 
Datovou schránku je možné jejím držitelem znepřístupnit, nikoli zrušit. Znepřístupnění datové schránky je možné v případě datových schránek fyzických osob provést na žádost, tzn. např. na kontaktním místě Czech POINT nebo po přihlášení do datové schránky prostřednictvím Identity občana přímo v nastavení schránky. V případě datových schránek zřizovaných ze zákona (podnikající fyzické a právnické osoby) datovou schránku ovšem není možno na žádost znepřístupnit. Znepřístupnění probíhá pouze ze zákonných důvodů, tj. např. z důvodu výmazu subjektu ze zákonem stanovené evidence (ukončení podnikání), úmrtí, omezení na osobní svobodě, apod. K vlastnímu zrušení datové schránky dochází až uplynutím tří let od znepřístupnění datové schránky z důvodu úmrtí či výmazu ze zákonem stanovené evidence.
 
Vždyť si druhou větou rozporujete tu první. Dotaz je na schránku OSVČ a druhá věta potom říká, že "V případě datových schránek zřizovaných ze zákona (podnikající fyzické osoby... ) datovou schránku ovšem není možno na žádost znepřístupnit.", tj. to nejde. Jedině živnost místo pozastavení úplně zrušit. Na druhou stranu, na pozastavenou živnost úřady nejspíš nebudou nic psát, tj. klidně aktivovat, nastavit notifikace a zapomenout :)
 
vždyť při nahlášení sídla musím doložit spousty dokumentací vč. smluv, razítek od hasičů, hygieny atd. jinak mě nové sídlo nezapíší. Vyjímkou je právě sídlo na trvalé adrese, což je taková divná anomálie, kdy vlastně nemusím splnit vůbec nic.
Nebo mluvíš o situaci, když se někdo přestěhuje a vykašle se udělat změnu v živnostenském rejstříku?
 
Ale ano , budeme. Třeba pokud se podnikatel přestěhuje a nebude mít trvalou shodu sídla s bydlištěm, tak mu budeme posílat výzvu k odstranění nedostatků. A když nebude reagovat, tam zahájíme sankční řízení ve věci zrušení živnostenského oprávnění, protože bude podnikatel porušovat závažným způsobem živnostenský zákon.
 
Myslím tu druhou situaci, že si nezvolil trvalou shodu a pak se přestěhuje. Nebo nám doložil souhlas, ale vlastník nemovitosti mu ho zase odebere nebo je souhlas jen na dobu určitou.
Jinak, nám stačí k sídlu jen souhlas vlastníka nebo výpis z katastru pokud je to podnikatele. Smlouva, hasiči, hygiena atd. vyžadujeme až při kontrole, pokud to nejsou bytové prostory.