1) Ano, o tomto vašem názoru pojednává 10. odstavec v článku. Já s tím také souhlasím. Článek je ovšem hlavně o podivném chování vyhledávačů v tomto konkrétním případě.
2) Dovolím si trochu polemizovat. Samozřejmě, že cílem SEO je mj. přivést na stránky správné návštěvníky - potenciální klienty. Neberte ale "cílem" v absolutním a konečném slova smyslu. Cílem bývá hlavně prodat zboží, a o to se stará třeba specializovaná subdisciplnína SEO copywriting a celá řada dalších odvětví, která můžeme zjednodušeně shrnout pod webdesign.
Proto je Vámi popisovaná technika z hlediska optimalizace pro vyhledávače naprosto nesmyslná. Já jsem tento problém vyhledávačů ale nepopisoval primárně jako SEO techniku! Jen jsem upozornil na její možné zneužití v SEO, což představitelé vyhledávačů potvrdili.
Váš článek navíc v nezasvěceném čtenáři posiluje dojem, že SEO je jakási podivná magie. Na Lupě je určitě většina čtenářů poměrně zasvěcena. A mé použití "taje SEO"? Uvolněnější styl v úvodu snad žádného SEO odborníka neurazí ;-)
V tomto případě ale vyhledávače servírují mimořádně špatné služby. Ještě jednou podívejte, jaké weby zmíněná stránka statistik přístupů předběhla ve vyhledávání Seznamu. Blogy, katalogy, články, tetovací studia...
Děkuji, i Vám. V pěkné víkendové počasí rovněž věřím :)
Pane Baloune, vyvozujete vytržením jedné věty z kontextu něco, co v textu vůbec není.
Je přeci zřejmé, že cílem je dosažení vyšší návštěvnosti na klíčová slova (dotazy uživatelů ve vyhledávači), která souvisí s obsahem daného webu. Ocitujme z článku ještě jednou, ale v celé šíři:
Vyhledávače se v podstatě stávají online tržištěm, kde se střetává poptávka (dotazy uživatelů) a nabídka (obsahy webů). Pochopitelným cílem je tak pro mnohé majitele webů obsazení prvních míst ve výsledcích vyhledávačů a dosažení vyšší návštěvnosti.
Stejně jako v příspěvku výše připomínám, že článek primárně nepopisoval SEO techniku, ale podivné chování vyhledávačů a jeho nerelevantní výsledky vyhledávání.
Děkuji za podnětný názor relevantní k obsahu článku. Já mám opačné mínění; když hledám tetování, motivy a vzory na Seznamu (frázi mi poradil našeptávač tohoto vyhledávače), vidím zde mnohem rozumnější obsahy webů, než na 2. místě automatickou statistiku přístupů webu (ten nemá s tetováním nic společného), kterou prakticky generuje sám vyhledávač...
Nemyslím, že by vyhledávač v tomto případě splnil své poslání.