Myslim, ze to Petr Kral v rozhovoru neprimo naznacuje.
Ad kauza Megaobchod, pravda je, ze na rozdil od zminovane Korunky nebo Xcomputeru skutecne unikl me pozornosti, nicmene myslim, ze je celkove vyzneni ankety jeste o to zajimavejsi :)
Vltava byla (coby takovy maly cesky Amazon :)) mezi oslovenymi pochopitelne taky, bohuzel odpovedi neposkytla (alespon ne vcas), proto ji zde nenajdete.
Na začátku je zmínka o Vltavě a dále už pak o ní informace chybí. Myslím, že je to škoda, protože já na ní nakupuji tradičně knihy a o těch dotazovaní obchodníci nemluví. To tenhle vánoční dárek internetové vánoce již pohřbily a nadělujeme si jen LCD televize a GPS do auta?
Aha! No tak tim bych se zrovna moc nechlubil, ze jsem krapet neschopny. Na Vltave lze nastavit, co chci posilat a co ne. Nakupuji zde jiz sest let a zadna nevyzadna posta mi od nich jeste neprisla.
taky by stacilo aby mall.cz uvedl o kolik rostou jeji dcery korunka.cz, az-elektro.cz a dalsi a o kolik roste (ci pada) samotny mall.cz... na dnesnim internetu uz snad neni obchod (z tech velkych), kdo by prodaval na jedny domene... takovy alza.cz a xcomputer.cz by mohl mozna taky vypravet...:-)
Když jsem se 12. prosince jal nakupovat vánoční dárky přes internet, mnoho českých e-shopů mělo na svých stránkách datum dodání v druhém týdnu v lednu, některé dokonce neběžely vůbec, a napsaly mi, že pro vybranou knihu si mám dojít do kamenného obchodu.
Tak jsem objednal alespoň v zahraničí. Dárky bohužel dorazily mezi svátky. Zaseklo se to na české straně. Razítko z celnice bylo předvánoční, doručovatel brigádník neměl klíče od domu.
V trochu vyspělejších zemích se platí kartou nebo převodem přes důvěryhodného prostředníka, což je rychlé, a také podstatně levnější, neboť při tom neputují hotové peníze.
Pak zde máme takové paradoxy, že při objednávce drobného zboží (např. elektrosoučástek) zaplatíte za poštovné a balné z USA či Hong-Kongu stejně jako za dobírku z českého e-shopu.
Máte naprostou pravdu, pokud chci nějaké zboží rychle a to cche většina lidí protože kupují vše na pslední chvíli, tak dobírka je jediná a ta nejrychlejší metoda platby, která zajistí, že zboží skutečně dostanu, protože nemusim čekat několik dní než banka dopraví peníze na účet obchodníka, který to laskavě vůbec zjistí, že mu došli. Podobné je to u online plateb kartama, sice je zaplaceno okamžitě a obchodník by o tom měl vědět, ale stává se vlemi často že jejich obchody neumí online sledovat co už je uhrazeno a musí se tak dívat na to do správy v bance a na to často kašlou a nekoukají tam tak často. Ještě hůř když zboží objednám, zaplatím předem a řeknou mně následně že zboží není a musí pak oni vracet peníze a věřte, že jim to tak rychle jako je přijmout nejde. V zahraničních obchodech to není problém, jelikož tam se drží skoro všechno zboží v nabídkách skutečně skladem a případně jejich dodavatelé nemají problém jej skutečně dodat, což u nás je neskutečný problém
Trochu nechápu, proč je platba za zboží na dobírku, považována za zastaralou, "out". Já objednávám jedině na dobírku - nemusím čekat, že e-shop začne mou objednávku vyřizovat až po přijetí platby (u Spořky po několika dnech). Nehledně na komplikace, které nastanou v případě, že zboží nebude k dispozici.
A to ses nam chtel pochlubit jako svoji blbosti, nebo co? Kdyz si das mail obchodu na blacklist misto toho, aby jsi kliknul na nedorucovat nabidky (ktere jsis pri te prvni objednavce zasrtnul, ze o ne stojis) tak je jasne ze ti zadne potvrzeni dalsich objednavek asi neprijde ne?
Jednou jsem tam nakoupil a zacali mi posilat spam. Tak jsem si je dal na blacklist a pak se mi stalo, ze jsem tam po case znovu neco objednal, no zadne potvrzeni emailem mi nechodilo. Aspon jsem si pri zjistovani priciny poradne zapamatoval, ze na vltave nemam nakupovat.
Plne souhlasím. Mě se vyplatilo nakoupit přes inzerci a žádný problém. Určitě rychlejší než některé on-line obchody. Samozřejmě, že se nedá inzerce srovnávat s kasa.cz či alza.cz nebo megaobchod.cz, ale urcite jsem spokojen a díky inzerci jsem taky investoval nějaké peníze :-)
Ještě vám v té anketě schází možnost, že ty dárky zatím nepřišly vůbec (jako u mě). To bude asi taky 1 z důvodů, proč jde skoro všechno na dobírku a proč si to lidi objednávají třeba i víckrát. Kdyby obchody měly u všeho reálné dodací lhůty, tak budou i ty mít míň problémů.