U Vodafonu mi stačilo poslat "přecházecí" SMS s tím, že přejdu k T-Mobile ze 2 čísel, jedno předplacenka, druhé tarif.
Vodafone se ozval a začal tahat rozumy "kam, jak a proč", nastínil jsem jim ceny za rámcovou smlouvu kam jsem chtěl ona dvě čísla převést, vzali si čas na rozmyšlenou.
Netrvalo to dlouho, ozvali se znovu a zkusili nejprve level č.1, tj. že mi nechají cenu ale budu mít více volných minut, SMS atd. Nevzal jsem to s tím, že chci ušetřit, ne více telefonovat, to nepotřebuji.
Znovu se ozvali už s levelem č.2, že mi dají 50% slevu, samozřejmě přeplacenku jsem musel převést na tarif také. To jsem už vzal protože jsem cítil, že bych to asi víc už neusmlouval, navíc se tak přiblížili tomu co bych měl u druhého operátora v rámci rámcové smlouvy.
Mám teď 50% slevu na tarif, minuty a SMS navíc také za 50% ceny, v kalendáři poznačené datum abych nezapoměl včas jednat o další slevě :-)
Podle zkušeností známých, kdybych měl větší útraty než pár stokorun měsíčně, abych postoupil ještě do dalšího levelu kde by se dali sedřít ještě o dotovaný telefon, datový tarif...
Takže: zažádejte si o převod čísla a čekejte co na to váš operátor. Buď se podaří vyjednat slevu, nebo můžete převod ještě zrušit (nepotvrdit). Je to bez rizika a škoda nezkusit slevu :-)
Muzu potvrdit, ze to funguje spolehlive i u O2 a T-mobile. Snizeni vzdy o minimalne 50%, nekdy i vic (nebo navic tel. a pod.). Zaklad je zazadat o prevod, a cekat. Pak na prvni zavolani/nabidku (vetsinou kolem 25-30%) reagovat "Ne dekuji, konkurence mi nabidla jeste neco zajimavejsiho + Tel., data a pod.". Pokud mate prumernou utratu aspon 500,- zkuste to, neolitujete. ;o)
Nevím jestli jste si někdy povšiml jak rozvinuté jsou arabské země a jak ty kde není zvykem u elementárních komodit v retail obchodě smlouvat.... přiznám se že tyhle smlouvání (typicky u aut a teď mobilů) mi vždycky dost obtěžují, takové to spiklenecké pomrkávání s prodejcem že my se přeci vyznáme, nejsme žádný hejlové a nějak to uděláme. Z mého pohledu akorát otravné.
Špatné je na tom pro zákazníka to, že na tom v součtu jen těžko vydělá. Třeba UPC mi teď nabídlo 50% slevu na připojení k Internetu, pokud nepřejdu ke konkurenci. Takže obvyklý zákazník UPC, a že jich není málo, platí zbytečně 2x tolik. Ale kdo ví, jestli neplatím zbytečně za bankovní služby, vodu, plyn, elektřinu nebo kteroukoliv jinou službu?
Eh, cože? Banky na vašich penězích skutečně vydělávají — půjčují je s úrokem. Platit byste měl jenom za věci, které způsobují bankám náklady, a to jsou prakticky jenom výběry z bankomatů, případně odesílání plateb či vedení karet; všechny ostatní operace mají naprosto zanedbatelné ceny. Ale platit za vedení účtu a navíc platit za příchozí platby (které bance vlastně peníze na půjčování poskytují) je fakt divný.
Hlavní podíl nákladů banky jsou fixní náklady. "Čisté" by tedy bylo mít vysoký paušál a mizivé platby za operace.
A, mimochodem, třeba takový výběr na přepážce je jedna z (objektivně) nejnákladnějších operací a přitom se zákazníci bouří "proč mám platit za to, že si můžu vyzvednout vlastní peníze". Takže takhle to prostě neunguje; banka nestanovuje poplatky podle nákladů, ale způsobem "jak vybrat potřebnou částku aby to zákazníky co nejméně bolelo".
Jasne, melo tam byt rocne, a mluvim o zakladnim vedeni uctu (= nekde v nejaky databazi se povaluje nejaky cislo).
Nehlede na to, ze neznam moc lidi kteri by na ucte meli tisicovku, dokonce neznam ani moc takovych, tkeri by tam meli radove pouze desetitisice, predpokladam, ze bezny stav uctu vetisny osob se bude pohybovat spis kolem hranice 100k. Ze 100k to mate 5k rocne, neprijde mi ze by bakna v rakovym pripade prodelavala, pokud se bavime o uctech osob, ktere vyberou 1-3x mesicne z bankomatu, pripadne plati kartou a v bance se objevi tak jednou za 10 let.
BTW: Minutovat operace vyberu na prepazce nemuze banku stat 50Kc, realne naklady budou do 5Kc.
Jenže vedení účtu není o tom, že se někde "povaluje nějaké číslo", ale že máte možnost ten účet používat - fixní náklady jsou vývoj a údržba bankovního systému, zajištění toho, že na ten účet můžete přistoupit a s těmi penězi něco provést. Plus administrativa a režie banky samotné, zákaznická podpora, fakturace, ....
Tak to znáte dost nereprezentativní vzorek lidí. Velká část jich žije od výplaty k výplatě, když se jim rozbije pračka, tak si musí půjčit - ti těžko budou mít statisíce na úču. Jo, a čistá úroková marže je kolem 1%, ne 5%, pokud teda chcete něco počítat. A samozřejmě musíte mít nějaké rezervy, které půjčit nemůžete.
Jinak vám upřímně radím, nepouštějte se do žádného podnikání. Když se koukám jak kalkulujete náklady, tak byste přišel velmi rychle na buben. 5 Kč za minutu, to je 300 Kč za hodinu v naprosto ideálním případě. A i to je s bídou tak na (super)hrubou mzdu té pokladní (včetně odvodů státu, dovolené, svátků, školení atp.). Ale to je jen malý zlomek nákladů. Ty peníze do trezoru někdo musel dát, trezor koupit, postavit/pronajmout budovu, kde ta banka stojí, dělat podporu té pokladní (technickou / administrativní)...
Ale co budeme teoretizovat - stačí se podívat do praxe: Ani mBank, která má náklady ořezané opravdu na kost (systém je z drtivé většiny znovupoužitý cizí, beží i v jiném datovém centru, společnost je malá, uživatelské podpoře taky moc nedá, finančně náročnější služby nevede, ...) prostě nedokáže (nedokázala) tyhle náklady zaplatit z úroků.
"tyhle náklady zaplatit z úroků"
Protože nepůjčovala. Získat od ni půjčku či hypotéku byl i pro bonitní klienty s příjmem 30-50 000 měsíčně nadlidský úkol a odmítala je.
Když banka jen bere peníze na vklady, ty se ji hromadí a nikam je dál nepůjčuje, tak je jasné, že to "asi" ziskové nebude.
Na západě je normální, že náklady za běžný účet se neplatí a banka vydělává na úvěrových produktech (kreditní karty, hypotéky, spotřebáky atd.).
Vy prostě neznáte, kteří mají na běžném účtě jenom desetitisíce, tak předpokládáte, že tam má většina lidí tam má kolem 100k.
Díky za takové pobavení po ránu.
BTW. 5 Kč za minutu, tedy 300 Kč za hodinu. Čili 300 Kč za hodinu náklady na zaměstnance, plus nájem za metry čtvereční pokladny. Plus amortizace všech HW bezpečnostních opatření pokladny. Plus náklady na bezpečný dovoz a odvoz hotovosti. A to vše jako průměrná hodnota zahrnující i to, že ne všechny pokladny ve všech pobočkách v každou dobu jsou tak vytíženy, že tam pokladní z každé hodiny opravdu odpracuje 60 minut.
Díky za další pobavení po ránu.
A proto tu existuji banky jako mbank nebo FIO, kde je vse zdarma. Nase cechackovska povaha nas nuti spis kecat, nez jednat. Me to taky chvili trvalo, nez se rozhoupal, ale uz 2 roky nic neplatim. Kdyz by to udelalo aspon tak 10% lidi, tak to k nejakym cinum ty banky donuti, jenze to mizive procento lidi, ktere nad svymi vydaji opravdu premysli, nema bohuzel zadnou silu...
PS: poplatky, ktere jsem kdysi nacpal za nekolik roku do KB uz mam davno zpet tim, ze si nakoupil akcie KB a uz ctvrtym rokem jsem smlsnul dividendy... Tuto moznost ma kazdy z vas!
Vse zdarma neni ani v civilizovane cizine, ovsem pri beznych pozadavcich (= karta + prevody + pristup na prepazku) to zdarma je. Samo pokud chcete mit moznost podavat hromadne platby, pripadne nejake vyhodnejsi podminky plateb do zahranici, vyuzivat dalsi sluzby jako telefonni bankovnictvi ... tak si za to musite neco priplatit, ale vzhledem k tomu, ze tyhle sluzby vyuzivaji prevazne firmy, ktere pro zmenu maji v bance rekneme min o rad vetsi prostredky nez bezny zakaznik banky, tak se to vpohode kompenzuje uroky.
Dobrý den,
při nedávné optimalizaci výdajů za pevnou i mobilní telefonii a internet, kterou jsme dělali pro středně velkého zákazníka (= s výdaji cca 1 MKč/rok za mobily) mne jeden z mobilních operátorů překvapil nabídkou, kde ceny hovorů z mobilů byly dokonce pod propojovacím poplatkem (o necelých 0,10 Kč/min). Vysvětlení bylo zajímavé a inspirativní: daný operátor v obchodním modelu kalkuloval i s jeho inkasem z příchozích hovorů (od propojených operátorů), čímž dosáhl celkově kladného výsledku příslušného obchodního případu.
To je cenová úroveň, kterou lze asi považovat za nejnižší dosažitelnou cenu v mobilních sítích ČR (= za dno cenové propasti). V současné době tomu odpovídá cca 1,30 Kč/min a od 1.7. tato hladina klesna na cca 1,- Kč/min.
Ivo Fišer
www.xphonet.cz
jak neuvěřitelné!!!
Vy jste si do té chvíle myslel, že to funguje jinak? Samozřejmě, že operátor počítá, že zaplatí propojovací poplatek, ale samozřejmě do té firmy i lidi volají, takže je to nula k nule pojde. Vyjímky jsou například telemarketingové společnosti, kde jsou příchozí hovory třeba minimální a proto i nedostávají tak astronomické ceny volání (jak tu již jeden nademnou napsal), protože by to bylo pro operátora nesmysl. Když to rozvinu, tak většina tel. mark. spol. má například GSM brány a v každé bráně SIM od jednoho z operátorů, který jim dává velmi dobré ceny na volání ve vlastní síťi.
A pokud se vratím k vašemu postu, tak propojovací poplatky se ve své podstatě vykrátí, případně operátor dotuje tyto poplatky z volání ve vlastní síti,SMS a především předraženým roamingem. Tím pádem je nesmysl nějaké tvrzení, že je rentabilní cena okolo propojováku, případně těsně pod cenou.....
Dobrý den,
samozřejmě, že se volá nejen z PBX, ale taky do PBX a totéž platí rovněž o firemních skupinách mobilů.
Zajímavé však je, že drtivá většina PBX, které jsem měl příležitost analyzovat, měla podstatně větší odchozí provoz než příchozí. Zpravidla to bývá v poměru 2:1, ač to odporuje zákonu o zachování hmoty a energie (tedy i hovorů). Nelze tedy počítat s tím, že se propojovací poplatky prostým způsobem pokrátí. Navíc jedná-li se o nabídku cen pro PBX, pak inkaso z propojovacího poplatku je pouze 0,34 Kč/min (či 0,17 Kč/min v období slabého provozu) oproti 1,37 Kč/min (či 1,08 Kč/min po 1.7.) za hovory do mobilních sítí. Z hlediska mobilního operátora nabízejícího připojení PBX či skupiny firemních mobilů pak hrají důležitou roli i tzv. faktory provozních zájmů vůči vlastní tel. síti a vůči ostatním tel. sítím. V praxi to tedy vůbec není triviální početní úloha.
Za zajímavé jsem ale viděl tu výjimečnou ochotu daného mobilního operátora klesnout až pod úroveň propojováku. Dělám podobné optimalizace hovorného už dost dlouho, ale s takovouto nabídkou jsem se setkal prvně. Při jednání s mobilními operátory jsem zatím vždy narážel na dvě nepřekonatelné překážky: neochotu zohlednit příchozí provoz a neochotu poskytnout tarfikaci 1+1 sec.
Ivo Fišer
www.xphonet.cz
P.S.
Umí-li mi někdo vysvětlit důvod, proč téměř ve všech PBX značně převažuje odchozí provoz nad příchozím, budu velmi poctěn.
Nějak mi v článku chybí na fórech hodně diskutovaná nabídka O2 na retenční lince. Sám jsem ji na dvou SIM využil a vím o dalším člověku s jednou SIM, který ji také má. Za 300 Kč měsíčně (vč. DPH) tisíce volných minut (já mám na každém čísle 5000, známý "jen" 3000) a 250 volných SMS. Je to na rok, ale bez úvazku. Slevu na internet jsem ale už nedostal, takže ten mám za 300 Kč navíc. I tak ale platím poovinu toho, co jsem platil před tím, a přitom se vůbec neomezuju (( i tak provolám maximálně stovky minut).
No a to je přesně ono - neprovoláte ani polovinu, ale i tak z těch 500 minut velkou část spolkne tarifikace 60+60, SMS do vlastní sítě pak operátora stojí haléře. Proto vám na odchodnou operátor nabídne 1.000 minut za 300 Kč (to vypadá jako bomba - 1.000 minut = 16 hodin a 40 minut; ale kdo to provolá, kromě puberťáků a call centra), přestože by hodně lidem stačila pětina - 200 minut za 60 Kč. Ale aby dal slevu na data, to ne, to už člověk může i využít, "minuty zdarma" propadnou.
Taky využívám nabídku zaměstnavatele (jsme u O2) a jsme na nějakých 40% cen tarifu i volání a SMS. Ale data mám levnější asi jen o 20 Kč. Na soukromé číslo od Vf jsem se dostal (na základě oznámení přechodu právě k O2) na skoro ty samé peníze, ale zase na data sleva žádná (i když jsem jim lhal, že u konkurence slevu na data mám).
Jak získat tarif za pár % jeho ceny?
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2011041002
Co sleví velkým, musí vybrat na malých. Nebo si myslíte, že je sleva zadarmo? Když můžou dát velkým, ať daj také malým. I takové názory jistě jsou. Myslím, že jde o standardní obchodní model u většiny firem a nemám s tím problém. Jen se mi zajídá model: my od vás bereme hodně a automaticky chceme slevu.
k tématu - firma, obrat měsíčně kolem 150k, nová smlouva od 1.1...
unlimited tarif za 1100 (bussiness nonstop)
sms 0,6 (moc neesemeskujeme, nebyla to priorita)
základní tarif 300 minut za 100,-, pak do sítě opa za 0,4, jinde za 1,4
jinak s tím internetem - za 399 unlimited - radši přidají objem dat než by moc zlevnili
zahraničí - EU za 2-5 korun mezinárodní volání do EU, roaming z EU do EU za 3-6
v rámci 24 měsíců odpuštěných 8 měsíčních faktur - plus nějaký hw budget
a to zdaleka není to nejlevnější co jsem viděl
před touto smlouvou byla jiná, kde byl také unlimited (jenže to ještě nebyly fup tarify) takék za 400...
nyní začali nabídky za 400/10-30 GB.... takže jim bylo řečeno "tudy ne soudruzi"..
a hodili to unlimited (spočítali si že většina lidí tam stejně nedá víc než 10-20, to jen pár to používá jako domácí net na 3G.. takže tam natočí klidně i 80..) ale naši nechtějí řešit kdo má jakou simkartu který měsíc..
jinak obecně.. operátor má prostě budget co si může dovolit (interní výtěžnost, marže, plán obchodníka) a pod to ho prostě nedostanete.... takže všechny tyhle výhry jsou velmi dobře spočítané i pro obchodníky - sice nejsou rádi že musí marži nadělat u jiných, ale do záporu nejdou...)
naopak jsem jednou viděl jak byli rádi že nevyhráli.. dali tam tarify 1,-/minuta do všech sítí atd.. a tak se podstřelovali až to vyhráli.. a pak krváceli na propojovácích.. :-) takže když operátor prohrál tendr byl rád, protože k němu šlo 50 procent hovorů té firmy - easy money :-)
obvykle jsou tyhle nabídky 1,- minuta nebo unlimited za 1000-1200 omezený počtem simkaret atd.. v průměru jim to vyjde....
to je zase blábol. Proč tu píšete názor, který evidentně taháte někde z rukávu?
Jsem v šoku, že firma jede podle marže. Nechcete si ten názor patentovat?
A protože jde především o službu, tak tam jsou "nečekaně" počítány veškeré interní náklady.
Nesmysl samozřejmě je, že nechodí do "mínusové marže". Je spousta referenčních klientů a nebo prostě takových, o které má operátor takový zájem, že jde z počátku klidně do ztráty (počítá se třeba, že bude v budoucnu firma růst a nebo si potřebuje především zvýšit obrat - jako nyní VF).
Další nesmysl je, že firma nějak výrazně počítá s propojovákama za příchozí hovory. Do, nazvěme to třeba finančního modelu, kde vidí marži, se počítá jenom průměr příchozích hovorů na SIM (za všechny SIM u operátora celkově) a tento průměr se hodí na akvizovaného klienta. Minimálně (ba vůbec) se tedy nepočítá, zda tenhle klient bude mít více příchozích hovorů a nebo ne.
O tom, že nějaký operátor schválně prohrál nabídku....to si nechte na apríla :)
haha, pán snídal vtipnou kašičku - neřešíme to TOP klienty - Agrofert, CEZ atd.. tam se chodí "do mínusu" - vezme se to marketingu, něčeho atd..
u běžných firem - do 200k/měsíc třeba opravdu se do míinusu nejde - obchodník má 5-10 firem a má plán co musí splnit.. a když půjde na 0 interní marži tak už to musí podepsat i šéf regionu atd...)¨
ano, prohráli schvalně - resp. každý prohraje schválně(úmyslně) že do toho za těch podmínek už nejde - byl jsem u jednoho, kdy se VF nechal "vybejčit" k nabídce:
1kč paušál/sim, VPN zdarma, do VF zdarma (1kč/měsíc číslo), vše ostatní 1kč/minuta (o2, tmobile,p evná...)
když to ostatní vidělil tak se rozesmáli a řekli končíme, ať si to VF užije, provaří majlant a my budeme vydělávat čím více budete volat - statisticky je min. 1/3 O2, 1/3 Tmobile - spší víc..
nešlo o žádnou mediálně známou firmu, nebyly tam další kšefty z kterých by se to dotovalo... prostě to VF aby mohl vykázat share zaplatí velký peníze.. ta firma dělá 100k měsíčně..
nemají internet od nich, žádné další natažené služby..
co na to říct než jen že to "schválně prohráli" protože z toho mají velmi pěkné peníze z propojováku?:-)
proste melete nesmysl, co jste nekde zaslechl od kamose u piva. Delal jsem akvizice u O2 5 let a ted třetím rokem u VF, takže asi vim, že melete....
kdyby jste totiz mel aspon poneti, podle ceho se ta marze pocita a jak se nekdy cuca z prstu, tak pochopite, ze vypocitat celofiremni "opravdovou" marži prostě nejde. Zajímalo by mě tedy, podle čeho si jste jistej, že operátor na té firmě prodělá.....proste jenom kecy.
Btw porad omílat nějakej propojovák a že tu firmu pustili schválně. Asi jste narazil na nějaký "opravdový borce", protože já to za 8 let nezažil. Tohle je maximálně báchorka těch obchodníku ke klientovi, když to prohráli. Nějak se vymluvit asi museli.....a vlastně si tak zahojili svoje ego, že pro změnu prohráli díky ceně, o které to zdaleka jenom není.
Jinak nejlepší je historka, že dostali tohle a tohle a URCITE tam nebylo nic dalsiho. Takze operator je v podstate trotl a nechal se jak vy řikáte "vybejčit" k nesmyslné ceně. A pohádky je konec.....
tak proto je na tom vodafone tak blbě:-) když má takový experty..
tu nabídku jsme viděl osobně, i jí mám uloženou (jako asi 15 tendrů za posledních 5 let na kterých jsem se nějak podílel..
"interní marže".. cena pod kterou ten obchodník nepůjde (nemůže jít) pro určité obraty atd.. resp. částka ze které může ukrojit - tzn. "holá nákladová cena" plus tahle interní marže = cena pro zákazníka..
čím větší zákazník, tím více se snižuje..
a jste asi fakt lumen, interně je cena všeho (třeba sms) vyčíslena nákladově celkem dobře... k čemu se pak živí u každého controlling?(u vodafone náhodou vím, několik známých tam pracuje :-)
jsem si jistý podle konrkétních čísel které jsem uvedl, když je propojovák kolik? 1,3něco?.... (nevím kolik byl v lednu)... tzn. kdž se z toho čísla u vodafone bude volat do o2, kolik odvede vodafone o2-resp. o kolik se mu zhorší zápočtová bilance..
uvedle jsem konkrétní ceny, podle kterých se na té firmě nedá vydělat a čím víc bude ta firma volat-utrácet, tím to pro vodafone bude horší.. jste schopen to říci "na čem ta firma vydělá"?
1kč/sim měsíc, VPN zdarma(1kč/měsíc sim), Vodafone všechny ostatní čísla zdarma (1kč/sim/měsíc).. všechny ostatní hovory PO CZ - 1kč/min.. špička, mimo, pevná, o2....
žádné další dohody, žádné další smlouvy, žádná reklama, žádný předražený internet, žádné předražené sms ....
u těchto středních firem je to jen a jen o ceně (resp. o tom jak je jaký obchodník zoufalý aby splnil plán), o to více bude muset oholit své další klienty (když se nechají)
a NE, nebylo tam nic jiného... 3 roky jsem pro tu firmu pracoval a vím to
jestli čtete lupu pozorně, tak si najděte nějaký ten článek zpět, kde se rozebírá jak si vedl jaký operátor v minulém roce co se týše nových/převedených počtů SIM. A propo podle čeho usuzujete, že si vede VF blbě? )) Vy jste opravdu jenom takový ten tlachal :))
fascinuje mě, jak mě poučujete o nějakém výpočtu marže a je to docela k pobavení....to taky říkal nějaký známý co? :))
Ty ceny co píšete možné jsou, ale osobně neveřím, že tam není něco dalšího. Není nic jednoduššího, než mi napsat jméno té firmy a třeba pak uznám, že jsem tady komik já ;)
btw" "u těchto středních firem je to jen a jen o ceně (resp. o tom jak je jaký obchodník zoufalý aby splnil plán), o to více bude muset oholit své další klienty (když se nechají)"
Tohle může napsat někdo, kdo vůbec netuší, jaký je dnes telko trh. Ono to totiž už vůbec není jenom o té ceně, jako kdysi. Ba naopak, protože cenu vám dnes dorovná pomlau každý stávajcí operátor a pokud tam není nijaka jiná přidaná hodnota, tak máte smůlu....ale chápu, vy jste zase něco slyšel od dobrého zdroje a je to jistě jinak :))
Ty slevy pro firmy jsou hezke, jenze jako fyzicka osoba mam asi navzdy smulu. Rad bych si poridil tarif, ale moje osobni hranice je 1Kc/min, uctovani od zacatku po vterinach a bez jakychkoliv podrazu. Do te doby Skype a mail. Bohuzel pokud si to platim z bezneho platu, tezko jiim udelam desetitisicove obraty.
naopak - proto jsou tu různé sítě (legální až šedivé).. typu sbor dobrovolných zasičů, různé sítě firem atd..
no a pak další možnost - rodinný příslušník - spousta těchto firemních tarifů je i pro rodiny (typicky zaměstnanec plus 1-4 simkarty) účtuje se to jemu atd....
jinak si myslím že tarifikace 1-1 se asi brzo nedočkáme...
a jestli jsou vaše nároky takové že je nikdo nesplňuje (tarifikace, cena za minutu, nebo nechcete mít číslo u nějaké firmy..) tak holt na Vás operátoři kašlou.. minority je nezajímají - a nepište prosím jak moc byste utrácel :-).....
Ty sedivky jsou zatim asi skutecne jedina moznost.. sice k tomu mam trochu neduveru, ale jinak to dnes asi nejde.
Nikdo z pribuznych nebo znamych nema moznost specielniho tarifu od zamestnavatele, to uz bych ho mel.
Jinou tarifikaci nez 1+1 povazuji za zlodejskou.. bez emoci.
No je mi jasne, ze o takoveho zakaznika se nepretrhnou. A ikdybych volal sebevic, jako 1 fyzicka osoba toho zas tolik neprovolam. Jen bych rad uz i v realu zil ve 21. stoleti, kdy je telefoni hovor beznou veci a ne luxusem. Aspon ze pevny internet uz dnes takovy je.
Takhle to ale funguje všude a po celém světě. Obchodníci (tradeři) mají na spoustě věcí marže stovky i tisíce procent a mobilní komunikace je naprostá hadra - zkuste se podívat na ceny banánů, mouky, pšenice, kukuřice, ale i vody.
Je naprosto normální, že když si kupuji x tun babánů, tak jsou pro mě dokonce několikanásobně levnější než kdyby si je chtěla koupit přímo rodina člověka, který je trhá.
Uvažovat o tom jestli je to správné nebo ne a dokonce dělat nějaké ankety to může jenom blázen :-)) Celý svět a celý život je jedno velké arabské tržiště a vždy bude. Je jedno v jakém oboru podnikáte, ale takhle to funguje.
To už rovnou můžete skandovat hesla jako "I škaredí lidé mají právo hrát v celovečerních filmech!" nebo požadovat další nereálné "spravedlivé požadavky pro všechny", například: "I každá služka má mít nárok na svou služku!"
Na světě zkrátka existují lidé, kteří mají sluhy a existují lidé, kteří slouží. Myšlenka absolutní rovnosti, kdy každý bude mít sluhu nebo naopak nikdo nebude mít sluhu a každý bude pánem nebo se v roli sluhy a pána budou střídat nebo jakýkoliv jiný nesmysl je naprosto nereálný!
Všichni lidé nemají totiž stejnou inteligenci, stejné schopnosti a nadání. I když uděláte jakákoliv pravidla, tak člověk s IQ 90 na tom bude vždycky hůř než ten s IQ 150.
Já mám podle oficiálních anonymních testů IQ 172 i vysoké EQ, díky tomu pro mě není problém vydělávat hodně peněz prakticky z ničeho a bez práce, protože většina lidí ani nechápe postupy a vzorce, podle kterých to dělám. Tak jakou chcete spravedlnost?
Mám si elektrošokem zastavit srdce a nechat si 15 minut odumírat mozek, aby mi pozdechalo 70% neuronů, IQ se snížilo na 88 a po probuzení jsem pronesl větu: "Páni, musím si najít plagát s kozatou ženskou, vyvěsit si ho u mašiny ve fabrice a najít nejlevnější nálevnu ve městě!!" ? Jedině pak bych si byl s takovou úrovní "poctivých obyčejných lidí" socialisticky rovný... Pak bych se podíval na svoje výpočty a pronesl: "Co to je za debilovinu? To nemůže nikdy fungovat! Ten hajzl vydělával nejspíš nějakýma podvodama!!!"
Jestli mate vysoke EQ a zaroven chcete v diskuzi uspet, musite napsat uplny opak toho co pisete v poslednich dvou odstavcich. Musite napsat ze to o vas rika nekdo jiny (kdyz uz to musi byt), ale vy tomu neverite a ze pochazite z chudych pomeru a starate se o ranene kane a kolouska. Take je vhodne pochvalit nekoho kdo kyda hnuj ne ho nehonestovat. Kdyz uz si myslite ze nejsou vsichni lide rovni. Mimochodem, neverim vasemu vysokemu EQ.
Velmi pekna reakce, na nekoho nahore kdo psal, ze je nemoralni aby nekdo platil za stejnou vec vic nez nekdo jiny. Moje devadesatileta matka to v roce 1991 take nechapala, zjistila ze v jedne lekarne maji stejny lek o 4 Kcs levnejsi nez v jeji oblibene lekarne. Upozornovala na chybu ale marne, pry to tak je spravne rikala lekarnice.
Jeste mi to primenulo funcionare CSSD, ktery si mysli ze by kazdy mel mit narok na zahranicni dovolenou a bádal jakym zpusobem to zaridit. Otazka zni, zdali pripadny statni voucher do Basky Vody muze jeden opravneny drzitel vymenit za 4 lahve rumu.
Jediné co má hodnotu převádějící inteligenci na zajištění prostředků, je tzv. grif - jak nato. Ten je životně důležitý jak pro iq 88, tak pro 172. I hodně blbej, může totiž obrat inteligenta jako tebe o cokoli, co ti je drahé. Tz, že IQ nemá nic společnýho s tím, že můj "sponzorský dar" ve formě hovorného operátorovi nebude vyšší, než si sám určím. Protože i volání má své alternativy a jednou jako technologie zestárne a nahradí ho něco nového a operátor bude nepotřebný segment._gp_
Tady je zakopanej pes. Aby někdo mohl vydělávat bez práce "těžké" peníze někdo jiný musí tu "těžkou" praci udělat za malé peníze. Vcelku bych považoval za přijatelné kdyby někdo kdo má IQ 170 vydělával 170% toho co ten s IQ 100. Pokud vydělává výrazně víc tak tak to není ani tak v důsledku toho IQ ale spíše v důsledku nějak pokřivených vztahů ve fungování společnosti.
Je zajimave videt, ze mobilni opi nabizeji pomerne vysoke retence na hlas a sms, ale u dat se nepredaji. Napr. u O2 koncovy zakaznik dostane v ramci retencni nabidky tisice volnych minut, ale slevu na data nedaji, nebo jen malou. Muj pripad: 2 GB FUP za 333 Kc mesicne (sleva 33%).
Firemni nabidky dat jsou treba u O2 10 GB FUP tarif za 150 Kc bez DPH.
Tusite nekdo, jestli je to dusledek toho, ze na mobilnich datech nekasiruji "propojovaci poplatky" za prichozi provoz (jako u SMS a volani)? Logicky by to smysl davalo...
a podobne taky na facebooku,
www.facebook.com/pages/Pridej-se-k-Petici-Proti-Drahemu-Volani/113657688704050
...ale i jednorazove naklady. Reklamoval jsem u TM mobil a chtel vratit penize, ale nemel jsem original nabijecku. Ve znackove prodejne mi rekli, ze ji musim zaplatit, resp. ze mi jeji cenu odectou od vracene sumy - a rekli si o 800 korun (normalni cinska nabijecka od Huawei). Rozcilil jsem se, rekl jsem, ze si u nich uz v zivote nic neporidim a odejdu (po 10 letech). Za par dnu mi volali, ze to nebude tak horke a doplacet to nemusim.
Tak ve firme, ke ktere mam blizko je zatim TM. Jedna se cca o 100 SIM. Mame ramcovku na 2 roky a VDF se snazi nabidnout alternativu a zaslal nabidku volani do VDF 0,70, kamkoliv 1,2 a SMS 0,9, volani v privatni siti zdarma, pausal za cislo 35 kc/mesic (ceny bez DPH). To byl jejich prvni nastrel, bez jakehokoliv smlouvani. Urcite by jeste slevili,ale zatim to nebylo treba,pac kdyz jsem to propocital,tak stavajici nabidka TM je vyhodnejsi.
Ve firmě, kde pracuji, máme firemní smlouvu s Vodafone a platíme v průměru 3 tisíce měsíčně. Jsme u nich už přes 5 let. Vždy nám nabídli jen nějaký jednorázový kredit na nákup mobilů v hodnotě max. 8 - 10tis a to jsme se ještě museli o tom s obchodníkem dohadovat. Tarify jinak standardní, jen podrobný výpis zdarma a nemuseli jsme skládat jistinu na roaming. Když zavoláme na info linku pro firemní zákazníky, téměř vždy to trvá půl hodiny, než to někdo vezme. Pokaždé nás má z obchodníků na starosti někdo jiný a nikdy se o tom neobtěžují dát vědět. Přímé kontakt na obchodníka na info lince nedávají, prý se do 5 dnů ozve. Jedním slovem přístup k zákazníkovi = katastrofa (a to neplatíme jen nějakou stokorunu...). A naposledy, když jsme prodlužovali smlouvu, tak dokonce obchodnice přestala reagovat, byla nedostupná a až po x urgencích mailových a telefonických nám milostivě zavolal jiný obchodník.
Smlouvu uz neobnovat a jit to zkusit ke konkurenci. Ale dle mych zkusenosti, kdy jsem se ucastnil jednani se zastupci opu pri vyberu poskytovatele sluzeb se kvuli 3k nepretrhne nikdo. Priberte par lidi ze spratelenych firem, spojte se, udelejte mesicni utratu za 30k a garantuju vam, ze budete volat za v prumeru 1,30-1,50 za min kamkoliv. Znam takove 3 mikro-sedivky, kdy se firmy co spolu hodne delaji sdruzily a dosahli podle me na super ceny. Nasledne si pak sluzby prefakturovavaji. Ale primarni je samozrejme solidnost a duvera, pac takove ceny vzdy znamenaji uvazek na 2-3 roky s min mesicnim plnenim kolem tech 30k/mesicne.
Ve firmě máme 10 SIM karet s tím, že 7 je bez zahrnutých minut, mají VPN (neomezené volání a zprávy bez dalších poplatků), na dvou je internet, a na všech třech hlasové služby a SMS. Na internet jsme dostali 50% slevu, SMS platíme podle "pultových cen" a na paušál za hlasové služby u prvního čísla slevu 75%, u druhých dvou 100%. Hovory a zprávy nad rámec zahrnutých jednotek platíme opět podle standardních ceníků. Pokud se vejdeme do zahrnutých jednotek, dosáhne výše slevy téměř 89%.
Smlouva je uzavřena na dva roky a žádný z tarifů na kterém jsou slevy nastaveny se nesmí měnit (se změnou sleva zanikne). To je trochu omezující, ale nikterak zásadně. Samozřejmě si můžeme služby přidávat, ale tam budou standardní ceny.
Rád bych se zeptal, zda máte někdo zkušenosti s firemní smlouvou od operátora (v našem případě leží návrh od VF na stole), ze které nelze spočítat mailem nabídnutou cenu. Chybí tam totiž specifikace ceny za připojení k internetu, kde se zástupcec VF odkazuje na Všeobecné obchodní podmínky na webu.
Právníci nás varují před podpisem a jsou názoru, že všechny dílčí parametry ceny (dílčí ceny, výše slev) musí být ve smlouvě obsaženy - pokud ne rovnou výsledná cena, kterou máme platit.
Děkuji za názory.
Pracuji u jedné nejmenované státní firmy co "pěstuje" lesy.
Jedná se řádově o tisíc SIM. Jedeme už asi pět let na stále stejnou smlouvu s O2 za ceny z oné doby před pěti lety. A v čem je ten fígl? Když asi před dvěma lety konečně smlouvy skončila, proběhlo standardní výběrové řízení, ve kterém opět zvítězil "kyslík", pochopitělně za výrazně nižší cenu. Ale ouha, kdo by chtěl přijít o tak výnosný kšeft. Tak se jeden bezvýznamný účastník výběrového řízení odvolal a do vyřešení odvolání běží vše podle staré smlouvy a "vesele" telefonujeme za pravěké tarify.
Katalog všech mobilních operátorů a články na toto téma najdete také na http://mobilnioperator.com/