"Opakování je matka moudrosti: pokusíme se proto náš průzkum mezi poskytovateli zopakovat a ..."
Marku, mame to chapat tak, ze se pokusis znovu vyvolat rozsahly vypadek proudu v (tentokrat jine) velke casti Prahy tak, abys vyzkousel i ostatni ISP ?
tak to u nas ve vychodnich Cechach prasklo tak, ze vyhorela uzlova rozvodna v Opocinku se skodou za desitky milionu korun, coz znamenalo vypadky elektriny nejenom po nedelni vecer a noc, ale i cele pondeli a utery.
Melo to jedno pozitivum, clovek se alespon venoval lidem, nejen sedym bedynkam a dratum.
Ono to obcas neskodi.
Mam bezdrat k Contactelu (puvodne k Cesnetu) a ten mi od nedele doposud nejede (uz je ctvrtek). Nejprve jsem se v nedeli dozvedel, ze je problem s routrem na StrojImportu, ze kdyz je bourka, tak dycky spadne. No a ze kdyz to dobre pujde, tak to pojede v pondeli. V pondeli samozrejme nic nejelo a odpoledne jsem se, ze do baraku, ke kteremu jsem pripojen, uhodil blesk a ze tam vsechno shorelo. A vymena noveho HW pry probehne v utery. V utery neprobehla a vecer jsem se dozvedel, ze snad ve stredu. Nemusim se snad ani zminovat, ze ve stredu stale nic a tentokrat jsem se dozvedel, ze zavazne to pojede ve ctvrtek rano. Tak jsem zvedav...
Na tomhle případě je krásně vidět, jak naprostá většina firem u nás, včetně ISP velmi podceňuje nejrůznější druhy rizik. Docela intenzivně se zabývám možnostmi pojištění výpadků informačních systémů, včetně havárií softwaru, přerušení dodávky proudu atd. - je a bude to hodně důležité hlavně pro větší obchodní servery na webu. Základní podmínkou pro pojištění je ovšem dobře zpracovaný krizový plán, který řeší přípravu firmy na různé události. Ještě jsem však neviděl žádný plán, který by za něco stál. Většinou to končí u nějakého diesel agregátu a off-site zálohování. Ale příprava třeba na možnost napadení systému ze strany zaměstnanců ??? Prostě máme se ještě hodně co učit od světa. Problém je ten, že kdo to neprožil na vlastní kůži, většinou nevěří, že se to může stát právě jemu.
Mam take mikrowlnku, ale od jine firmy, ktera je mimo jina mista taky na Strojimportu. Caste bourky ji samozrejme take vadi, ale jen nekdy se projevuji mensim ubytkem prijimaneho signalu (jeste se jim nestalo, ze by blesk uhodil primo do anteniho systemu, nehlede na to, ze za kazdou antenou jsou bleskojistky). Pokud nejaka firma tvrdi, ze se jim rozbil router, pak zase neco jineho atd. tak je to samozrejme mozne, ale i kompletni vymena celeho zarizeni (pokud jim neupadnul antenni stozar?!?) tj.anteny, koaxialni kabely, konektory, bleskojistky, breezenety, router a ups, trva maximalne tak jeden den od zjisteni tak rozsahle zavady. Jina vec je, ze dotycna firma nena nove soucastky na vymenu tech znicenych bleskem. Jen tak mezi nami devcaty, kdyby jim skutecne primo do Strojimportu uhodil blesk, tak by to tam pekne vypadalo a odesla by tam vetsina zarizeni, protoze vestina ostatnich anten ani zadne bleskojistky nema. Tomas
No já mám zase zkušenost, že od světa se moc co není učit...
Alespoň podle toho, co jsem viděl... Krizové plány jsou většinou jen na papírech, ovšem ve velmi pškné úpravě, jinak jsou zcela na nic a nepoužitelné, podobné je to s krizovým řízením. V řadě případů to vypadá jako diplomová práce od zeleného stolu a přitom
to "řídí" obvykle velmi známé konzultační firmy a berou za to pěkné chechtáky...
chlape,dobra pripominka,jen mne stve ze ty Vase komercni stranky maj kontakty pres postu VSE, na kterou calam dane :( ,jo a proti utoku zamestnancu se tezko ubranis pokud chces mit aspon trosku rozumny naklady na provoz firmy,system MAKRA a dvou nezavislejch kontrol za pokladnama nezabrani neskutecne vysokejm unikum,ber to jako priklad,Tvoje projekty maj urcite 99% ucinost :)