probehla uz nekolikrat naprosto bez problemu, jejich podpora mi prijde fajn a reaguje svizne - bud jsem to nafotil nebo natocil na video a zadnej problem
podpora na DX funguje daleko sviznejs, nez treba podpora O2 :)
s objednavanim z Asie ma jen dobry zkusenosti, ale uz to neplati o Cesky celnici, kdy mi zadrzeli zasilku a i kdyz jsem dolozil, ze neni treba vymerit ani clo, ani DPH, tak mi za to ty ku*vy nauctovali 95 Kc...
Protože tomu naprosto, ale NAPROSTO nerozumíte - tak jak tady bylo opakovaně správně zmíněno: jedná se o náklady na celní řízení. Není vůbec podstatné, zdali daná zásilka potřebuji proclít (s ohledem na hodnotu zboží čí místo odeslání), daná částka 80 kč bez DPH (správně tedy 96 kč) je poštou účtována v souladu s pravidla světové poštovní unie, kde se určuje, že každá národní pošta má právo požadovat přiměřenou úhradu nákladů za poskytnuté služby, v tomto případě jsou těmito službami: vytvoření průvodky pro celníky, zvážení zásilky příp. přezkoumání jejího obsahu.
ano, můžeme vést diskusi nad tím, zdali 80/96 kč je "přiměřená částka" - ale to je tak vše. .obecně si myslím, že pošta v tomto směru za 80 kč udělá mnohem více práce, než ti neskuteční šmejdi u přepážek v bance, kdy po vás chtějí za vklad hotovosti na účet i 75 kč.. nemyslíte?
Chápu poplatek za to, že za mě pošta provede celní úkoly. Znám cenu, znám (bohužel) kvalitu služby, na druhé straně znám (bohužel) pakárnu celního řízení, mohu si vybrat.
Nechápu poplatek, který si pošta účtuje za to, že mi vydá zásilku, abych si celní řízení provedl sám. Tenhle poplatek je mi hodně proti srsti.
Mimochodem, ještě k těm přiměřeným nákladůn: Nemá pošta ty přiměřené náklady účtovat odběrateli služby (tj. odesílateli) a ne příjemci? Když pošlu čumkartu, taky nevím nic o tom, že by pošta příjemci účtovala příplatek za to, že má schránku uprostřed ničeho a že to tam mají daleko. Prostě má cenu za službu spočítanou tak, aby za ni dokázala doručit všechno a všem.
Pošta má samozřejmě právo daný poplatek účtovat příjemci, neboť tuto službu dělá pro příjemce nikoliv odesílatele - navíc by bylo totálně nelogické, aby to pošta účtovala někomu v zahraničí, kdo by jí to nikdy nezaplatil.
můžete se rozčilovat, jak chcete, ale takto to v těch Pravidlech poštovní unie je a nc s tím neuděláte. Mně trvalo např. asi rok, než jsem rozdýchal matematické zaokrouhlování celní zprávy při vyplnování deklarací: 12.001 není 12 kč ale 13 Kč! to samé u KG. A jděte se s nimi hádat, že to je v rozporu s logikou a matematickými pravidly.
Myslím, že si nerozumíme. Odesílatel zboží (ať už je to kdokoliv) objednal u svého poštovního dodavatele službu "poslání balíku příjemci do ČR". Tento dodavatel za službu vybral peníze, část provedl sám, část objednal u svého zahraničního partnera (české pošty) a tuto část zaplatil. V okamžiku, kdy česká pošta dostane balík, má základní službu doručení již uhrazenou. Pošta mi samozřejmě může nabídnout další služby (proclíme to za vás, dovezeme vám to domů o půlnoci, přivezeme vám k tomu šálek kávy, vyfotíme vás) a já si je mohu vybrat a přiobjednat a zaplatit. Ale za základní službu "balík dostanu do ruky" já platit nic nemám, tu už pošta zaplacenou dostala.
Takže v případě celního řízení očekávám, že mi to pošta provede (klidně za ty peníze) anebo že mi pošta zadarmo(!) dá balík na celnici, abych si ho mohl proclít sám.
A prostestuju proti tomu, že pošta vybírá poplatek i v tomto druhém případě. Tvrdím, že se tím dopouští bezdůvodného obohacení a že jedná v rozporu s dobrými mravy.
S tím pravidla poštovní unie nemají co dělat, jde o prostou obchodní transakci a o postavení účastníků (obdběratel, dodavatel, benefaktor) a o prostý občasný zákoník. Já nejsem v této transakci povinen od české pošty dodatečné služby odebírat (mohu ale nemusím); a za základní službu česká pošta účtuje zákazníkovi, tedy zahraničnímu partnerovi.
Nepsal jste jim česky?
Já reklamoval zařízení, které sice fungovalo, ale komunikovalo ve španělštině, místo v inzerované angličtině. Nejdřív poslali update ROM a když se mi to nepovedlo, poslal sem zboží zpět a dostal peníze. Otázka cca 14 dní, z toho asi většina na poště zpět do DX.
moje posledni zkusenost s DX.com je takova:
04.09. - objednano
10.09. - odeslano (Peking)
15.10. - vystaven ticket na prosetreni, kde je problem
16.10. - prisla odpoved a vse jiz dalo do pohybu
02.11. - konecne dorazilo do CZ
06.11. - procleno a lezi na poste
zdrzeni bylo pry kvuli tehdy planovanemu stranickemu sjezdu (National Congress) a byly vsechny zasilky pod vetsim dohledem. Kazdopadne zpusob a rychlost komunikace opravdu na vybornou :)