Vlákno názorů k článku Ivo Lukačovič: Seznam mediální trh nedeformuje od Soula - Velice zajimavy rozhovor... ac mam na Iva jakkoli...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 3. 2007 15:51

    Soula (neregistrovaný)
    Velice zajimavy rozhovor... ac mam na Iva jakkoli rozporuplny nazor (neb samotny Ivo je velice rozporuplna osoba) tak za posledni rok se zda, ze jakoby otcovsky dozral. Bezesporu se mu neda uprit to, co se Seznamem udelal - tady vsechna cest. Posledni clanky i rozhovory navic maji jasnou hlavu, patu, nepostradaji argumenty a postradaji aroganci (s niz jsem mel v minulosti problemy). Dokonce i jeho blog se da jiz cist aniz by se clovek chytal za hlavu :o)... proste ac nejsem uzivatelem Seznamu, pred Ivem smekam. Dnes ma rozhodne muj respekt. Nicmene k rozhovru:

    - zmena OSVC obchodniku v zamestnance je velky krok ke zkulturneni celeho Seznamu a jeho lepsi image. Vim, ze nekteri obchodnici nakonec odesli, presto seznam timto ziska vice, byt by ztratil malinko na obchodu v SME sektoru (ostatne si pamatuju, ze "dobry den, my jsme svedci jehovovi" a "dobry den, my jsme marketingovy poradci seznamu" byly jejich zdravitele k nerozeznani, nemluve o doternosti a bludech, ktere sebou prinaseli :o)
    - od dob co to vede ZIMA, se z portalu stala regulerni Medialni spolecnost, Ivo mel tuhle linii jiz pred tim, ovsem tezko rici, zda by to zvladl managersky jako prave Pavel (ovsem i on ma dnes ponekud zajimavy zvuk v radach zamestnancu). Neposrnym faktem ovsem zustava ze Seznam mel loni obrat pres miliardu a dokaze na trhu velkych medialnich obru ceskeho internetu nejlip hospodarit se ziskem pred zdanenim kolem pul miliardy.
    - Bonusy a medialky - tady vidim asi nejvetsi kamen urazu, o nemz Ivo mluvi. Nicmene nesouhlasim s jeho alibismem. Seznam by si mel priznat s jakou politikou tehdy daval velke bonusy, chte nechte to byl prave seznam, ktery kdysi tak devalvoval trh. Ano, dnes je situace jina, seznam jiz nedava bonusy medialkam kolem 40 procent, ovsem snazit se davat bonusy dolu je na ceskem trhu s 8 velkymi medialkami dvema velkymi pooly (Omnicom, Group M) vec takrka nemozna, zejmena pokud tam seznam stoji sam (iDNES, Seznam, Centrum by rady to same, ovsem jde to vsem valne nevalne... Holt i zde plati "co jednou zasejes, take sklidis"
    - PPC je hlavne odpoved na Google a myslim si ze si v seznamu hodne oddechli, ze moc klientu SME neni pravem na**** kdyz kdysi draze kupovali prednostni vypisy, zapisy v katalogu, zmenu vyhledavani ve firmach. Tady vydelava seznam hlavne na spatne edukaci SME segmentu - ale rozhodne dobre ze nejaky PPC system na portalech funguje a ze tu neni jen google
    - Firmy.cz - stale dobra sluzba pro SME segment, to bezesporu, je to stale vyborny pes, ktery dohani mediatelsky moloch a zlate stranky. Zde jeste dodam k Ivove dotazu, ze dle marketing. vyzkumu nezavisle agosky (myslim ze to byl Nielsen) otevre denne zlate stranky skoro 500.000 lidi denne. Druha strana mince je penetrace internetu a to ze ty zlate stranky se cpou vsude (nicmene rok od roku jsou tensi a tensi...)
    - zpravy.seznam.cz - dobry pocin, ackoli by me zajimalo kolik lidi to bude vazne vyuzivat.
    - v boji s Googlem preji seznamu mnoho uspechu, penezkum myslim taky ozelim, navic se da dnes nakupovat pohodlne nejen kreditkou ale i platebni kartou.

    Kazdopadne jsem zvedav co letos Seznam predvede :o)
  • 8. 3. 2007 16:29

    anonymní
    Cist se moc neda. Pise ho jazykem, jako kdyby mel IQ80 a nepohodlne (byt slusne a neurazlive) komentare maze. Cist jsem to tudiz prestal, nevim, zda se neco zmenilo, ale pochybuju o tom.
  • 8. 3. 2007 19:28

    anonymní
    ad."zkulturnění celého Seznamu" díky změně OSVČ obchodníků v zaměstnance ..

    No víte, přechodem na na pracovně právní vztah se automaticky firemní kultura neřeší - to je mýtus a nedivím se, že ho IL vyslovuje, protože jak je známo, je amatérským manažerem.

    Je nespravedlivé k lidem, kteří před 3 lety byly ochotni vstoupit do obchodní sítě Seznam tzv. na IČO, že jejich vztah ke klientům je jim dnes vyčítán. Protože především díky jejich práci a výkonům si dnes Seznam přechod na pracovněprávní vztah může finančně dovolit. To za prvé.

    Zajímavé, že panu IL trvalo 4 roky, než si všiml kvality reprezentace Seznamu prostřednictvím MP. Chcete-li si podmanit trh malých a středních firem - musíte chtí nechtíc mít stovky obchodníků a kontaktovat desítky tisíc firem ročně. Dotěrnost je jedna věc - výnos díky této činnosti v objemu cca 800 milionů věc druhá.

    Ztrátu na obchodu bych rozhodně nenazval "malinko", pro Seznam možná, ale zisk na jiných stranách bude velmi zajímavý, rozhodně v desítkách milionů za rok. Pustit do trhu desítky obchodně schopných a znalých lidí je pro jiné subjekty na trhu požehnáním. Zajímavé, že to je téměř v jeden moment, kdy jsou více vidět v CZ aktivity Google.

    Myslím, že když už firma udělal obrat miliardu a zisk téměř půl miliardy, tak strach z neovladatelsnoti OSVC a současně strach z odhalení švarc systému zkrátka dozrál. Proto ta změna. Nekvalita - to je hezká sales story :-)

    "Také efektivita takového prodejce je daleko lepší." - to rozhodně není, výnosy nevzrostou, expanze je u konce, nyní už jen udržování stavu.

    P.S.: nejsem MP :-) ale jako klient jsem se s nimi často potkával a ten můj docela ušel :-) Rozhodně mi nepřipadal dotěrný i jeho úroveň znalosti o formátech byla odpovídající na obchodníka.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).