Vlákno názorů k článku Jak dostat web na první místa vyhledávačů pomocí logů od Jan Ambrož - 1) Ano, o tomto vašem názoru pojednává 10....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 9. 2006 9:30

    Jan Ambrož

    1) Ano, o tomto vašem názoru pojednává 10. odstavec v článku. Já s tím také souhlasím. Článek je ovšem hlavně o podivném chování vyhledávačů v tomto konkrétním případě.

    2) Dovolím si trochu polemizovat. Samozřejmě, že cílem SEO je mj. přivést na stránky správné návštěvníky - potenciální klienty. Neberte ale "cílem" v absolutním a konečném slova smyslu. Cílem bývá hlavně prodat zboží, a o to se stará třeba specializovaná subdisciplnína SEO copywriting a celá řada dalších odvětví, která můžeme zjednodušeně shrnout pod webdesign.

    Proto je Vámi popisovaná technika z hlediska optimalizace pro vyhledávače naprosto nesmyslná. Já jsem tento problém vyhledávačů ale nepopisoval primárně jako SEO techniku! Jen jsem upozornil na její možné zneužití v SEO, což představitelé vyhledávačů potvrdili.

    Váš článek navíc v nezasvěceném čtenáři posiluje dojem, že SEO je jakási podivná magie. Na Lupě je určitě většina čtenářů poměrně zasvěcena. A mé použití "taje SEO"? Uvolněnější styl v úvodu snad žádného SEO odborníka neurazí ;-)

  • 8. 9. 2006 10:57

    Pachollini (neregistrovaný)
    1) Chování vyhledávačů není až tak podivné, protože konkurence na tento výraz je nulová. Google na přesnou frázi "tetování motivy a vzory" najde 6 stránek (plus cca. 400 duplicit z páně Škrabálkových statistik) – viz http://www.google.com/search?q=%22tetov%C3%A1n%C3%AD%20motivy%20a%20vzory%22&sourceid=mozilla2&ie=utf-8&oe=utf-8 Vzhledem k tomu, že se fráze "tetování motivy a vzory" na internetu prakticky nevyskytuje, připadá mi poměrně logické, že Google zobrazí stránku, kde se v této podobě nalézá, na předních místech. Co Vám na tom připadá podivné?
    Vsadil bych se, že během několika dnů bude dotyčná stránka na tuto konkrétní frázi podstatně níže díky tomu, že vznikne několik dalších stránek, která ji budou obsahovat.

    2) Připadá mi méně matoucí zde prostě říci, že přivedení návštěvníků je prostředek a rovněž mi nepřipadá užitečné mluvit o copywritingu jako "subdiscplíně SEO", ale nechci rozpoutávat nějaký slovíčkářský flamewar.

    Ještě k tomu možnému zneužití: budu se asi opakovat, ale podobný experiment je na úrovni dětské hry, při normálně konkurenční frázi by neměl šance uspět a proto jsou možnosti zneužití mizivé.
  • 8. 9. 2006 11:27

    Jan Ambrož
    1) Podivným chováním myslím onu smyčku, o níž je v článce řeč. Jde o to, zda je správné, aby vyhledávače přisuzovaly váhu a lepší pozice stránkám (nebo aby je vůbec indexovaly?), jejichž obsah vlastně generují samy. Spojení našeptávače a vyhledávače Seznamu v tomto případě působí škody na všech stranách (uživateli, vyhledávači, provozovateli webu).

    Určitě se nejedná o masový jev, ale Lupa.cz přece nepíše o masových záležitostech. Vám toto chování vyhledávačů nepřipadá minimálně zajímavé? ;-)

    2) Flamewaru opravdu v pátek netřeba :-)
  • 8. 9. 2006 11:37

    Pachollini (neregistrovaný)
    Naprosto se s Vámi shoduji v názoru na Našeptávač – myslím, že to opravdu není šťastný nástroj.

    Stále však mám rozdílný názor na toto chování vyhledávačů: vyhledávače se prostě uživatelům snaží naservírovat obsah relevantní pro jejich dotaz a pokud není žádný lepší, nechají se oblbnout generovanou stránkou. Problém by nastával, kdyby ta stránka předehnala nějaké kvalitní stránky k tomuto tématu, což se neděje – vyhledávače dotyčnou stránku zobrazují proto, že žádné jiné k tématu v podstatě neexistují.

    Přeji pěkný víkend, vypadá to, že by nemuselo být úplně špatné počasí :-)
  • 8. 9. 2006 11:50

    Jan Ambrož

    V tomto případě ale vyhledávače servírují mimořádně špatné služby. Ještě jednou podívejte, jaké weby zmíněná stránka statistik přístupů předběhla ve vyhledávání Seznamu. Blogy, katalogy, články, tetovací studia...

    Děkuji, i Vám. V pěkné víkendové počasí rovněž věřím :)

  • 8. 9. 2006 12:38

    rony (neregistrovaný)
    ciel zavisi od uhlu z ktoreho na problem hladime:

    1. vykonavatel projektu ma prostrednictvom SEO technik ciel priviest navstevnikov.

    2. zadavatel projektu zasa hlada moznosti - ma ciel - ziskat klientov.

    V tychto dvoch uhloch pohladu sa skryva to, o com polemizujete. Zadavatel povie vykonavatelovi: chcem mat viacej klientov. Vykonavatel povie: urobime to pomocou SEO. Tym padom aj pre zadavatela vznika dojem, ze cielom SEO je priviest mu klientov. No a propagacia vykonavatela je zjednodusena: SEO vam privedie klientov.

    Pricom hodnovernejsie je vyhlasenie: SEO vam moze priniest klientov. Kym ucinok SEO je este ako tak "zistitelny", tak v kratkom casovom useku je ucinok na narast klientov tazko indikovatelny. Je to aj z toho dovodu, ze dnes sa za relevantne povazuje aj dlhodobe ucinkovanie - weby, ktore su pre vyhladavace idealne po velmi dlhy cas su aj zaroven relevantne. Inak povedane: odmietol by som optimalizovat novu domenu s cielom ziskat pozicie vo vyhladavaci pretoze tam by som do "kampane" musel zahrnut primerany pocet hodnovernych webov (ktore uz relevanciu maju) do "linkovacich" hier.
  • 8. 9. 2006 22:10

    Viliam Holub
    > Autor tiše předpokládá, že účelem SEO je přivést na stránky lidi. To však není účel, ale prostředek.

    Nektere stranky, ktere vydelavaji na zaklade zobrazovani reklam, muzou stat i o proste privadeni vice lidi.
  • 8. 9. 2006 7:37

    Pachollini (neregistrovaný)
    Myslím, že tenhle článek je velmi zavádějící a to ze dvou důvodů.

    1) Uvedené chování může fungovat jedině u velmi málo konkurenčních frází. Tam, kde je konkurence jenom trochu vyšší, nemá podobná "technika" šanci.

    2) Autor tiše předpokládá, že účelem SEO je přivést na stránky lidi. To však není účel, ale prostředek. Účelem může být např. prodat zboží. Jak myslíte, že tomuto účelu pomůže, pokud se uživatel dostane na stránku se statistikou refererů? Já myslím, že vůbec. Spíš si návštěvník zapamatuje, že na tomto webu našel jakési nesmysly a že nemá cenu se sem vracet.

    Proto je Vámi popisovaná technika z hlediska optimalizace pro vyhledávače naprosto nesmyslná.

    Váš článek navíc v nezasvěceném čtenáři posiluje dojem, že SEO je jakási podivná magie. Je to dojem, kteří začátečníci často mají, ale který je naprosto mylný. Skutečná optimalizace není žádná magie, ale umění udělat dobré stránky a dobře je propagovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).