Vlákno názorů k článku Ivan Kutil (AppSatori): cloud computingu pomohla finanční krize od tomáš - tak si to ujasněte - chcete cílit na...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 4. 2011 12:59

    tomáš (neregistrovaný)

    tak si to ujasněte - chcete cílit na malé(střední firmy..) ty firmy to doteď lepí jak se dá, většinou jim to funguje, někteří mají i email na seznamu (počítám že nechcete cílit na it firmy ale např. výrobní-řemeslníky-firmičky), za sw moc neplatí (nemusí)...

    nikdo z vás nedá nikomu žádné garance (ani za peníze,j penále jsou směšné, ušlý zisk vám negarantuje ani provider kterému sypete 40k/měsíc za garantovanou linku, jen vrátí poměrnou část...

    abych se tak nějak dostal k datům tak budu potřebovat kvalitní (zálohované spojení), případně to šmudlit mobilními kartami jako zálohou atd...
    v cz je každou chvíli něco rozbité - slavná datacentra výpadky, sítě se občas u O2 někdo uklepne.. takže jistota "že zrovna teď to nepůjde" je celkem velká

    hlavně - když mi nejde server tak můžu u sebe něco dělat.. jet do teska pro novej, brečet, instalovat to na notas ze záloh.. když to vypadne tak to bude "čekáme na proaktivního partnera který to řeší, outsorcing... a stejně nikdo nic 1-2-4 hodiny nevyřeší... to je dostatečně z outsorcingu známé...)
    a data? bez dat se klidně přežije i týden, měsíc .. nakonec se účto doúčtuje, maily se pošlou znovu, tabulky se znovu napíšou - neznám firmu která by zkrachovala bez týdeních dat, i když na začátku to všichni říkají.. - a ti velcí jako banky atd.. nepočítám že o nich mluvíte...

    a co nabízíte? teoretickou možnost "mít vše", ale přizpůsobit když se firma rozhodně něco zrušit tak smolík...

    navíc za peníze -a nikdo nechce nic platit, spousta těchdle firem je spravovaná študáky, živnostníky "za práci a materiál", žádné měsíční výpalne..

    takže zase zbožné přání někoho ulovit...

  • 7. 4. 2011 13:18

    bez přezdívky

    ad support - je to o smlouvách - co se platí, to se dodá - SOHO ale na reakci <2h většinou nedosáhne (i když výjimky jsou - viz hostingové firmy)

    ad byznys model - jo, to mi taky přijde jako totální naivita, ale zase, že se to nedaří nám, neznamená, že se jim "nějak" nepodaří prorazit, každopádně ne takhle a ne v tomhle segmentu

  • 7. 4. 2011 14:16

    tomáš (neregistrovaný)

    viděl někdo nikdy rozumné penále (ušlý zisk za třeba 2 hodinový výpadek linky) v enterprise segmentu? hahaha
    vždy bude odvolávačka na subky subek (dráty jsou jen jedny a živí se na nich 2-4 firmy..

    schválně, kdo má nějaké "výnosné penále" i s ušlýmziskem?např. v řádu tisíců korun/minuta výpadku?

  • 7. 4. 2011 21:00

    bez přezdívky

    Jen detail, pokud mám všechny služby inhouse na vlastním řešení a vypadne mi internet tak se tak jako tak mohu jít klouzat, protože bez přístupu na internet nemám po půl hodině v kanceláři do čeho píchnout. Takže argument, že u cloudového řešení musím mít garantovanou linku, mi přijde trochu out. Rozumné připojení na internet ke své práci potřebuji i s cloudem i bez něj.

  • 8. 4. 2011 7:23

    a (neregistrovaný)

    naprosto scestný názor - jak jsem psal, počítám že 3loseři z VSE necílí na it firmy... ale na menší, výrobní atd....
    je vidět že pánové jsou těžce mimo realitu - no nepůjde mail a internet - no a co? výroba pojede, účtařka si bude účtovat, lidi šmrdlat svoje excel tabulky o výrobě, kontrollingu...
    a že chvíli nepůjde "info email" ... stejně se odpovídá 1-20 hodin podle všech možných testů (z normálních firem.)

    a vždycky můžemanager vytáhnout kartu a těch pár kB mailů stáhnout.. co bude s Edge dělat s cloudem? koukat na logo

    takže zpátky do reality

  • 8. 4. 2011 12:40

    thr

    Bez internetu se obejde nějaká čistě výrobní firma (a i u ní mohou nastat problémy, když to bude trvat dlouho). Ale jinak jsou dopady velké u kdekoho - typicky pro defakto všechny obchodní firmy je to kanál ke komunikaci se zákazníky (dokonce i když nemají eshop!). Dotazy a objednávky chodí dnes mailem dokonce i kdejakému řemeslníkovi. A takhle můžete pokračovat - zjistíte, že firem, kterým by delší výpadek netu nevadil vůbec je absolutní minimum, liší se přirozeně jen výše ztrát a to, jak rychle budou nabíhat - u někoho bude reálný problém už při výpadku třeba dvě hodiny, u někoho bude problém až při výpadku nad 24 hodin, ale delší už pocítí skoro každý...

  • 8. 4. 2011 20:05

    Jiří (neregistrovaný)

    to nechcete pochopit? takovému řemeslníkovi, výrobní firmě stačí "běžný net" za 1-10 000... např.. a když nejde mail, tak se holt nafaxuje, zavolá, koupí se EDGE karta (kde je3G..)... ale cenově je někde jinde.. většina firmy mu může jet...

    a co s cloudem? linku odhadněte co musíte mít a co to stojí (nezávislá zálohy typu okruh SDL od telecumu přes BGP...)
    ta linka ho bude stát 10-Xvíc měsíčně.. a furt...

    proč by do toho normální člověk neživící se internetem šel (malá firma?).. parta nerdů nemající sídlo-firmu nomádující po kavárnách hrající si na buznys - SEO, marketing, reklama, MFA.... ti si cloudem opravdu vystačí...

  • 11. 4. 2011 12:37

    thr

    No a co se asi tomu řemeslníkovi stane, když mu chvíli nepůjde třeba účetnictví v cloudu? Úplně stejné prd, jako když mu nepůjde mail, dokonce bude možná snažší se bez něj dva dny obejít, než bez webu a emailu. A v souvislosti s tím na co by proboha ten "drobný uživatel" cloudu potřeboval okruh SDL se zálohou????
    Zmíněné riziko výpadku "běžné linky" zas tak dramatické není, zato při použití cloudu odpadne řada rizik z nedostatečné správy počítačů, bude daleko lepší zálohování atd.
    Jsem dokonce přesvědčen, že cloud je daleko větší přínos pro tu malou firmu neživící se internetem, než pro nějakou velkou hightech skupinu, právě proto, že ten zmíněný řemeslník opravdu nemá potřebu se starat o správu svých strojů a prefabrikované externí řešení pro něj může být velmi atraktivní...

  • 12. 4. 2011 17:24

    krakonoš (neregistrovaný)

    Jakýkoli firemní SW, počínaje účetnictvím a konče výrobní dokumentací, je vysoce rizikové skladovat v jakémkoli počítači s připojením k netu! Při využití cloudových aplikací je toto riziko mnohem horší; jednak hrozí ukradení dat, jednak při výpadku internetu (babka s pilkou = několikahodinový výpadek celého státu), máte všechny počítače ve firmě na dvě věci. Takže: klíčové stroje zapojené maximálně do izolovaného intranetu, veškeré aplikace buď jako freeware, nebo placený SW, ovšem bez nutnosti registrace, či aktivace a styk s vnějším světem omezit jenom na několik vybraných strojů, plně izolovaných od zbytku, s tím, že data, určená pro vnější svět se z vnitřní sítě ven a naopak budou moci dostat jen pomocí zaheslovaných USB flashek a jejich odesílání bude v kompetenci jednoho pečlivě vybraného člověka. Jakékoli externí řešení je, zejména v podmínkách ČR, zaručená cesta do pekel!

  • 19. 4. 2011 23:53

    chins (neregistrovaný)

    a teď zkuste všechny ty cizí termiti převyprávět nějakému živnostníkovi...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).