Ty budeš nějaký akademik, ne? Ve chvíli, kdy se ti sype produkce, tak samozřejmě nutně potřebuješ, aby to co nejrychleji zase šlapalo, ne že se v tom budeš vrtat půl dne, abys pak vítězoslavně prohlásil, že to stačí otočit. Když příčina není z běžných ukazatelů a monitoringu zřejmá, je restart celkem rozumná volba - prakticky nic to nestojí a v mnoha případech to může pomoci. Zkoumat příčinu můžeš potom.
Restart na produkci, kde jsou každou chvili nové objednávky, je fakt nesmysl.
Co by si dělal, kdyby daná aktualizace způsobila nenaběhnutí nějakého prvku a celé by to nenaběhlo. Řekl bys ups a rozesílal CV, ne?
Tyhle věci mají být podchycené tak, že když ti něco začne haprovat, máš vzít papíry se záznamy o změnách a vracet vše postupně zpět do doby, kdy to nehabrovalo.
Což v alze evidentně nemají v procesu, protože by nekontrolovali xx věci.
> Pro příklad uvádím dva obrázky grafů níže, ze kterých jsem z bezpečnostních důvodů odstranil legendu.
A taky popis osy ypsilon. Vážně - k čemu je pak takový graf? To tam už rovnou může být obrázek spoře oděné ženy. Informační hodnota stejná a věřím, že by přitáhl víc prokliků.
> zlaté IT pravidlo restartu počítače
Myslel jsem si, že restartem můžu řešit problémy u sebe doma, ale že firma velikosti alzy bude chtít vědět proč a prosté "už to přešlo" stačit nebude... Podělíte se o čas restartu? :)
> Ty budeš nějaký akademik, ne?
Správně, jen mě onálepkuj! Na zádi mám ještě trochu místa, určitě se vejdeš.
> prakticky nic to nestojí
No, on taky restart může trvat pět minut nebo hodinu. Proto jsem se ptal, jestli se autor článku nepodělí, jak rychle jim stroje restartují.