Vlákno názorů k článku Jak je to s Windows 10 a zásadním útokem na naše soukromí od Luk - Tohle se bude postupně měnit. To, že je...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 8. 2015 13:05

    Luk (neregistrovaný)

    Tohle se bude postupně měnit. To, že je upgrade na Windows 10 zdarma a že možná už nebude žádná další skoková verze, znamená jediné: Microsoft zásadně mění obchodní model Windows, který byl u domácích uživatelů dosud založen na placení za licence (ať už krabicové nebo OEM).

    Je to vidět i na tom, že některé aplikace (třeba Solitér) jsou k dispozici buď s reklamou nebo za peníze. Čili postupně to bude tak, že základní systém bude čím dál dostupnější (možná pak úplně zdarma i při prvním pořízení), ale současně se bude za čím dál věcí platit, často právě s možností se tomu vyhnout strpěním reklamy.

    V souvislosti s tím bude čím dál víc funkcí navázaných na účet Microsoft a použitelnost systému s lokálním účtem bude čím dál menší. Hodně věcí bude v cloudu, zpočátku hlavně ukládání dat, později i využívání výpočetního výkonu (kdy lokálně zůstane jen GUI).

  • 6. 8. 2015 16:29

    Mrkev (neregistrovaný)

    a to mi přijde jako velký hnus.. chci zaplatit jednu částku a mít komplet full verzi a mít klid a ne platit za každou blbost.

  • 4. 8. 2015 7:48

    petr (neregistrovaný)

    Nabízím ještě jeden pohled. Pro MSFT jsou příjmy z reklamy zanedbatelnou částí celkových příjmů. Pro Google jsou skoro vším.

  • 13. 8. 2015 15:45

    John (neregistrovaný)

    Bohuzel je to obchodni model ktery je cim dal vice popularni, a koupit za konecnou castku hotovy produkt je v oblasti her (a postupne vseho softwaru) cim dal obtiznejsi a vzacnejsi.
    Jeste bych dodal, ze nektere takove obchodni modely jsou dobre postavene (free s reklamou a placeny bez reklamy mi tolik nevadi, i kdyz u solitaire si to mohli odpustit), nektere jsou fakt hnus - zaplatit za nakup, pak pravidelne poplatky, moznost dokoupeni podstatnych casti, spamovani free uzivatelu nabidkou koupit si aplikaci, atd

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).