Akční nabídky jsou asi vždy jen pro nové zákazníky, stávající mají smůlu, to platí skoro všude, i u mobilních operátorů.
Svého času tady o tom psali veselé historky starší uživatelé Netboxu.
Pokud chci smlouvu zrušit nebo změnit, tak mi nepřijde tak nepřirozené přečíst si, co je o tom v té smlouvě napsáno. Výpovědní lhůta u smlouvy na dobu neurčitou 1 měsíc není tak strašná, zažil jsem i podstatně delší, často to bývají 3 měsíce.
Základem je si pořádně přečíst smlouvu, ALE ...
- proč to důležité je tam malými písmeny, to budí dojem, že něco tají a nechtějí, aby si zákaník něčeho všiml => nelíbí se mi to a podle mého nároru je to špatně.
- chyba na straně pracovníka callcentra = chyba fimy. Nikoho nezajímá jestli tam jsou brigádníci a mají manuály na odpovědi. Za základě špatné informace se klient nějakým způsobem rozhodoval a konal.
- vyřízení za 11 pracovních dní, fakt dobrá doba. Nezajímá mě, že se firma slučuje s někým nebo má interní problémy. Firmu taky nebude zajímat co se děje když se spozdím s platbou o několik dní.
Smlouvy muzete cist shora i zdola, soustredit se na drobny text, ale jedine, co zjistite, je, ze zakaznik se dostava do naprosto nerovnopravneho postaveni. Teoreticky by to mel vyresit trh, jenze nektere praktiky operatoru pripominaji spontanni kartel.
Mam pomerne cerstvou zkusenost s vyjednavanim zhruba tisicihlave firmy (navic pobocky nadnarodni firmy) se vsemi mobilnimi operatory ohledne smlouvy, jak oni tomu rikaji, "s vyznamnym zakaznikem". Financni podminky vzdy slusne, v tom by problem nebyl. Navrhovana smlouva pak projde pravnickym koleckem u operatora, vysledek: Nerovne podminky (ruceni za skody, postupy vypovedi, penalizace z prodleni atd.). Smlouva projde pravnickym koleckem u zakaznika, vysledek: Pravnici doporucuji tlacit na narovnani vetsiny tech podminek (uplne vypustit, pozmenit lhuty atd.). Takhle to jde parkrat dokola a kdo si myslite, ze nakonec ustoupi? Operator ani nahodou. Navic management te ceske pobocky jedna v podstate proti doporuceni centraly, takze bere pripadna rizika na sebe, jenomze jinak by se v Cesku nedalo vubec telefonovat!
Drobneho zakaznika pak v takovem prostredi uplne semelou na prasek. UOHS neni schopen adekvatne reagovat a stava se jenom rukojmim v konkurencnim boji firem, ktere v oblasti cenove trochu soutezi, ale v oblasti podnikatelske kultury jsou pozoruhodne zajedno.
Máte pravdu, jakmile dojde na právníky, stojí to vždycky za starou bačkoru. A přičtěte k tomu, že u soudu v rozumné době stejně nic nevymůžete.
Pokud to jde, dávám přednost rozumné domluvě, kupodivu i s některými telekomunikačními operátory je možná, svého času jsem třeba požádal o ukončení smlouvy dohodou během 14 dnů, i když oficiální výpovědní lhůta byla 3 měsíce a bylo mi vyhověno. Stejně tak snížení ceny za službu v průběhu smlouvy na dobu určitou.
Oproti tomu jsou případy, kdy sice podle smlouvy nějaká práva máte, ale vůbec se jich v praxi nedomůžete, nebo jen po strašném martýriu. (ČTc)
Takže jediné, co lze doporučit, je spolehnout se na vlastní zkušenosti, dojem z jednání a celkového přístupu, i poptat se známých na reference. To funguje. Ale chápu, že nadnárodní firmy fungují jinak, koneckonců jejich právníci musejí prokázat, že jsou potřeba, že.
Mobilního i pevnolinkového operátora jsem pro firmu vybíral asi před 5 lety právě podle těchto kritérií, nešlo výhradně o nejnižší ceny, a dodnes nelituji.
Po par zkusenostech muzu rict, ze pro zakaznika pouzivajiciho nejake telekomukacni sluzby je nejlepsi smlouva "per huba". Ma to sve nevyhody (tezko se neceho domuzete soudne), ale i jednu a v nasem pripade primo gigantickou vyhodu, totez plati pro toho poskytovatele sluzby ;).
Takze idealni stav = platite az PO vyuziti sluzby (pokud pausal tak zpetne) a pokud vam sluzba neni dodana na odpovidajici urovni, proste nezaplatite a smlouvu okamzite ukoncite. Poskytovatele sluzby zajiste jeden nezaplaceny mesic nevytrhne ani v pripade ze sluzbu dodal a zakaznik ma paku jak ho donutit aby se snazil.
Ano, máte pravdu v tom, že pokud člověk něco opravdu potřebuje, je potřeba se hlavně zaměřit na kvalitu partnera, nejen na jednoránovou nabídku. Kupudivu se dají najít i partneři, u kterých se ochotný přístup a cenová výhodnost spojují, téměř nikdy to nejsou ale tyhle kolosy typu ČTc, Nextry.... kteří dávají přednost různým interním procesům, složitým smlouvám a dalším ojebávkám a nikdy nevíte, koho konkrétního chytit pod krkem.
Já jsem kupodivu narazil na téměř neznámého ISP s ADSL, kde tyhle problémy nemám. Ne že by bylo všechno úplně bez chyb, ale zavoláte konkrétnímu člověku a za chvíli je všechno vyřešené rychle a logicky vyřešení. To je 100x cennější než nějaká slípka na infolince.
Bohuzel ano. Zakaznik je u firmy vzdy v nevyhodne pozici - firma rekne "nelibi se ti to, tak to nepodepisuj" a zakaznik muze hledat jinou firmu s jinak desnymi podminkami. Jedini, kdo tuto situaci miluji, jsou pak pravnici...
Nelibi se mi to (mam cerstve zkusenosti ze stavby domu), ale to je asi tak vsechno co se s tim da delat.
A jit k jine firme... ano, jde to, ale kolikrat to znamena spis jine problemy a diky "pravnimu prostredi" v CR si tak vubec nemusite polepsit.
jestli povazujete Nextru za kolos se srovnatelnym pristupem jako CTc tak jste asi trochu mimo, na Nextre se prave tyhle veci resi s konkretnim ucetnim nebo koordinatorem ktery ma se zpusobem prace call centra CTc pramalo spolecneho
Jak mne už tady někdo z diskutujících nazval "trubkou a idiotem"... zas tak moc "úplně blbej" nejsem, o konec smlouvy jsem se zajímal včas a nic jsem pak dál nestudoval, když jsem dostal odpověď, která mne uspokojila. JÁ JSEM OPRAVDU OD GTS NECHTĚL ODCHÁZET, jen jsem už dál nechtěl platit cca 1124,-Kč měsičně, když to jde dneska i za mnohem méně, a JEJICH PODVOD je v tom, že něco slíbili a nedodrželi. TU NABÍDKU NA MIGRACI V RÁMCI AKČNÍ NABÍDKY dali oni(!) a já opravdu neřeším, jestli tam mají brigádníky nebo ne a jak vlastně funguje jejich vnitrofiremní komunikace!!!
Jestli jsi schopen prokázat, že něco slíbili, vyžaduj to. Pokud nejsi, radší mlč, nebo tě někdo zažaluje pro pomluvu nebo nekalosoutěž nebo já nevím co.
Jestli jsi tak naivní jak tady píšeš článek, tak ... Ale jinak s tebou souhlasím, při výpovědi tě sedřou (několikeré stejné zkušenosti), ale čekáš upřímně něco jiného.
i když výpovědní doba ve smlouvě není sjednána (na dobu neurčitou) nebo máte jen ústní smlouvu, platí ze zákona 3 měsíce!
Takže ta 1 měsíční smlouva je PARÁDA! Podle toho také poznáte slušného providera. Grázli (namátkou Tele2, Tiscali) mají u větš. či některých 3 měsíce a mnohdy jsou schopní tě hnát před soud aby tě zedřeli.
nesmysl, takova smlouva uzavrena ustne ci mlcky ma vypovedni dobu 3 mesice, pokud neprokazete opak, oni vas zazaluji (pokud budou chtit) za to, ze jste jim to rok platil a pak bez vypovedi prestal a vyhraji, a vy budete muset zaplatit cenu za sluzbu v obvykle vysi po celou vypovedni dobu, zeptejte se vaseho pravnika nebo to zkuste v praxi :)