Zijeme v postmoderni dobe a ta vyzdvihuje zmenu nad vse ostatni. Co je stabilni je rigidni a zkostnatele, co se meni je moderni. Zmena se stala hodnotou sama o sobe.
Je to obecny jev, nejde jenom o IT - vemte si ty stupidni reklamy treba na praci prasky (jogurty, vlozky...): nejprve byl "normalni praci prasek" a veskery marketing se soustredil na ruznou parfemaci. Pak nastoupily dvouslozkove prasky ("s dvojitou praci silou"), pak se zacali lisovat do tablet ("jedine LanzaTabs pronikne...") a ted je tu zase praci gel ("dokonale vycisti jednotliva vlakna"). Pritom zakladni praci substance je porad stejna. Je to zmena formy, ne podstaty: zmena pro zmenu. Protoze kdo by kupoval pet let porad stejny prasek, je VYRIZENEJ.
Nechtě jste snad napsat "masové zavádění laciného šmejdu"
než zavádění nových technologií?? Někdy mám bohužel ten
dojem, že to tak je - například mobilní telefony jsou
typický příklad.
Já bych dal přednost optickým vláknům do každého bytu
Clanek je docela pekny, vyvazeny. Jen je problem v tom, ze mechanismy smerujici k maximalizaci zisku funguji spolehlive zatimco nastroje optimalizujici zisk pro vetsi society nez ona firma znacne pokulhavaji. Soukromy zajem je opravdu nejsilnejsi tahoun a ma vysledky, ale je tak trochu sam monopol, protoze neni jineho podobne silneho faktoru, ktery by mu delal konkurenci. Cely system tak v tuhle chvili kulha na jednu nohu a je pomerne neefektivni. Ekologie si vsima spise z donuceni, stejne jako socialnich problemu. Funguje na ukor mnoha lidi. Da se s tim neco delat? Neco realneho? Naznak takoveho reseni mi v clanku chybel. JF