jak koukam, tak i jednotlivci), nechava to prostor pro tvorivost (a mame tedy mysliciho uzivatele misto prosteho konzumenta) a prinasi to dalsi efekty, ktere ve svych dusledcich ISP a TELCO nenechavaji pohodli a zenou je ke zmenam. Na druhou stranu - mozna je dobre, ze to tak je.

    Ze se u toho krouti ISP nebo TELCO mne nechava chladnym. Kasiruji? Kasiruji. Takze si mohou podobne urazky v klidu odpustit. S ohledem na stav trhu telekomunikaci zde bych navic mozna vedel o lepsich prikladech zlodeju a podvodniku :) .


    Mimochodem, ta VoIP nemaji nejvetsi naroky v kontextu sirky pasma, ale predevsim v ohledu latence, takze nesrovnavejte nesrovnatelne. Neco jineho je pronajaty okruh(byt i 64), kde si muzu zridit QoS a podobnyma serepetickama, neco jineho ceske ASDL, kde to pujde jakz takz a neco jineho analogovy dial-up. Demagogii nechme prosim stranou. :)

    LV
  • 27. 9. 2004 9:45

    Welf (neregistrovaný)
    Kurs se sice prerusi, jedna se tedy o elearning, kde chybi interakce mezi vyucujicim a studentem. Casto se stava, ze student ma otazku, kterou mu nikdo neni schopen online zodpoved a otazka pak zustava nezodpovezena protoze:
    A) student se vykasle na konzultace nebo dalsi zjistovani
    B) otazka neni v dostatecne kratke dobe zodpovezena a stane se tak offtopic a pripadna pozde dosla odpoved uz studentovi nepomuze, protoze si student nepamatuje na souvislosti
    C) e-tutor otazku nezodpovi

    Na jiste katedre, jiste fakulty, ktera sidli pres ulici naproti CESNETu se rozhodli jit cestou zaznamu prednasek (coz uznavam, ze neni uplne e-learning). Studenti si nedelali poznamky, protoze meli pocit, ze zaznam si lze lehce stahnout ze serveru CESNETu. Studenti nechodili na prednasky a na prednasky se divali az tesne pred zkouskou, takze jejich otazky ci upresneni latky zustalo bez odpovedi. Vysledek - hruza! U zkousky mela vetsina "e-studentu" velmi spatne znalosti a porozumeni latce.
  • 27. 9. 2004 16:48

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    Proc tu vec uvadite, kdyz sam tvrdite, ze to NENI eLearning? Navic ten, kdo se bude divat na zaznam tesne pred zkouskou bude mit stejne (nebo lepsi) vysledky jako ten, kdo se podiva do skript pred zkouskou. Take se zkuste zamyslet nad tim, zda by dotycni eStudenti nemeli spatne znalosti i v pripade, ze by poctive dochazeli na prednasky :-)
  • 27. 9. 2004 16:59

    Vítězslav Novák (neregistrovaný)
    No, to asi ne.
    Nevim jak je to dneska, my jsme se na přednáškách i vyptávali, případně konzultovali po nich. Žádný přednášející se tím necítil uražen.

    Ovšem, vidět předmět poprvé 3 dny před zkouškou - to se dobré výsledky nedají čekat. Resp. vyhazov je ten nejlepší výsledek, aspoň se to doučí.
  • 27. 9. 2004 20:24

    Welf (neregistrovaný)
    Uvadim to proto, ze streaming prednasek je pro laickou verejnost identicky s e-learningem. A je to typicka aplikace vyzadujici broadband.

    U studentu dochazejici na prednasky se kupodivu zakladni neznalosti a nepochopeni souvislosti nevyskytovalo. ALe mozna to souvisi i se sociologickym vyberem skupiny studentu.
  • 27. 9. 2004 20:52

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    Pro laickou verjnost je Intenret totozny s televizi. To ale neznamena, ze budu chtit nacpat Internet do kanalu.
  • 27. 9. 2004 22:09

    Welf (neregistrovaný)
    Tak to jste snad prehnal. Takovy omezenec jiste existuje, mozna se vyskytuje i ve vice kusech, ale opravdu vzacne.
  • 27. 9. 2004 23:31

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    Blahopreji. Vyhral jste titul o nejlepsi hlasku dne.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).