Vlákno názorů k článku Jak hluboká je mobilní cenová propast? od Premek - Vysvětluje to zákon převráceném poměru cen a provozu: cena-odchozí...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 4. 2011 21:09

    Premek (neregistrovaný)

    Vysvětluje to zákon převráceném poměru cen a provozu:

    cena-odchozí / cena-příchozí = provoz-příchozí / provoz-odchozí

    nebo-li po lidsku: kdo má drahé hovory hovoří krátce a raději hovory přijímá, třeba je i vyvolá malilem nebo prozvoněním.

  • 11. 4. 2011 13:58

    Martin Kalenda (neregistrovaný)

    Každá ves jinej pes nebo něco na ten způsob. U nás je poměr hovorů v počtu cca 30:1 (IN/OUT) ale v minutách je to cca 100:1 (IN/OUT) a nekalkuluje s tím nikdo.

    takže chce to asi neřešit své vlastní klienty kteří si vás především najímají aby ušetřili - tj out provoz.

  • 11. 4. 2011 13:51

    Jiří (neregistrovaný)

    celkem easy vysvětlení.. spousta hovorů jde tam kde nemají PBX - takže se to ve Vašich analýzách moc neobjevu..
    rodina, soukromí, kámoši, malé firmičky, nadnárodní centrály...

    jak zohledníte tohle?

  • 11. 4. 2011 13:42

    Ivo Fišer (neregistrovaný)

    Dobrý den,

    samozřejmě, že se volá nejen z PBX, ale taky do PBX a totéž platí rovněž o firemních skupinách mobilů.

    Zajímavé však je, že drtivá většina PBX, které jsem měl příležitost analyzovat, měla podstatně větší odchozí provoz než příchozí. Zpravidla to bývá v poměru 2:1, ač to odporuje zákonu o zachování hmoty a energie (tedy i hovorů). Nelze tedy počítat s tím, že se propojovací poplatky prostým způsobem pokrátí. Navíc jedná-li se o nabídku cen pro PBX, pak inkaso z propojovacího poplatku je pouze 0,34 Kč/min (či 0,17 Kč/min v období slabého provozu) oproti 1,37 Kč/min (či 1,08 Kč/min po 1.7.) za hovory do mobilních sítí. Z hlediska mobilního operátora nabízejícího připojení PBX či skupiny firemních mobilů pak hrají důležitou roli i tzv. faktory provozních zájmů vůči vlastní tel. síti a vůči ostatním tel. sítím. V praxi to tedy vůbec není triviální početní úloha.

    Za zajímavé jsem ale viděl tu výjimečnou ochotu daného mobilního operátora klesnout až pod úroveň propojováku. Dělám podobné optimalizace hovorného už dost dlouho, ale s takovouto nabídkou jsem se setkal prvně. Při jednání s mobilními operátory jsem zatím vždy narážel na dvě nepřekonatelné překážky: neochotu zohlednit příchozí provoz a neochotu poskytnout tarfikaci 1+1 sec.

    Ivo Fišer
    www.xphonet.cz

    P.S.
    Umí-li mi někdo vysvětlit důvod, proč téměř ve všech PBX značně převažuje odchozí provoz nad příchozím, budu velmi poctěn.

  • 11. 4. 2011 11:47

    tom (neregistrovaný)

    jak neuvěřitelné!!!

    Vy jste si do té chvíle myslel, že to funguje jinak? Samozřejmě, že operátor počítá, že zaplatí propojovací poplatek, ale samozřejmě do té firmy i lidi volají, takže je to nula k nule pojde. Vyjímky jsou například telemarketingové společnosti, kde jsou příchozí hovory třeba minimální a proto i nedostávají tak astronomické ceny volání (jak tu již jeden nademnou napsal), protože by to bylo pro operátora nesmysl. Když to rozvinu, tak většina tel. mark. spol. má například GSM brány a v každé bráně SIM od jednoho z operátorů, který jim dává velmi dobré ceny na volání ve vlastní síťi.

    A pokud se vratím k vašemu postu, tak propojovací poplatky se ve své podstatě vykrátí, případně operátor dotuje tyto poplatky z volání ve vlastní síti,SMS a především předraženým roamingem. Tím pádem je nesmysl nějaké tvrzení, že je rentabilní cena okolo propojováku, případně těsně pod cenou.....

  • 11. 4. 2011 9:20

    Ivo Fišer (neregistrovaný)

    Dobrý den,

    při nedávné optimalizaci výdajů za pevnou i mobilní telefonii a internet, kterou jsme dělali pro středně velkého zákazníka (= s výdaji cca 1 MKč/rok za mobily) mne jeden z mobilních operátorů překvapil nabídkou, kde ceny hovorů z mobilů byly dokonce pod propojovacím poplatkem (o necelých 0,10 Kč/min). Vysvětlení bylo zajímavé a inspirativní: daný operátor v obchodním modelu kalkuloval i s jeho inkasem z příchozích hovorů (od propojených operátorů), čímž dosáhl celkově kladného výsledku příslušného obchodního případu.

    To je cenová úroveň, kterou lze asi považovat za nejnižší dosažitelnou cenu v mobilních sítích ČR (= za dno cenové propasti). V současné době tomu odpovídá cca 1,30 Kč/min a od 1.7. tato hladina klesna na cca 1,- Kč/min.

    Ivo Fišer
    www.xphonet.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).