Cílem optimalizace pro vyhledávače (SEO) není oklamat vyhledávač. Pokud někdo používá praktiky, které jsou v rozporu s etikou nebo na hraně, může na to doplatit. Jakmile vyhledávač zpřísní některé hodnocení, bude taková stránka znevýhodněna.
Je dobré při optimalizaci stránek dodržovat určitá pravidla (například etický kodex).
Pokud jsem majitelem internetového obchodu s čaji, budu mít zájem o zákazníky, kteří hledají nákup čaje přes internet. Nemusím mít ani zájem o čtenáře, kteří hledají informace o čajích do svého školního referátu. Tomu je nutné přizpůsobit samotnou optimalizaci pro vyhledávače.
Na stránkách čtenáře jsem nenašel nic na téma tetování motivy a vzory. Proto bych to považoval spíše za chybu vyhledávače, že mi takovou stránku doporučuje. Navíc pochybuji, že tuto frázi lidé na Seznam.cz zadávali sami. Spíše se inspirovali našeptávačem.
V některých případech může mít provozovatel stránky zájem o zvýšení návštěvnosti. Je toho možné dosáhnout pomocí SEO, ale opět je cílem, aby stránky upravené pro vyhledávač souvisely s obsahem webu.
Pokud se snažím podvádět vyhledávač, podvádím i zákazníky. Bude někdo nakupovat u obchodu, který podvádí zákazníky? Pochybuji o tom.
No, já bych to za velkou chybu nepovažoval, protože hledaná fráze se na jiných stránkách v podstatě nevyskytuje. Pokud budete hledat jiné fráze, třeba "tetování", dotyčná stránka tam nebude.
Za chybu ovšem považuji, že našeptávač v tomto i jiných případech napovídá frázi, která uživatele vede k méně kvalitním výsledkům. Předpokládám, že kdyby tam žádný nebyl, uživatelů, kteří zadají "tetování motivy a vzory" by bylo minimum a tudíž by jich také menší množství dostalo zavádějící výsledky.
Chybou je podle mého názoru fakt, že stránka čtenáře se tetování netýká. Vyhledávač by tedy tuto stránku neměl doporučovat v souvislosti s tetováním (byť se jednalo o frázi našeptávače "tetování motivy a vzory").
Proč si myslíte, že Google našeptávač nenabízí? Podle mého názoru pouze uživatele zmátne a dochází tak častěji k podobným případům.
Chtěl jsem pouze upozornit neznalé čtenáře, že Vy sám si berete etický kodex (ale i etiku v obecnějším významu) k srdci a nabídl jste společnosti Google Inc. převod domény Gtalk.cz za 0 Kč a bez dalších podmínek.
Myslím si, že problematika internetových domén nemá nic společného s tématem optimalizace pro vyhledávače (SEO). Nicméně budu předpokládat, že byl váš příspěvek napsán v dobré víře a nešlo o provokaci.
No jo, ale jak má chudák vyhledávač poznat, že nebohý čtenář hledá tetování, když místo toho, aby napsal "tetování", píše "tetování motivy a vzory"? Opakuji, že toto chování nelze považovat za chybu vyhledávače. Spíš uživatele a ještě spíš Našeptávače.
Já spíše považuji za chybu to, že cílová stránka se tetování vůbec netýká. Je tam několikrát opakováno slovo "tetování", ale ve skutečnosti nejde o stránku, která se tetování věnuje.
Vyhledávač má různé metody, jak to rozeznat. Například by se mohl podívat na zbytek webu a posoudit, jestli je tematicky věnovaný "tetování".
Stránka čtenáře se tetování netýká, respektive nic takového jsem tam nenašel. Zkoumal jsem ovšem velmi zběžně, takže je možné, že jsem něco přehlédnul.