Vlákno názorů k článku Jak může Seznam.cz vydělat na konci cookies třetích stran od Boban - To "Conversion API" zni velmi zajimave. Jakozto neodbornik jsem...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 4. 2024 8:02

    Boban

    To "Conversion API" zni velmi zajimave.
    Jakozto neodbornik jsem nemel o necem takovem ani tuseni.

    Vyhledal jsem si o tom nejake info a chapu-li situaci spravne, server u ktereho mam svuj ucet (casto se svymi skutecnymi udaji jako je moje skutecne jmeno, adresa bydliste, apod...) protoze u nej vyuzivam nejakou sluzbu (muze to byt treba e-shop ve kterem nakupuji, nebo internetovy provider, hypermarket u ktereho jsem zaregistrovany z duvodu zakaznicke slevy, v zasade to muze byt treba i moje banka u ktere mam ucet, i kdyz tam asi plati prece jen prisnejsi zakony na predavani informaci tretim stranam).... tak tento server udaje o me a moji cinnosti posila Facebooku, ktery pak tyto udaje dal zpracovava pro sve ucely.

    A vyhnout se tomu neda, protoze behem zakladani uctu na nejakem serveru (napr. na tom zminenem e-shopu) pokazde musim odkliknout souhlas se zpracovanim udaju o me tretimi stranami.

    Takze, koupim-li si napr. mainboard v nejakem e-shopu a pak si zajdu udelat nakup jidla v nejakem hypermarketu, kde z duvodu slevy ukazu zakaznickou kartu, tak o obojim se dozvi Facebook (vlastne META). A dozvi se to pekne adresne - s mym pravym jmenem i presto, ze u Facebooku nemam zadny ucet a nikdy jsem jeho sluzby nepouzil.

    Reknete mi prosim, ze jsem situaci pochopil spatne, protoze pokud jsem ji nahodou pochopil spravne, tak Facebook (META) je naprosto desiva obludnost a cele je to jakoby to vypadlo z nejakeho dystopickeho romanu.

  • 17. 4. 2024 23:08

    horde

    už jste někdy slyšel něco jako Conversion API, které není závislé na cookies? A skrze které se dají tahat tzv. rozšířené konverze založené na údajích, které dáte do nějakých formulářů?

    a) odmítnutí cookies vám nepomůže, protože na ten sběr skrze API nemají vliv
    b) vy, jako ostatní, naprosto zaujatě argumentujete pouze mazáním DESKTOP cookies.. kolikrát do děláte na mobilu? :DDD

    nechápete? Google a ostatni giganti zkrátku umí ta data získat pro sledování.. a fakt mi tady nevykládejte, že mažete cache na mobilu každou hodinu..

  • 16. 4. 2024 22:00

    Filip Jirsák

    Tomu, co jsou third-party cookies, evidentně rozumím líp než vy. A je to definováno technickými standardy, Google nic posuzovat nebude.

  • 16. 4. 2024 21:28

    horde

    tvl.. to byla "řečnická otázka".. .fakt nemusíte komentovat věci, kterým nerozumíte..

    a bude to definovat google, ty chytráku.. protože na jeho posouzení bude, co je "third-party" a co není..

  • 16. 4. 2024 14:06

    RRŠ

    ledaže byste každý den mazal cookies a přihlašoval se skrze VPN z různých míst na světě
    Úplně stačí NAT pro celé sídliště a mít nastavené mazání cookies po vypnutí browseru. (A pokud pracujete stylem spustím browser-najdu stránku-přeštu, co potřebuji-vypnu browser, tak těch cookies moc uložené nebude.

  • 16. 4. 2024 8:32

    Filip Jirsák

    místo nějaké relevantní diskuse, co bude znamenat konec povolení cookies třetích stran (- a to jsou jako které?)
    Skvělý způsob, jak se uvést jako odborník – zeptat se na naprosto základní věc. Cookies třetích stran jsou všechny cookie, které nepocházejí ze stejné domény či subdomény, jako zobrazený web. Nebude to definovat Google, protože je to nadefinováno dávno. A nejsou to žádné skripty, jsou to– překvapivě– cookies.

  • 16. 4. 2024 0:10

    horde

    bože,.. tady je takových odborníků, co "přesně vědí", jak online reklama funguje - nebo nefunguje.. já v oboru pracuji, dalo by se řící, že jsem jedním z těch "zlých lidí", co se vám snaží podstrčit i přes váš vehementní odpor, že si FAKT MUSITE tuto věc koupit - bez ohledu na to, že vy to FAKT NECHCETE .. :))

    místo nějaké relevantní diskuse, co bude znamenat konec povolení cookies třetích stran (- a to jsou jako které?), která zásadně ovlivní nasbíraná statická a analytická data pro cílení reklamy, se tu lidi předhání, kdo z nich je lepší "psycholog" a "analytik sociálního chování dotčených jedinců"

    za mě.. ti největší burani, co tu řvou něco o ". na mě si nepřijdou.. já mám blokátory reklam" .. fajn, máte browser, co blokuje sledování na úrovní tzv. front-endu (cookies), ale mega firmy typu alza měří ještě vaše kliknutí vedle na úrovní tzv. server-side měření, které cookies vůbec nezajímají.. takže tu reklamu dostanete tak jako tak (ledaže byste každý den mazal cookies a přihlašoval se skrze VPN z různých míst na světě)

    Conversion API - také obchází cookies (zejména případ META FB marketingu) a přesně z těch důvodů, co jsou těmi "protestanty" v diskuzích zmíněny - použivání blokátorů reklam, striktní nesouhlas s jakýmikoliv cookies atd..

    Cookies třetích stran - to je něco, na co jsem sám zvědav, jak Google bude nakonec definovat. Z podstaty věci by to měly být trackovací scripty, které se tahají ze zdrojů MIMO VASI napárovanou doménu.. pokud si někdo dát na web GTM tracking script a v něm sleduje pouze akce, které někdo provede jako "click" , "scroll" atd na webu, tak to určitě není "třetí strana".. ale co když tam má např. trackovací script pro Sklik konverze, Hot Jar heatmapy apod? Nebo nedej bože.. dokonce FB pixel?

    - tady to začíná být zajímavé. Této věci se i ve spolupráci se zainteresovanými lidmi od zahraničních klientů, někteří z nich jsou opravdu "TOP" na analytiku a stuff nedokážeme shodnout. Obecně se tvrdí, že FB pixel to postihne (third-party cookies, netýká se FB CAPI).. ale třeba Hot Jar script to nepostihne.. Já v tom nevidím zásadní rozdíl

    Ale jako srovnání, jak "labilní" je Google ve svém uvažování nabídnu poslední "výkřik" - cookies consent V2 .. půl roku je schopen Google ve všech možných materiálech tvrdit " MUSITE zavést souhlas s dvěmi novými úložišti - ad_user_data a ad_personalization" .. aby pak měsíc po NUTNEM zavedení vítězoslavně přišel s tím:

    "my jsme tak hodní, že jsme se rozhodli, že budeme AUTOMATICKY mapovat nový nutný souhlas "ad_user_data" na stávající "ad_storage"....

    k @!%&!(%&!(% do .. PI%!%&()%U !!!! jaký pak vůbec mělo smysl vynucovat si zavádět nový souhlas AD_USER_DATA - když je to jen přejmenovaný AD_STORAGE??!!!!!

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).