Nechtěl jsem to zvláště rozebírat, s tématem článku to nesouvisí, jen jsem tím chtěl poukázat na složitost problematiky. Řada eshopů umožňuje přijít do provozovny, tam si vybrat zboží a rovnou ho zaplatit a odnést. Projíždí to stejným systémem, jako eshop, ale právně to je normální maloobchodní prodej, protože objednávku zákazník učinil osobně a na místě (a zboží si mohl prohlédnout). Pro eshop je ale podstatné, že na to vzhledem k EET musí pamatovat.
Ono je to jeste mnohem legracnejsi ... zakaznik prijde, zaplati, a pak si jde vyzvednou zbozi. V mnoha oborech a pripadech pak rekne, ze to nechce. Jednoduse proto, ze to nevypada tak, jak si predstavoval, nebo to nesplnuje jeho predstavu o kvalite (napriklad ma pocit ze prkno ma moc suku) atd atd. A potom defakto obratem delate castecne/uplne storno ... a ten stejny binec v eet.
Ovsem, jelikoz a protoze EET nema zadnou souvislost ani navaznost na ucetnicvi, tak si tam muzete posilat co chcete. To ze to nebude odpovidat realite je pry vporadku. On totiz ani neexistuje zadny zpusob, jak to nejak konzistetntni udrzet.
Kdyby jste si racil precist ten zakon, tak by i vam mozna doslo, ze EET a trzby spolu vubec nesouvisi. Ostatne, je to tam vyslovne napsano. To ze firma bude vykazovat ucetne vyrazne jina cisla bude zcela 100% stav naprosto vsech firem. A to jak do plusu tak do minusu. Podle toho, jake operace prevazuji.
Je to jen a pouze zcela nesmyslna buzerace. Ale funguje to, nekteri jiz zaviraji, coz je prave jediny ucel toho vseho. Misto milionu zivnostniku totiz potrebujeme mit jednu korporaci.