celkem by me zajimalo kde autor dosel k tomu, ze se na cinskych eshopech hur reklamuje. to je nejaky osobni pocit? ok tak muj osobni pocit je naprosto opacny. vyreklamovat vec v nemecku/holandsku/uk je mnohem vetsi peripetie. oni totiz narozdil od cinana cekaji az balik dorazi a pak se klasicky tahne reklamace. cinan vetsinou posle nove zbozi na zaklade elektronicke reklamace a neceka az se k nemu balik dovali. navic cena baliku do uk a ciny je zhruba stejna (cca 200kc).
nehlede na fakt, ze uplne stejne zbozi co prodavaji eu shopy vcetne tech ceskych je u cinana za 1/3-1/2 takze mam 2-3 "pokusy" nez me vubec zacne zaruka zajimat.
Na DX nemám negativní zkušenost. Tam mě štvě jen poslední dobou časté zdržení, než vůbec zboží začnou expedovat. Jinak support reaguje na naše poměry velice rychle k plné spokojenosti. Reklamaci jsem zatím neřešil, protože ceny rozbité věci byla asi 200 Kč, přitom u nás to stojí 800 Kč, takže sem to neřešil, ale reklamovat bych se nebál něco dražšího.
Částečný souhlas. Před cca 2 lety došlo zboží do zhruba dvou týdnů. Letos v létě to trvalo pět týdnů, ale podle razítka na obálce byla zásilka podána 6 dnů (!) před doručením, takže objednávka měsíc ležela. Jo - objednával jsem více položek a došly ve dvou zásilkách s odstupem 2 dnů.
Odobně mám s DX několik zkušeností s reklamací a vždy spokojenost.
1) zboží přišlo rozbité. Při reklamaci se zeptali na cenu poštovného a protože zboží bylo bylo asi za 60 USD, nechali si poslat zpět. Na poště jsem si nechal vystavit potvrzení, to jsem naskenoval, přepočítal na USD a za týden jsem měl zpět poštovné a za další týden nové zboží.
2) zatoulal se někde cestou balík. Vzali si 10 dnů na dohledání balíku a když ho nenašli, vrátili peníze.
3) Přišlo rozbité levné zboží (asi za 9 USD). Dohodli jsme se, že nemá cenu posílat zpět a dali mi 5 USD kredit. Kdybych nebyl líný dojít na poštu, vrátili by vše včetně poštovného.
Tak tak. Nedávno se mi stalo u nákupu asi za $15, že mi z DX nedorazil ani po dvou měsících. Tak jsem to reklamoval a bez keců to poslali znovu. Leč chyba byl asi u našich celníků, neb mi posléze dorazily objednávky obě. Protože mě rodiče špatně vychovali, tak jsem se i přiznal, že mi to nakonec dorazilo 2x. Jen poděkovali za zprávu a doplatit ani poslat zpět to nechtěli.
http://jaknakupovatvusa.cz/index.php/novinky - tady je spoustu rad jak nakupovat a kde...
Já má vyzkoušené http://www.levnezde.cz, nákup zboží ze zahraničí kde za Vás vše vyřeší, zařídí dobírku, dají záruku 2 roky, také možnost vrácení zboží v ČR a když něco nemají stačí napsat a seženou to. To vše za zlomek ceny oproti cenám v ČR :-)
probehla uz nekolikrat naprosto bez problemu, jejich podpora mi prijde fajn a reaguje svizne - bud jsem to nafotil nebo natocil na video a zadnej problem
podpora na DX funguje daleko sviznejs, nez treba podpora O2 :)
s objednavanim z Asie ma jen dobry zkusenosti, ale uz to neplati o Cesky celnici, kdy mi zadrzeli zasilku a i kdyz jsem dolozil, ze neni treba vymerit ani clo, ani DPH, tak mi za to ty ku*vy nauctovali 95 Kc...
Protože tomu naprosto, ale NAPROSTO nerozumíte - tak jak tady bylo opakovaně správně zmíněno: jedná se o náklady na celní řízení. Není vůbec podstatné, zdali daná zásilka potřebuji proclít (s ohledem na hodnotu zboží čí místo odeslání), daná částka 80 kč bez DPH (správně tedy 96 kč) je poštou účtována v souladu s pravidla světové poštovní unie, kde se určuje, že každá národní pošta má právo požadovat přiměřenou úhradu nákladů za poskytnuté služby, v tomto případě jsou těmito službami: vytvoření průvodky pro celníky, zvážení zásilky příp. přezkoumání jejího obsahu.
ano, můžeme vést diskusi nad tím, zdali 80/96 kč je "přiměřená částka" - ale to je tak vše. .obecně si myslím, že pošta v tomto směru za 80 kč udělá mnohem více práce, než ti neskuteční šmejdi u přepážek v bance, kdy po vás chtějí za vklad hotovosti na účet i 75 kč.. nemyslíte?
Chápu poplatek za to, že za mě pošta provede celní úkoly. Znám cenu, znám (bohužel) kvalitu služby, na druhé straně znám (bohužel) pakárnu celního řízení, mohu si vybrat.
Nechápu poplatek, který si pošta účtuje za to, že mi vydá zásilku, abych si celní řízení provedl sám. Tenhle poplatek je mi hodně proti srsti.
Mimochodem, ještě k těm přiměřeným nákladůn: Nemá pošta ty přiměřené náklady účtovat odběrateli služby (tj. odesílateli) a ne příjemci? Když pošlu čumkartu, taky nevím nic o tom, že by pošta příjemci účtovala příplatek za to, že má schránku uprostřed ničeho a že to tam mají daleko. Prostě má cenu za službu spočítanou tak, aby za ni dokázala doručit všechno a všem.
Pošta má samozřejmě právo daný poplatek účtovat příjemci, neboť tuto službu dělá pro příjemce nikoliv odesílatele - navíc by bylo totálně nelogické, aby to pošta účtovala někomu v zahraničí, kdo by jí to nikdy nezaplatil.
můžete se rozčilovat, jak chcete, ale takto to v těch Pravidlech poštovní unie je a nc s tím neuděláte. Mně trvalo např. asi rok, než jsem rozdýchal matematické zaokrouhlování celní zprávy při vyplnování deklarací: 12.001 není 12 kč ale 13 Kč! to samé u KG. A jděte se s nimi hádat, že to je v rozporu s logikou a matematickými pravidly.
Myslím, že si nerozumíme. Odesílatel zboží (ať už je to kdokoliv) objednal u svého poštovního dodavatele službu "poslání balíku příjemci do ČR". Tento dodavatel za službu vybral peníze, část provedl sám, část objednal u svého zahraničního partnera (české pošty) a tuto část zaplatil. V okamžiku, kdy česká pošta dostane balík, má základní službu doručení již uhrazenou. Pošta mi samozřejmě může nabídnout další služby (proclíme to za vás, dovezeme vám to domů o půlnoci, přivezeme vám k tomu šálek kávy, vyfotíme vás) a já si je mohu vybrat a přiobjednat a zaplatit. Ale za základní službu "balík dostanu do ruky" já platit nic nemám, tu už pošta zaplacenou dostala.
Takže v případě celního řízení očekávám, že mi to pošta provede (klidně za ty peníze) anebo že mi pošta zadarmo(!) dá balík na celnici, abych si ho mohl proclít sám.
A prostestuju proti tomu, že pošta vybírá poplatek i v tomto druhém případě. Tvrdím, že se tím dopouští bezdůvodného obohacení a že jedná v rozporu s dobrými mravy.
S tím pravidla poštovní unie nemají co dělat, jde o prostou obchodní transakci a o postavení účastníků (obdběratel, dodavatel, benefaktor) a o prostý občasný zákoník. Já nejsem v této transakci povinen od české pošty dodatečné služby odebírat (mohu ale nemusím); a za základní službu česká pošta účtuje zákazníkovi, tedy zahraničnímu partnerovi.
Nepsal jste jim česky?
Já reklamoval zařízení, které sice fungovalo, ale komunikovalo ve španělštině, místo v inzerované angličtině. Nejdřív poslali update ROM a když se mi to nepovedlo, poslal sem zboží zpět a dostal peníze. Otázka cca 14 dní, z toho asi většina na poště zpět do DX.
moje posledni zkusenost s DX.com je takova:
04.09. - objednano
10.09. - odeslano (Peking)
15.10. - vystaven ticket na prosetreni, kde je problem
16.10. - prisla odpoved a vse jiz dalo do pohybu
02.11. - konecne dorazilo do CZ
06.11. - procleno a lezi na poste
zdrzeni bylo pry kvuli tehdy planovanemu stranickemu sjezdu (National Congress) a byly vsechny zasilky pod vetsim dohledem. Kazdopadne zpusob a rychlost komunikace opravdu na vybornou :)
Pokud objednáváte z Číny, zpravidla máte na výběr verzi pro Evropu a verzi pro USA. Elektroniku koupenou v USA zpravidla do české zásuvky nezapojíte (setkal jsem se ale už i s tím, že například k externím pevným diskům jsou přibalené jak US a EU zásuvky). Většinou ale stačí koupit redukci, byť před zapojením do elektrické sítě je potřeba se ujistit, že výrobek zvládá i tuzemských 230V (v USA se používá 110V).
Ještě bacha na rozdíly mezi našimi (slovenskými, polskými, francouzskými) a tzv. Schuko (užívanými v Německu a jinde) zásuvkami/vidlicemi. Naše mají zemnicí kolík, Schuko boční kontakty. Pokud objednáváte spotřebič s plochou dvoupólovou vidlicí, nebude problém, ale podařilo se mi koupit "EU" malý hranatý napájecí adaptér, který do Schuko zásuvky krásně sedne, ale do naší se kvůli tomu kolíku nedá do zásuvky zasunout. No, nedá - po malé úpravě dá ;-).
Článek zapomíná na jednu podstatnou věc. Že se při objednávce ze zahraničí nevyhnete skanzenu komunismu, kterým je Celní pošta Praha 120 a vůbec Česká pošta jako celek.
Celní pošta je semeniště komunistů, opravdu doporučuji si tam zajít osobně. Budete si připadat v muzeu totality. Všemocní vycpaní estébáci sedí na vašem balíčku jak na svém majetku, posílají vás od okénka k okénku, musíte vyplňovat nesmyslné formuláře, ke kterým není žádná nápověda, práci jen předstírají a pak si veřejně řeknou o úplatek, abyste nemuseli platit náhodně vylosované clo!
A samozřejmě Česká pošta, která si řekně stovku jen za to, že měli balíček v ruce a pokud se má platit clo a dph, tak si bez skrupulí řeknou ještě o víc!
Od odkliknutí na internetu může trvat třeba jen den, dva, než balíček přistane v té hajzlovské instituce, která se nedá obejít. A tam může ležet třeba 14 dní, než se k balíčku dostanete. Pokud ho tam tedy nikdo mezitím nevykrade.
Fakt si tam zajděte! Ti lidé jsou očividně pořád stejní, jen o 23 let starší.
Nebo si snad myslíte, že ti estébaci a komouši, kteří četli a cenzurovali (!!!) soukromé dopisy, vykrádali osobní balíčky a buzerovali lidi, se po revoluci najednou vypařili?
Pokud nebudete mít dost, skákněte si ještě na cizineckou policii. To je taky muzeum totality. Neúcta k člověku, nesmyslné formuláře, čekání před zamčenými dveřmi kanceláří, kde se pije kafíčko, okénka a úplatky!
Nejlepší je, že s oběma institucemi může přijít do styku třeba manažer globální firmy, který sem míří za prací. To je vizitka státu!
A vite co je na cizinecke policii nejlepsi? Ze tam nikdo snad neumi ani aspon anglicky. Mel jsem v teamu nejake cizince non EU a pani byla rada kdyz jsem se nabidl ze pujdu s nimi jako tlumocnik. Sakra kdo by to rekl, ze na cizineckou policii budou chodit cizinci ze?? Na druhou stranu se ale musim zastat. Potreboval jsem objednat pro kolegyni, termin byl az za 14 dni, ale pani byla ochotna a supla me za 3 dny, ze mame rano na osm prijit kdyz je to akutni pac by ji vyprelo vizum nez by se vratila z domova.
Tohle je bohužel ta největší slabina. Z DX trvalo 3 dny expedice, do 14 dní to muselo bejt v ČR, protože po 14 dnech pošta v Honkongu už netrackovala, bylo to za hranicema. Nicméně ke mě se balíček dostal až za 2,5 měsíce. Kde asi ležel? U těch našich zm*dů ;).
Taky by mě zajímalo, jak si ČP může účtovat 95 Kč, když nic nevyřizuje. Dokonce jsem někde četl, že stačí si vyžádat od celníků ten výměr a pak na ČP podat reklamaci na ten jejich poplatek, že je neoprávněnej, ale nevim, jestli to fakt pomůže a hlavně komu to za těch 95 Kč stojí...
Na eBayi mě už jeden čínský obchodník napálil, a neposlal objednané a zaplacené zboží ani po několika urgencích. Na druhou stranu musím říct, že eBay se zachoval fantasticky - po oznámení si zkontrolovali komunikaci mezi mnou a prodejcem a během pár dní poslal peníze za nákup zpět. Kam se hrabe Aukro :-)
Aukro je semeniště podvodníků a už to zjistila řadu lidí, jak je vidět na jejich meziročním úpadku! Co také můžou polští kšeftaři lepšího vymyslet, že?
Navíc si Aukro podvodníky hýčká. Můžete je upozorňovat zleva zprava, ale dokud jim podvodník platí, tak je nic nezajímá.
eBay s nimi prosím nesrovnávejte! eBay + PayPal je záruka, že o peníze nepřijdete a obchodník si už neškrtne!
eBay + PayPal dříve fungoval tak, že když kupující ohlásil, že nic nedostal, tak mu PayPal vrátil peníze.
A prodejce se mohl rozčilovat a dokládat jak chtěl, že on to odeslal, PayPal mu peníze nevrátil.
A také fungoval eBay + PayPal tak, že pokud vám od prodejce přišel balíček, ale v něm nic nebylo, nebo bylo zboží nefunkční, vadné, jiné, neodpovídající popisu, tak vám eBay dal radu, že si to máte s prodejcem vyřešit sám a dál jenom krčil rameny.
Změnilo se v poslední době něco?
Nevim zda se neco zmenilo ve vztahu k prodejcum, ale jako platici sem 2x nahlasil fraud, a do tydne sem mel prachy zpet. V obou pripadech sem zjevne nebyl jedinej - prodejci velmi rychle pribejvaly negativni hodnoceni.
Navic paypal vi technicky prd, jestli zbozi doslo rozbity nebo nedoslo vubec ...
Sice jsem osobně takovou situaci řešit nemusel (mám asi 80 nákupů na eBay), ale podle ohlasů to stále funguje na jedničku. Viz: http://pages.ebay.com/coverage/index.html
Dobrý den,
věřte, že ani u nás na Aukru nemáme z podvodníků radost a děláme proti nim, co je v našich silách. I díky tomu evidujeme na Aukru stížnost jen na 1 z 12500 transakcí, počet problémových navíc stále klesá. Pomáhá nám k tomu Program ochrany práv a také v Program ochrany kupujících, který jsme před pár dny výrazně zjednodušili a zrychlili výplatu případných škod kupujícím. Ta nyní proběhne v průměru do 14 dnů.
Více o obou programech si můžete přečíst zde:http://info.aukro.cz/bezpecnost/
Přeji pěkný den,
Milan / Aukro
S tímto mám podobné zkušenosti. eBay Buyer Protection v tomto ohledu funguje dokonale, ale nutno podotknout, že je potřeba platit skrze Paypal (ono to ostatně už asi ani nejde jinak - nevím, delší dobu nesleduji). Obchodník mi též zboží neposlal, resp. tvrdil že poslal, ale potvrzení nenašel, tudíž zakročil eBay a obdržel jsem celou částku vč. poštovného zpět a ještě něco navíc k tomu za kurzový rozdíl:) Nutno ale pamatovat, že na vznesení stížnosti je předem určený čas, po jehož uplynutí se kupující vzdává nároku na tuto ochranu.
A těším se na článek o poště 120. Mám s nimi tolik osobních zkušeností, že by se dalo vyprávět. Bude to asi poučná, vtipná story se smutným koncem:)
To se mně jednou stalo taky... Obchodník se pořád vymlouval, nejdřív že pošle zboží znovu, pak že vrátí peníze a nakonec jsem prošvihl lhůtu, kdy ho šlo naprášit na eBay... Tak jsem mu ČESKY napsal, že je sprostej čínskej zloděj, a ejhle - za 3 dny jsem měl peníze na PayPalu :-).
Pane Ondřeji Kučero, Kamile, ms a Pindale. Schválně jestli se najdete...
http://www.lupa.cz/clanky/jiri-hlavenka-vychovali-jste-obludu-internetovych-diskusi-a-ta-vas-sezrala/#ic=kolotoc-header&icc=jiri-hlavenka-vychovali-jste-obludu-internetovych-diskusi-a-ta-vas-sezrala
Občas jsem něco nakoupil na dealextreme, Vždy k mé spokojenosti. Dvousimkový mobil funguje již tři roky a byl za pakatel. Nechce se mi ale absolvovat českou poštu, tak bych mohl nechat posílat do Rakouska. Zajimalo by mne, jaký mají celní limit a jak tam funguje proclívání menších zásilek z mimounijních zemí?
pokud nejde o dreky za par dolaru, tak doporucuji pouzit na dopravu dhl, tech 20-25 dolaru se vyplati. staci se domluvit s prodejcem aby na balik vylepil invoice s obsahem baliku a cenou 20$ (napr. digital camera - price 20$) a dhl neda balik z ruky, "vycli" ho sam a doruci vam ho z ciny do 2 dnu.
posledni zkusenost, balik odeslan z ciny v patek 18h vecer, dodano v pondeli pred obedem.
Nerad bych obtěžoval reklamou, ale myslím, že se to k tomuto článku hodí.
Zatím v podobě startupu rozjíždíme internetovou službu pro jednoduchý nákup z Číny - www.inchina.cz.
Pomáháme nakoupit v Číně především lidem, kteří nemluví anglicky, nepoužívají Paypal a přicházejí tak o možnost úžasných nákupů.
Také pomáháme s výběrem, proclením a reklamacemi se kterými máme již pár let zkušeností.
Zatím máme integrované 2 e-shopy, pracujeme však na dalších včetně nějaké manuální verze nezávislé jen na integrovaných e-shopech.
Dealextreme integrovaný již nemáme. Bohužel jsme s nimi při více objednávkách neměli dobré zkušenosti. Před Vánoci nestíhají, doručování se opožďovalo až o několik měsíců, neuváděli správné hmotnosti ( objednávky se tak vrátili i třeba několikrát zpět do Číny ) a množili se problémy s reklamacemi.
V případě dotazu mne můžete kontaktovat na roschel.jakub@inchina.cz
Co druhou zásilku zboží ze zahraničí jsem vyhodil do koše.
Svět je zavalen zmetky. Naštěstí šlo o pár korun, tak nebrečím - jen sděluji realitu.
Apropho - článek vychází pozdě. Jestli něco chcete z USA tak už to letos nečekejte - vlastní zkušenosti.
To už je lepší zajet přes hranice do skutečných obchodů za normální ceny a vykašlat se na internet - ušetříte nakonec spoustu času a dárek je na 100% doma.
je to rychlé, poštovné zdarma, platby PayPal nebo různými kartami v pohodě, mají akce, posílají vouchery, pokud se cd ztratí bez problémů pošlou replacement.
Jinak mám za sebou čerstvou zkušenost s poštou 120 po zadržení zásilky z amerického ebay, hrůza a děs, již nikdy více platit clo nebo dph, pokud možnost raději obejděte.
Na Amazon.co.uk jsem kupoval včera cosi k počítači za £209,99 a žádné poštovné nechtěli. Naopak mi z karty nejprve vysáli 31,94 Kč (evidentně £1,00), což se prý u některých e-shopů dělá jako ověření karty (u Amazon.co.uk jsem dosud nenakupoval; včera jsem zakládal registraci). Čekal jsem, že tedy následně budou inkasovat £209,99- £1,00= £208,99, ale za 30 minut strhla banka 6.706,12 Kč. Tak jsem o £1,00 zřejmě přišel. Zatím mám jenom informace o platbách a ty moje banka uvádí pouze v Kč; uvidím ještě, jaké částky se objeví na výpise z účtu - tam budou uvedeny i původní částky v librách.
Tyhle ověřování karet se dělají jen pomocí autorizace, tj. obchodník se zeptá jestli je na kartě libra/dolar/euro, banka odpoví že ano, banka částku zablokuje, ale obchodník už si o ní neřekne. Banka 30 dní čeká na obchodníka na dokončení transakce a pak blokaci zruší.
(Podobnou věc můžete zažít i při nákupu v obchodě, když spadne spojení v průběhu platby kartou.)
Levnější konkurence mailbox.de bych doporučil www.zNemecka.eu. Balík do 2 kg = přeposlání 49 Kč + poštovné 99 Kč. U vyšších hmotností je rozdíl v ceně dost výrazný.
U tohoto obchodu to tak je, ale nemusí to platit vždy.
Pokud by bylo zboží posíláno z ostrovů Man, Guernsey a Jersey, tak se clo platí.
http://ec.europa.eu/taxation_customs/common/faq/faq_1179_en.htm#9
Mám zkušenost s www.nakupynemecko.cz kde s již pravidlně odesílám zásilky do ČR. Mají skvělý servis, SMSky, emaily, spokojenost.
Nakupuji na internetu také pomocí slevových kupónů. Velmi se mi to líbí, protože nabízí i slevy do velkých eshopů, jako je mall, kasa, alza. Doporučuji www.kuponer.cz
Velké množství slevových kupónů najdete také na webu http://slevovykupon.net/
Ze zahraničí nakupuji nerada. Musím na věci dlouho čekat a to nemusím. Raději nakupuji z českých e-shopů, těch je taky spoutu. Např. www.answear.cz od nich mám oblečení doma další den ;) :)
Fotoopi kağıdı satışı yapan firmanın internet sitesine girerek kaliteli a4 fotokopi kağıdı fiyatları hakkunda bilgi sahibi olabilirsiniz.
İstanbul ilinde faaliyet göstermekte olan marmara kırtasiye toptan fotokopi kağıdı fiyatları ile, istanbul anadolu yakasında bulunan maltepe, kartal, pendik, tuzla, sultanveyli, sancaktepe, çekmeköy, beykoz, ataşehir, kadıköy, ümraniye üsküdar, kadiköy ilçelerine ücretsiz servis hizmeti vermektedir.
Ucuz a4 fotokopi kağıdı fiyatları ile alışveriş yapabilmeniz yanında, ekstra kargo ücreti ödenmeyeceği için oldukça ekonomik fiyatlar ile ürün tedarik edebilirsiniz.
Toptan fotokopi kağıdı yanında istanbul toner dolumu yapan firmadan daima orijinal kalitesinde hp, samsung, xerox, canon toner dolumu yaptırabilir, ilgili markalara ait muadil toner kartuş satın alabilirsiniz.
Doporučil bych služby přepravní společnosti Shipita ( https://goo.gl/JLCknr ), která je v doručování a odesílání Vaší pošty prostě jednička. Vše v pořádku doručí ze nebo do zahraničí za pár dní. Pokud hodně využíváte přepravy balíků do zahraničí nebo z něj, vřele doporučuji využít jejich služeb!
Pro ty, kteří nemají kreditku, nebo nechtějí provádět platby do zahraničí bych doporučil www.czechebay.cz
Vše zajistí včetně případné reklamace. Za mě naprosto v pohodě.
Myslím, že pokud platíte přes PayPal, tak se není až tak čeho bát, součástí jejich služby je i plno výhod spojených s ochranou údajů a taky vašich práv, například když vám nedojde zboží. Na eBayi navíc nakupuji poměrně často a potíže jsem zatím ještě neměla. Můžete na nákup uplatnit dokonce i cashback, konkrétně třeba tady: https://www.ziskejte.cz/cashback-sleva/vsichni-partneri/obchody/ebay.com - zvýšili to teď na 3 %, což se podle mě už dost vyplatí :)
Ja nakupuji na internetu také pomocí slevových kódů. Velmi se mi to líbí, protože nabízí i slevy do velkých eshopů, jako je ALZA, 4home, KASA, NOTINO. Doporučuji portál https://voudes.com/cz/ fakt supr.
Jednoduše se dá nyní nakupovat na amazon de, dokonce je v češtině a nebo přes https://de.probesto.com/
Ahoj. Super článek. Díky mockrát za velmi užitečné informace. Ze zahraničí jsem dříve nakupoval hodně. Dokonce natolik, že jsem si přes https://www.ioffshore.cz/ založil v zahraničí obchodní společnost. Pokud chcete při podnikání ušetřit peníze, určitě doporučuji.
Já v zahraničních obchodech nenakupuji, i když je to mnohdy levnější, vždycky mám totiž obavy z toho, že mi něco nebude sedět nebo to přijde rozbité a já to pak na své náklady budu muset posílat zpátky někam do tramtárie. Když chci ušetřit, třeba na oblečení, tak si radši něco objednám z https://www.onlinesekac.cz/ . Cenově mě to vyjde snad ještě levněji než ze zahraničí a navíc je to mnohem jednodušší.