Vlákno názorů k článku Jak jsem potkal čínského špiona a jak Huawei v Barceloně ukázalo prostředníček USA od Bluehawk - Platit komu a za porušení čeho? Vy máte...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 3. 2023 8:57

    Bluehawk

    Platit komu a za porušení čeho? Vy máte ve smlouvě s operátorem text zaručující, že vaší komunikaci nikdo neodposlechne, nikdo nezcizí a že operátor za to ručí?
    Pokud vás ale stát nechá koupit auto a následně vám ho zakáže používat, budete logicky kompenzaci chtít.

  • 6. 3. 2023 9:51

    Robin77

    Pokud stat zjisti po urcite dobe, ze tomu danemu modelu auta v 99% odpadavaji kola, vybuchuje motor a bezpecnostni pasy nefunguji a vyrobce toho auta u homogolace uvadel nepravdive udaje tak stat vam to auto zakaze pouzivat. Nelibi se? Muzete se soudit s prodejcem toho auta. Paralela s autem asi nebude fungovat, ten problem je komplexnejsi. Operatori vedi o rizicich s Cinou a Ruskem pres 10 let. Maji duvod kupovat drazsi zarizeni? Nemaji, snizovali by si zisky a to jim jejich zahranicne matky nedovoli. Ze stat neurcil uz davno pravidla hry? Ne neurcil, protoze politicka vule deduly na hrade a ruznych politiku dostavajicich bezplatne poznavaci cesty do Ciny byla takova ze Cina je dulezity obchodni partner. O prachy jde vzdy na prvnim miste.

  • 6. 3. 2023 13:38

    Trident

    Takove auto vubec nevyrobite a neprojde homologaci. Jenomze u te homologace je pomerne jasne receno co takove auto splnovat musi. Pokud dojde k nejake zasadni chybe skutecnosti dojde k nejake vzajemne dohode protoze automobilovy prumysl ma velmi silnou politickou pozici a rozpocty nekterych automobilek dalece presahuji nas statni rozpocet. U toho auta jste take schopen s urcitosti rici co ma a nema splnovat. Kriticke body jsou mnohem lepe uchopitelne nekym kdo ma v oboru jen elementarni vzdelani - rekneme automechanik.
    Zkuste to u sitovych komponent. Zatim nikdo neprinesl zadny padny argument nez jen ze bezpecnostni riziko.

    Rizika bezpecnostni jsou vagni, teoreticka a u nekterych komponent na hranici bezne zavlecene programatorske chyby nebo chybe pri navrhu celkove architektury. Ta rizika se daji docela dobre jeste uridit napr. oddelenou siti, in-house monitoringem, kombinaci vice dodavatelu a vice servisnich firem. Muzete take provest audit u skutecne kritickych komponent.
    Druha vec je ze nemate na rozdil od aut moc na vyber. Pokud pokrcime rameny a rekneme "zapad zaspal", tak timto situaci nevyresite a je to na urovni reseni problemu u piva. Na to je treba cca dekada a investice od chvile kdy rozhodnete.

    Stekat muzete jak chcete, ale evidentne netusite jake je vyjednavaci pozice naseho statu. Je proste blba a tak se snazi hrat na obe strany. Cili nerozkazat ale "doporucit". Takze pokud to chcete rozseknout budto budete platit u arbitraze jako danovy poplatnik a nebo se smirite nejakou dobu se situaci a jako obcan zajistite alespon omezenymi demokratickymi mechanismi mezitim aby se rozjeli alternativni dodavatele a cela situace se napravila v prubehu prirozene obnovy.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).