Moje zkušenosti s operátory jsou katastrofální. Zde můj příběh:
V dubnu jsem si pořídil v akci linku ČTc za 99 Kč s úvazkem na 12 měsíců, abych na ní mohl provozovat ADSL. Dle sdělení pracovníků místního Telepointu v tom není problém. Aktivoval jsem si tarif Mini a zažádal o zřízení ADSL. Teprve po aktivování linky mi bylo sděleno, že na ní nelze ADSL provozovat (zatím - nejspíše až po prázdninách). To to xakru nevěděli o týden dříve?.
Nu což, nechám si tedy linku na volání (tenkrát bylo v ceně tarifu Mini tuším 100 Kč na provolání). Pak přišlo nařízení ČTÚ a cenové změny. ADSL už jen s dražším tarifem a zrušení volných minut u Mini.
Volal jsem tedy na infolinku ČTc a požádal o zrušení smlouvy. Bylo mi řečeno, že musím doplatit 4000 Kč za zřízení linky - tak jak to bylo ve smluvních podmínkách. OK, nechal jsem to plavat.
Pak jsem se někde dočetl, že je možné dát linku na "odpojení na zkoušku". Opět volám na infolinku a dozvídám se, že to jde, ale že o tu dobu, po kterou budu mít linku "na zkoušku odpojenou", se mi potom prodlouží doba úpisu. Řekl jsem si, že když mi na tom pak poběží ADSL, že se to dá schroupnout. Takže běžím na Telepoint, kde mi vysvětlí, že to nejde. Volám tedy opět na infolinku (vezme to jiný operátor) a ten mi potvrdí, že to zrušit na zkoušku nelze.
Protože mě to dost naštvalo, podal jsem stížnost na operátora, se kterým jsem mluvil před cca hodinou (to se dá naštěstí dobře dopátrat, i když neznáte jeho jméno).
No, a odpoledne mi volají z nějakého jejich ústředí, kde řeší stížnosti na operátory, kde mi ta paní vysvětluje, že mi operátor asi nerozuměl, že mám dotovanou linku atd, blablabla. Takže jsem s ní pohovořil, vysvětlil jí to, načež mi řekla - a pozor, teď to příjde - že dotovanou linku MŮŽU bez sankcí zrušit, právě s ohledem na rozhodnutí ČTÚ.
Napsal jsem si tedy její jméno a doma napsal žádost o zrušení linky s tím, že mi toto potvrdila pracovnice ČTc paní XY tehdy a tehdy.
Nyní už nejsem zákazníkem ČTc. Minulý měsíc mi byla umrtvena linka a já dostal poslední fakturu na cca 220 Kč. Zdá se, že to je happyend, ale co nervů mě to stálo, to bych si příště klidně odpustil. A stačilo málo - kdyby hned první operátorka řekla - ano, zrušit to můžete i bez sankce. Ale to by asi ČTc přišel o spoustu zákazníků - a to mě na nich štve, že úmyslně lžou.
Někdy stačí jen se odvolat na některé rozhodnutí ČTÚ.
Při letošní změně tarifů, mi ČTc změnil tarif pro mě v tu dobu nevýhodnější, přesto, že původní tarif nebyl zrušen. (mám ISDN a měl jsem tarif 'Universal', nyní ČTc nabízí tarif 'Universal', ale tvrdí, že to není stejný tarif a proto mě převedli na tarif 'Trend') U Tarifu 'Universal' byla na ADSL sleva (i když jen do 31.7.2005), a tudíž jsem přišel na dva měsíce o tuto slevu. Nešlo mi o peníze, ale o princip, jak je možné mě převést na jiný tarif, přestože původní existuje dál. Raklamoval jsem uvedené skutečnosti na infolince, kde se mnou sepsali reklamaci. Odpověď byla rychlá a pochopitelně zamítavá. Nechtěl jsem se s touto odpovědí smířit a napsal jsem email (je docela problém na webu ČTc najít nějakou smysluplnou adresu, která by šla použít na reklamaci), ve kterém jsem bod po bodu 'rozebral' zamítnutí reklamace, body se kterými nesouhlasím a podložil je odkazy na rozhodnutí ČTÚ, vyjádření mluvčí ČTÚ. Podle mého názoru uvedené odkazy byly v rozporu s údaji uvedenými v zamítnutí reklamace.
Asi za tři dny po odeslání emailu, mi volali z ČTc, že uznávají moji reklamaci.
Muselo to dojít tak daleko, že uznali mé argumenty teprve až poté, co promtně zamítli moji reklamaci?
To se mi stalo taky. Firemni ISDN linka, kdysi prevedena dle meho mineni na businness universal (byla to totiz podnikova stanice => tarif business). Ovsem prevedli ji na Business trend, pri prvni fakture jsem jim volal. Sdelili mi, ze jsem nemel tarif business universal, ale telefon universal (ktery je uplne stejny, jenom se jinak jmenuje), takze me prevedli na trend a 500 Kc v pytli.
Nastval jsem se, ADSL zrusil, zridil pres LLU na jine lince a podelil se sousedama. Takze telecom prisel nejen o me penize za ADSL, ale i o penize od sousedu za telefon. Tech zaslouzenych 158 Kc mesicne mu ze srdce preju :)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).