 
Oceňujem zdôraznenie používania rozumu pri hodnotení odkazu.
Ešte stále sa stretávam so zastaralým prístupom zdôrazňujúcim kvantitatívne faktory (pagerank, počet odkazov na stránke atď.). Starý prístup sa snaží využiť (zneužiť) aktuálne poznatky algoritmov vyhľadávačov, ale už z princípu bude vždy o krok za nimi.
Pri hodnotení a budovaní odkazov z hľadiska používateľa nehrozí, že pri najbližšej aktualizácii algoritmu stratia hodnotu.
 
Seznam dalších vhodných nástrojů pro analýzu odkazů je na http://www.webcesky.cz/zpetne-odkazy/
 
Nabízím velký přehled nástrojů využitelných při linkbuildingu http://linki.cz/nastroje-linkbuilding/
Obsahuje jak služby placené, tak i ty zdarma.
 
Např. zde je poměrně respektovaný zdroj: http://www.seomoz.org/blog/how-to-survive-googles-unnatural-links-warnings-avoid-overoptimisation
Matt Cutts nepřímo o sitewide odkazech mluví například v souvislosti s odkazy z widgetů, což je typická ukázka sitewide odkazů: http://www.youtube.com/watch?v=chuhSmwsL7s
Pokud budujete zpětné odkazy, tak přidávám tip na aplikaci, která slouží k evidenci a online kontrole skutečného umístění zpětných odkazů. Můžete zdarma vyzkoušet na www.evidator.cz
Při linkbuildingu u svého inzertního webu mám problém. U eshopů se doporučuje získávat zpětné odkazy na konkrétní produkty, na long tailové slovní fráze. Ale co u mě s inzeráty? Těch je tolik a navíc na webu nejsou napořád, mají určitou dobu platnosti. Pak jsou odmazány. Nikde jsem se nedověděl jak vyhledávače přistupují k tomu, když drtivá většina odkazů končí stavem buď 404, nebo je přesměrována jinou stránku. Vadí to, nebo ne. Jaké zpětné odkazy je vhodné v tomto případě získávat? Skoro všechny přirozené odkazy od uživatelů mám právě na konkrétní inzeráty, např. na prodej aut z diskusních fór. Díky za váš názor.
Dobrý den,
pokud vás zajímá linkbuilding další oblasti marketingu, zkuste se podívat na naše stránky: http://www.marketingova-kancelar.cz/ , kde najdete zajímavé aktuality ze světa marketingu. Pokud hledáte zajímavé články na podobná témata, můžete si také prohlédnout náš blog: http://www.marketingova-kancelar.cz/blog .
Přeji hezký den!