Ode dneška budu mít při využívání služeb Seznamu lepší pocit o to, že vím, že většinový majitel svoje vlastní peníze investuje tak, že tím zároveň zvyšuje kulturní úroveň své země a velebí ji. Těžko si totiž představit lepší využití peněz, snad kromě investic do vzdělávání.
Držím palce!
To je obdivuhodné. Jednou u nás někdo investuje do něčeho, co neslibuje velký zisk a je z toho jen obvinění z elitářství. To si sakra pište, že si pan Ivo nastaví na svém letišti, které si ze svého koupí, pravidla taková jaká on bude chtít. Budiž mu ke cti, že při tom všem myslí i na zájmy okolí a běžných lidí, ačkoliv by vlastně vůbec nemusel. Klidně by mohl nastavit pravidla tak, že na tom veřejném letišti bude moci přistát jen on sám a jeho kamarádi. Nedělá to a za předem daných a zveřejněných podmínek zve na letiště každého, včetně neletecké veřejnosti. Co víc byste chtěli.
P.S.: Nejsem s Ivem Lukačovičem spřízněn, ani se osobně neznáme, ani nejsem akcionářem Seznamu ani nic podobného :-)
Myslíš že zánik aeroklubu na úkor leteckého muzea je krokem k obsazení pozice letecké velmoce?
Na letišti Točná v současné době existuje aeroklub s desítkami aktivně létajících členů. Mimo něj je tu i škola pro ultralighty a balonáři. O tom, jestli popisvaný stav letiště na webu muzea odpovídá popisu se přijďte představit sám. Navíc projekt neplánuje s opravou historického letiště, ale s jeho přestavbou na letiště moderní, tzn. že jeho jedinečná atmosféra zmizí spolu s lidmi, pro jejichž velkou většinu se aeroklub stal druhým domovem. Místem, kam se o víkendu chodí odreagovat. Nejde jen o piloty, ale i o davy turistů, který letiště denně navštěvují. I oni přijdou o oblíbené místo. Když okololo pojedu na kole, asi mě nenapadne se jít spocený podívat do luxusní kavárničky s výhledem na několik replik historických letadel.
Pan Lukačovič svůj čin obhajuje tím, že nebýt jeho, bylo by letiště již dávno uzavřené. To je možné, ale způsob, jakým na scénu nastoupil, je více než podivný. Co třeba výběrové řízení s poměrně komplikovanými podmínkami trvající pouhých 15 dní?
Nechci šiřit nějaké pomluvy, jen bych byl rád, kdybyste tuto věc posusovali ze všech stran.
Já osobně bych se na historická letadla radši podíval do technického muzea a na Točné dál nacházel tu nenahraditelnou atmosféru, jaká tam je dnes.
Víš, koupit si Lambo nebo Ferrari dokáže každej blbec, který pak už jen vesele ohrožuje ostatní na silnici.
Na to, abys mohl lítat se musíš nejdřím musíš sakra učit a navíc se musíš naučit vycházet i s ostatníma (mechanici, věž, ostatní piloti nebo ostatně i majitel 'tvého' letadla). Časem bys zjistil, že mezi lidma od letadel je daleko menší počet kreténů než mezi majiteli silných aut.
Navíc my byli kdysi letecká velmoc, než přišli soudruzi. Teď už se mezi velmoci ve velkých letadlech nemáme šanci dostat, ale mezi malými už se drápeme zpět na svoje pozice. A každé opravené historické letiště je taky malý střípek do mozaiky obsazování dávných pozic. Osobně se mi tahle Ivova aktivita líbí. Ty by sis možná na jeho pozici koupil to Lambo nebo Audi...
Diverzifikace portfolia... inu je to momentalne jeho hobby, proc ne, a ty pozemky maji obrovskou cenu jako stavebni parcely - a mezi domky muze klidne stat letecke muzeum :-)
Nic není tak prosté, jak to na první pohled vypadá - a ten web "leteckého muzea" mluví sám za sebe.
Nijak by mě nepřekvapilo, kdyby to muzeum byl jen dobrý argument pro zastupitele a "normální lidi".
Uvažte investici - 160 milionů je kupní cena letiště. Kolik asi budou investiční náklady na vybudování asfaltové dráhy?
Uvažte lokaci letiště (hned u plánovaného okruhu Prahy).
Záchrana letiště, letečtí nadšenci, klubové letiště - vs. zákaz výcviku, omezení/zrušení plachtařů, vytlačení "svátečních pilotů".
Historická letadla, která budou vidět nad našimi hlavami - vs. již žádné letecké dny, moderní a daleko tišší letadla.
"Asfaltová dráha znamená podstatné omezení kapacity letiště pro motorová letadla" - vs. vizualizace s dvěma paralelními dráhami - asfaltovou a travnatou dráhou vedle sebe...
Z Točné bude sice "veřejné letiště" podle názvu, ale ve skutečnosti to vypadá na de facto privátní strip, s muzeem jako "Potěmkinovou vesničkou" pro zastupitele a laickou veřejnost.
Což asi není nic proti ničemu, když jsou na to finanční prostředky, jen mě trochu mrzí ta komedie kolem.
Mimochodem, asi úplně ze všeho nejvíc mě pobavila věta "Nový provozovatel letiště, který není zatížen minulostí Svazarmu". Vysvětloval bych proč, ale škoda času :)
Podle těch informací na webu, pod záminkou zklidňování provozu a hluku si pan Ivo a jeho pár kamarádů postaví na letišti zpevněnou dráhu 850m, de facto takový soukromý kus dálnice :-) a nastaví poplatky a kritéria pro použití letiště tak, že tam budou lítat jen oni sami se svými lepšími letadly - na výlety do Švajcu a podobně. Sváteční a víkedoví piloti budou mít smůlu, protože třeba kroužili nad letištěm nebo dokonce lítali jen v laciných ultralightech a ty byly tahány těmi strašnými komunistickými Zlíny, no rfuj. Pan Ivo by se v tomhle letadle asi ani kniplu nedotkl, má přece na lepčí.
Nebo se pletu? Škoda, přeškoda, že na ty bizjety to tak jako tak bude kraťounké.
Nějak ale nemůžu najít odpověď na otázku, jaký hluk budou dělat ty staré, pro okolí nebezpečné létající exponáty.
Vezmete do party majitele jednoho z prvních vyrobených komunistických Zlínů, až to bude historické letadlo? :-) :-)