To je legrace, když se tu hádá markeťák horde, který neví, co je cookies s ajťáky, kteří zas nic neví o marketingu :D LOL :D
horde: Zajímalo by mě, jak funguje taková cílená reklama na lidi, co mají všude adblockery a to nejen na úrovni doplňků v browserů, ale používají blacklisty IP, VPN apod. Sice jejich data možná získáte, ale nedokážete je využít. Ledaže byste jim poštou nebo mailem posílali letáky (a tím porušovali GDPR pokud si je sami nevyžádali) nebo je nějak přímo oslovovali (o účinnosti telemarketingu dost pochybuji...).
Vite co je to cilena reklama? To nejsou blaboly na webu, na webu zadna cilena reklama neexistuje, protoze ani nemuze.
Cilena reklama totiz funguje tak, ze vim, ze neco mate - treba automobil, a vim, ze se auto po nejakych letech/km vymenuje => potrebuju vedet, jak stare mate auto, a kolik ma najeto. A pak vas pozvu na nejakou predvadecku aut odpovidajici kategorie, protoze si dovolim predpokladat, ze v dohledne dobe budete to sve chtit vymenit (to dnes uz neplati, protoze auta se prestala vyrabet, ale to neresme).
Pricemz i kdyz vse toto vim (jsem treba dealer ke kteremu jezdite na servis), tak jen cca 2-3% oslovenych lidi, si v nejake dohledne dobe (rekneme 1/2 roku) nove auto vazne koupi. A to ve skutecnosti nikdo nevi (a ani vedet nechce) zda to zcela jakkoli ovlivnilo to, ze byl dotycny osloven. On by si totiz dost pravdepodobne to auto koupil i bez toho ze?
Co myslite, koupim si dalsi pracku, kdyz mi vsude budou cpat reklamu na pracky, protoze jsem si pred tydnem nekde nejakou koupil? Krasna ukazka toho, ze marketaci jsou nejhloupejsi stvoreni na cele planete. I opice jsou chytrejsi.
ale jak bude google definovat "third-party"
Cookies třetích stran jsou cookies třetích stran a google to žádnou definicí změnit nemůže ledaže by vymohl změnu standardů.
Krasna ukazka toho, ze marketaci jsou nejhloupejsi stvoreni na cele planete.
Tohle je ještě krásnější ukázka, protože jsem se horde ptala, jak funguje taková cílená reklama na lidi, jejichž data sice získají, ale mají zapnuté adblockery, takže je nebudou moct využít a on mi znovu zopakuje, jak jejich data získá :D A jako adblockery jsou dost rozšířené a dokonce v některých prohlížečích jsou dokonce defaultně integrované.
17. 4. 2024, 10:26 editováno autorem komentáře
už jsem to napsal, server-side měření (tagging). Někdy jsou to konverzní API, ale znám i služby, co si vytvoří něco jako "virtuální profil" daného jedince a ten pak používají. Zas takové množství naprosto paranoidních jedinců, co při každém otevření automaticky mažou všechna data, hned se připojují přes VPN ku atd.. není
a k těm cookies - nešlo o to, co jsou zač.. ale jak bude google definovat "third-party" ze své mocenské pozice, když vlastní Chrome