Vlákno názorů k článku Jak na Seznam? Pozice ve vyhledávání ovlivníte hrubou silou od Yuhů - Tvrzení o důležitosti přesné shody je velmi znehodnoceno...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 10. 2014 17:33

    Yuhů

    Tvrzení o důležitosti přesné shody je velmi znehodnoceno použitým vzorkem dotazů. On-page faktory byly ve studii vyhodnocovány na vzorku 20 dotazů, z čehož je 18 dotazů přesným názvem výrobku a 17 dotazů obsahuje číslici. To znamená obrovskou výběrovou chybu. Dotazy jsou k vidění ve studii ve slidu č. 4.

    Například jedním z dotazů je "Olympus VN-733PC". Když se zahledá, tak skutečně od pohledu nalezené stránky obsahují tuto frázi. Jenomže to je tím, že před řetězcem VN-733PC je na webu téměř vždy slovo Olympus. Zkuste si zahledat dotaz VN-733PC: http://search.seznam.cz/?q=vn-733PC Klidně i na Google. Uvidíte skoro vždycky slovo Olympus před tím VN. Podobně i u ostatních testovaných dotazů.

    Doporučení vytvářet pro každý důležitý dotaz vlastní stránku je moudré jedině za předpokladu, že vám jde jenom o pozice, za každou cenu. Například za tu cenu, že budete mít web plný podivných téměř duplicitních stránek. Do určité míry to doporučení správné jistě je, ale fakt je blbost dělat to pro každý dotaz.

    Umisťovat klíčová slova co nejvíc vlevo a nahoru je nějaký hoax. Kdysi jsme tenhle signál zkoušeli, totiž jestli nezávisí relevance dokumentů na pozici slova. A nezávisí vůbec, tak jsme to ani nezapínali.

    Podrobnější rozbor jsem napsal do komentářů pod tu odkazovanou studii.

  • 20. 10. 2014 23:06

    Čamo (neregistrovaný)

    Môžemsa spýtať ako je to s tými katalôgmi? Podľa mnohých zdrojov je to už dávno prežitá praktika.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).