Clanek je docela pekny, vyvazeny. Jen je problem v tom, ze mechanismy smerujici k maximalizaci zisku funguji spolehlive zatimco nastroje optimalizujici zisk pro vetsi society nez ona firma znacne pokulhavaji. Soukromy zajem je opravdu nejsilnejsi tahoun a ma vysledky, ale je tak trochu sam monopol, protoze neni jineho podobne silneho faktoru, ktery by mu delal konkurenci. Cely system tak v tuhle chvili kulha na jednu nohu a je pomerne neefektivni. Ekologie si vsima spise z donuceni, stejne jako socialnich problemu. Funguje na ukor mnoha lidi. Da se s tim neco delat? Neco realneho? Naznak takoveho reseni mi v clanku chybel. JF
Nechtě jste snad napsat "masové zavádění laciného šmejdu"
než zavádění nových technologií?? Někdy mám bohužel ten
dojem, že to tak je - například mobilní telefony jsou
typický příklad.
Já bych dal přednost optickým vláknům do každého bytu
Zijeme v postmoderni dobe a ta vyzdvihuje zmenu nad vse ostatni. Co je stabilni je rigidni a zkostnatele, co se meni je moderni. Zmena se stala hodnotou sama o sobe.
Je to obecny jev, nejde jenom o IT - vemte si ty stupidni reklamy treba na praci prasky (jogurty, vlozky...): nejprve byl "normalni praci prasek" a veskery marketing se soustredil na ruznou parfemaci. Pak nastoupily dvouslozkove prasky ("s dvojitou praci silou"), pak se zacali lisovat do tablet ("jedine LanzaTabs pronikne...") a ted je tu zase praci gel ("dokonale vycisti jednotliva vlakna"). Pritom zakladni praci substance je porad stejna. Je to zmena formy, ne podstaty: zmena pro zmenu. Protoze kdo by kupoval pet let porad stejny prasek, je VYRIZENEJ.