Vlákno názorů k článku Jak dopadl přelomový mobilní rok 2013? od mickeye - K poslednímu odstavci: Vodafone urve obrovský kus trhu...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 3. 2014 15:27

    mickeye (neregistrovaný)

    K poslednímu odstavci: Vodafone urve obrovský kus trhu díky Sazce. Sazka mobil bude letos jednoznačně nejúspěšnější virtuál v počtech akvizic.

  • 14. 3. 2014 22:42

    mike (neregistrovaný)

    No nevím, i z tohoto článku je vidět, že pan Peterka v telcu nikdy nedělal, takže nejenže přesně neví, kam se dívat, ale ani koho se zeptat... :)

    Řešit celkové počty zákazníků je nesmysl, předplacené karty a jejich vykazování dělají v tom opravdu velký binec. Spekulace o 2nd SIM devices není správná, USB sticky stagnují až padají a tabletů s 3G modulem (a v něm vloženou SIM kartou) je stále jako šafránu a tento byznys se nedaří nakopnout, hodnotu v tom nevidí ani zákazníci s 3G iPadem, kteří tvoří nejlukrativnější část klientely. Mohlo by se to snad trochu rozjet se shared FUP, ale ne za kilo (současná nabídka T-Mobile), ale někde na úrovni 50 CZK (případně za to kilo přihodit něco zajímavého, ale to jako první určitě neudělá T-Mobile).

    Smluvní podmínky u Vodafone opravdu nikdo ze zákazníků neřeší (maximálně se naštvou ti, co stejně chtějí odejít), za pokles může spíš agresivita prodeje do jeho (neuvázané) báze zejména ze strany Telefoniky, která byla několik posledních let schopna dávat cizím velmi zajímavé nabídky a na akvizici přes telesales vydává pravděpodobně víc než zbývající dva hráči dohromady.

    Poznámka o méně bonitních zákaznících je pozoruhodná spekulace, protože Vodafone měl vždy o dost vyšší postpaid ARPU než jeho konkurence, a to navzdory tomu, že nemalou část této báze tvoří desetikorunové "Slyším vás", resp. "Odepiš". Vodafone měl relativně hodně živnostníků a hodně volajících soukromníků (kteří v odvětví plní roli dojné krávy) a tradičně málo velkých firem, kteří ARPU hodně "kazí" (viz poznámky v diskusi).

    Úspěchy T-Mobile v tarifech budou souviset se stále poměrně štědrými dotacemi telefonů, které jsou nejdůležitější taktický nástroj a stále obrovským reklamním rozpočtům. V článku zmiňované 4. čtvrtletí u Vodafonu je právě doba, kdy se Vodafone obvykle na nějaké konkurenceschopné ceny telefonů zmůže. Vodafone taky začal agresivněji volat do cizích bází, např, "Fér" tarif za 599 s 50% slevou je už docela rozumná nabídka. No a bylo by hezké, kdyby za to mohl i Turbo Internet, ale všech 27 zákazníků vybavených LTE zařízením celková čísla asi nezvrátí...

    Počítat SIM karty virtuálů je zas zbytečný počin, i když v závěrech pana Peterky už trochu přihořívá. Z pohledů tržeb - u Blesk Mobilu to bude báze plná sociálních existencí utrácejících např. 48 korun měsíčně a hledající někoho, kdo jim dá totéž za 42,50 (plus velká neaktivita a odpad, jakmile někoho takového najdou). Slušnou šanci má ČEZ (oznámené ARPU velmi pěkné, dobrý low-end postpaid), nebo Tesco (pokud jim zafunguje ta stimulace dobíjení aspoň na 200 Kč ob-měsíc, jsou v rámci kategorie velmi dobří). T-Mobile ani Vodafone virtuály prakticky neumí a nic bych od toho nečekal, Vodafone je rád, že MVNO vůbec spustil, T-Mobilu se nepovedl zajímavý bázový byznys (á la ČEZ, Tesco), a největší projekt mobil.cz nechává podle vnějších znaků plout vlastním životem (zase narozdíl od Telefoniky), o debaklu Kaktusu ani nemluvě...

  • 10. 3. 2014 10:02

    Vornal (neregistrovaný)

    Ano, tak tohle je kvalitní článek. Líbí se mi ty všemožné dedukce z různých prohlášení a podobně.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).