Dejme tomu, ze cena za testovani neni uplne nizka, ale zase odrazi to, ze nejsou hodnoceny odpovedi podle zaskrtnutych a) b) c) d) a je tam tedy vyssi podil intelektualni prace hodnotitele. V okamziku, kdyby u nas melo ECDL statisice lidi, jiste by se mohlo stat uspesnym hodnoticim kriteriem. Protoze jak jinak si overit, ze 100 uchazecu o zamestnani opravdu s PC umi, jak pisi v zivotopise? Pri dnesni nezamestnanosti se da predpokladat, ze i na misto asistentky se mohou hlasit stovky lidi (zvlaste mimo Prahu).
Ridicak take neni zadarmo a mozna by se mnoho lidi obeslo bez prislusneho vycviku a nekam tim autem dojeli, presto se bere za normalni, ze k autu potrebuji mit doklad, ze jsem schopen jej ridit. V dobe, kdy informace ziskavaji cim dal tim vice na dulezitosti a tvori vetsi kus hodnoty podniku nepotesi sekretarka, ktera nezalohuje, protoze ji to nikdo nenaucil a dava si treba napsane dopisy na disketu, protoze ji to ucili pred deseti lety ve skole, kdyz jeste misto na harddisku bylo vzacnosti ;-)
Nesouhlasim, ma zkusenost je jina. Pokud prijimame nekoho na podobnou pozici, udelame si vlastni prakticky test (je priblizne na stejne urovni, ale jen v relevantnich oblastech). Uchazeci maji cca dve hodiny cas na provedeni zadani ktera simuluji skutecnou praci na jejich budouci pozici (zpravidla neco, co se muselo stejne udelat minuly tyden). Z tech pozvanych to zvladne tak ctvrtina. A zaroven maji lepsi predstavu o tom, co se po nich bude chtit.
Je to uspornejsi - a to i pro uchazece (jizdenka je stoji maximalne 100Kc) nez stejne delat interview se vsemi a koukat na neco jako ECDL - ktere se de facto kupuje a nerika temer nic o specificke schopnosti pro danou pozici.
ECDL proste nijak neredukuje naklady na strane zamestnavatele pri vyberu kandidata a pritom pouze zvysuje naklady na strane zadatele aniz by zlepsilo jeho vyhlidky na uspech. Proto je ECDL spatny system.
Plne souhlasim s kolegou "Reklama". Moje zkusenosti jsou absolutne stejne, podthnul bych slovo relevantni, protoze to je presne to, co v ridicaku chybi.
Desi mne ale, ze tento "ridicak" ma byt povinnny pro ucitele v ramci internetoveho vzdelani. Takze kdo nezna Microsoft a neumi s Wordem, ten nebude smet ucit nase deti. A obracene, nase deti se ve skole nenauci podstatu, ale jen ovladat "obalku" od Microsoftu. Ale treba jsem pesimisticky a tak to nebude.