1) Ano, o tomto vašem názoru pojednává 10. odstavec v článku. Já s tím také souhlasím. Článek je ovšem hlavně o podivném chování vyhledávačů v tomto konkrétním případě.
2) Dovolím si trochu polemizovat. Samozřejmě, že cílem SEO je mj. přivést na stránky správné návštěvníky - potenciální klienty. Neberte ale "cílem" v absolutním a konečném slova smyslu. Cílem bývá hlavně prodat zboží, a o to se stará třeba specializovaná subdisciplnína SEO copywriting a celá řada dalších odvětví, která můžeme zjednodušeně shrnout pod webdesign.
Proto je Vámi popisovaná technika z hlediska optimalizace pro vyhledávače naprosto nesmyslná. Já jsem tento problém vyhledávačů ale nepopisoval primárně jako SEO techniku! Jen jsem upozornil na její možné zneužití v SEO, což představitelé vyhledávačů potvrdili.
Váš článek navíc v nezasvěceném čtenáři posiluje dojem, že SEO je jakási podivná magie. Na Lupě je určitě většina čtenářů poměrně zasvěcena. A mé použití "taje SEO"? Uvolněnější styl v úvodu snad žádného SEO odborníka neurazí ;-)
V tomto případě ale vyhledávače servírují mimořádně špatné služby. Ještě jednou podívejte, jaké weby zmíněná stránka statistik přístupů předběhla ve vyhledávání Seznamu. Blogy, katalogy, články, tetovací studia...
Děkuji, i Vám. V pěkné víkendové počasí rovněž věřím :)