Já bych ještě zdůraznil důležitý rozdíl mezi SMS a SMS poslanou do bankovní aplikace na SIMce. Zatímco běžná SMS se prostě pošle podobně, jako jakákoli jiná a k jejímu přečtení stačí jen mít uživatelův mobil (nebo naklonovanou SIMku), SMS zaslaná do bankovní aplikace je šifrovaná a především: pokud neznáte bankovní PIN k aplikaci, tak si ji nepřečtete. Druhý zmíněný způsob má tedy zásadní výhodu v tom, že i když ukradnete klientovi banky mobil, bude vám k ničemu. Zasílání SMS do ToolKitu nabízí například eBanka (a už hodně dlouho). Navíc zaslaný kód je platný jen jednou - hned po použití je zrušen a nelze jej znovu použít,
ČSOB tuto možnost (šifrovaná bankovní SMS do GSM bankovnictví) na přihlášení do účtu má taky, sám ji používám. Zaslané jednorázové heslo se dá použít pouze na tu konkrétní transakci (na žádnou jinou) a je platné jenom deset minut. Po uplynutí této doby toto jednorázové heslo nelze použít ani na tu správnou transakci.
neplati se za to nic,v ramci pausalu za ucet je kompletni el.bankovnictvi-telefonni,internetove i mobilni, mam to taky a je to super, krome toho:kdo nosi pristupy ID+PIN v kapse u mobilu?...a pokud prece nekdo,pak jak je vyse uvedeno,tu sms stejne nikdo neprecte/neotevre a za 10 minut od vygenerovani sms ten prikaz uz nikdo nepodepise,proste heslo propadne...celkem jsem zvedav na tu pripravovanou sms pro prihlaseni:krome 2 statickych kodu jeste bude sms,pak teprve aktivni operace se zabezpecenim dalsimi sms...to zni dobre...
RS
To připravované přihlášení pomocí SMS má mít ČSOB? Nějak jsem to zatím nezaregistroval, že by to připravovali. Ale bylo by to proti současnému přihlášení plus. Transakce se sice musí autorizovat pomocí SMS, ale přístup do webového rozhraní je jenom prostřednictvím přihlašovacího jména a hesla. Což je naprosto nedostatečné.