"Běžnému uživateli těžko vysvětlovat, že Firefox je bezpečnější. A nutno podotknout, že ani mě tohle moc nebere. Stačí dobře nastavený firewall a antivir a jsou mi nějaké díry ukradené."
Ano, aspoň do té doby, než se mu nasouká nějaký spyware, který pak někdo zkušený odstraňuje někdy dost dlouho a nesnadno. A když to odstranění má dokonce zaplatit, tak ho to zajímat začne. A skončí u toho, že ve Firefoxu všechno slušně funguje, akorát, ksakru, to elektronické bankovnictví!
Ppiste jak nastavit aby chodilo, nebo napiste odkaz kde to popsáno je.
emailova odpoved z CSOB:
Dobrý den,
plnohodnotné využití služby IB24 je v současné době možné pouze na MS IE.
Nasazení nové verze, která umožní provoz i na dalších prohlížečích je
plánováno na září letošního roku.
Takovych jako ty se zbavi kazdy rad, to je fakt, ale kdyz mi bude denne volat 50 lidi, jestli ten ebanking jede v FF, tak se nad tim minimalne zamyslim. A v okamziku, kdy mi zacnou zakaznici odchaze s timto oduvodnenim, tak s tim zacnu kua rychle neco delat.
V dnešní době není problém mít účet v zahraniční bance a zcela v pohodičce :-)))
Já jsem v bance byl vážně fyzicky jenom, když jsem si zakládal účet, jinak ten kamennej barák na nic nepotřebuju, dál mi stačí jen e-banking a kreditka :-)) (A už je to nějaký 2 roky, od založení účtu a neměl jsem zatím proč tam jít nikdy osobně...)
Takže si stačí vyhledat pobočky zahraničních bank u nás v ČR a i když nejsou třeba přímo ve vašem městě, tak jednou nějaká delší cesta se vyplatí, když s tím budete mít pak daleko lepší služby (pojede vám to i jinde než pod IE) a poplatky budou minimální nebo zcela nulový (jak bývá zvykem) a úroky slušný... nepotřebuju český banky... a zvlášť nechápu, jak někdo může být ještě u toho našeho známýho zlodějskýho bankovního tria... (ČSOB, ČS, KB)
Já mám eBanku a musím říct, že naopak s FF funguje líp než v IE pokud používate Internetový klíč. Zatímco v IE každé podepsání znamená o jednu obrazovku navíc, v FF to funguje skvěle a input box pro zadání hesla ke klíči je hned v těle formuláře na cokoli (platbu, přihlášení apod.).
Paradoxně to co mě brání používat FF je iDnes. Jejich "vychytaný" reklamy způsobujou brutalni "blikot", kterej mě od rutinního používání FF odradil.....
ale nezamysli, nezamysli... proc take? e-banking je mimo e-banku nechteny produkt, musi ho mit, ale je to drahe a neziskove
uprimne, po zkusenosti se zahranici tady rad ff onanistum vzkazu - budte rady za to co tu mame, protoze zahranicni reseni to je obvykle tragedie, funkcnost, design apod..
je to jen DALSI (Z MNOHA) komunikacni kanal smerem ke klientovi, musi ho mit, je to hype, v reklamach to vypada hezky, vyvoj je drahy (desitky lidi, HW, konektivita apod), lidi jsou vecne nespokojeni, poplatky obvykle relativne smesne
banka, e-banka nebo jina, zije z jinych veci nez jednoho komunikacniho kanalu..
jj tak tak, ono vyjde daleko levneji platit zamestnance nez provozovat server, platit najmy ci udrzbu budov, platit pojisteni a ochranu trezoru (ve kterych musi byt 100x vice penez, proto je to preci podstatne levnejsi).
Tady by se nekdo mel jit projit na vzduch a aspon 10 minut tak zustat, pokud prave prsi, tim lip, aspon se konecne probere.
vsem ostatnim se omlouvam, ale nemohl jsem si to odpustit (nakonec, je patek odpoledne)
a nebo ti tvoje banka ze same radosti, ze jsi si aktivoval, nebo ho mas standardne v nejakem balicku, jez je jak jiste vis predrazeny a momentalne v setreni na nasi urovni MF a na EU urovni EK, e-banking odpustila vsechny poplatky a posila ti najednou zbytecne blondate dvacitky z prepazek dom? tve penize prokazatelne neprotaci v financich operacich a za uver, ktery ti vnutila, nechce zadne uroky? resp. jsou dokonce zaporne? :-)))
a kam se budes stehovat, kde ti pridelili dum? Dostal jsi velke auto nebo jen normalni osobak?
udelej to prosim... podivej se napr. zrovna na e-banku jak dopadla s jeji puvodni strategii jen par klientskych center...
napovim, hezky receno, ne moc dobre, museli je zacit vyrazne rozsirovat
ja vim co chcete naznacit, ale verite vy sam, ze doba kdy normalni clovek, navic masirovany stupidnimi prispevky v TV o tom, jak masivne je to nebezpecne, pouziva jen e-banking je tu, nebo tu jiz brzy bude?
jinak: nevim o tom, ze by banka mohla , at uz technicky ci legalne, operovat nad elektronickymi penezmi, ze by nemela zadny trezor jen par jednicek a nul nekde v diskovem poli, to snad jen k tomu trezoru takovy maly sarkasmus aby jste se probudil
A co teprv takovy zbytecny komunikacni kanal, jako prepazky! Vis, co stoji jen takovy obycejny DVERE do banky? Prepazky jsou neco tak vrcholne prodelecneho, ze to banky rusi jak drahy trate :-)
Komunikacni kanal je pro banku jen pritez a klidne se bez nej obejde.
Nejuspesnejsi banky jsou ty, ktere zadnou komunikaci neprovadeji. Jsme jedini dva, kdo o nich vi. Cely svet zije v blahovem domneni, ze neexistuji :-)
jiste, ze je to drahe, ale bohuzel stale nutne, ostatne, proc maji banky luxusne vypadajici sidla s luxusnimi, a tedy drahymi :-) dvermi? kdo ma (I|E)Q nad 60 to vi
mala napoveda: das si penize do banky, ktera bude mit (a abych ti sel vstric, souhlasis doufam, ze aspon nejake centrum ta banka mit musi, budovu, kde sedi aspon reditel a tech 5 adminu co se stara o provoz inet veci) jejich reditelstvi v prizemi cinzaku s papundeklovymi dvermi?
anarchista nebo demagog mi mozna rekne ano, co mi rekne Roj? a co na to jan tleskac? co na to shrek?
Kdo je to normalni clovek? Ja se za nej take povazuju a v bance jsem byl pouze jednou pri zakladani uctu (teda vlastne 2x, protoze mam dva). A internetbanking me prijde rozhodne bezpecnejsi, nez to, kdyz nekomu vydaji penize na pobocce (slo o par tisic) jen na zaklade predlozeni OP a bez znalosti cisla uctu ci cehokoliv jineho (osobni zkusenost z CSOB).
Promiňte, ale tohle je naprostý blábol! Všechny české banky se naopak snaží vyhnat zákazníky ze svých poboček k internetovému bankovnictví, aby jim klesla režie..
Ale máte pravdu v tom, že zahraniční řešení může být co do bezpečnosti i funkce podstatně tragičtější než tuzemské.
snazi, jiste-je to samozrejme jednak snaha usetrit a dat opodstatneni financim vlozenym do e-bankingu, ktery je nevim proc takovy hype
tvrdim ale, ze oba pristupy se v chovani drive ci pozdeji potkaji - puvodne e-banka nucena zakladat vice obchodnich mist a kamenna banka s novym kanalem-e-bankingem resp. uspech e-banky neni o uspechu e-bankingu ale o tom, ze logicky koncentruje e-bankingove premyslejici klienty
klasicky meeting s podanim ruky zatim nic nevytesnilo, zvlast jde -li o neco tak signifikantniho jako penize a to je pravda uz par tisic let co existuje bankovnictvi
u me nejste ani vy ani ty pripady statisticky signifikantni
take pouzivam e-banking, ALE ne ten nejlepsi na trhu, protoze to nepovazuji za primarni pri vyberu banky, kdo ano? a pri jednani o hypotece vyzaduji osobni jednani radeji nez online chat event. telefonni jednani
jak jsem psal jiz vyse, banka logicky inzeruje sve produkty, tim inzeruje i sebe
obavam se, ze bez realnych nakladovych prehledu, ktere snad vyplavou na povrch pro soucasnych setrenich, nemuzeme nikdo z nas prokazatelne dokazat tomu druhemuze se myli, argument, ktery ale budete, podle me, tezko vyvracet je ten, ze banka dotuje hotovostni operace, pak bych zase u bezhot. vyzadoval vyssi uroky :-)
Myslim, ze se mluvilo o "cistem" bankovnim ucte, kde je prave prehlednost, bezpecnost a funkcnost u internetove aplikace na prvnim miste. Narazite na "nejlepsi na trhu", ale zapominate na jednu vec - ono bohuzel pro vetsinu internetovych firem je ucet u eB nutnosti, predevsim kvuli online platbam (90% partneru, kterym posilam platby ma ucet rovnez u eB). Nechci cekat dva dny na prevod penez mezi bankami, kdo ano? Tedy to povazuji za primarni pri vyberu banky pro bezny ucet - samozrejme pri vyberu ustavu pro nejake dlouhodobejsi sporeni, nebo uchovani vetsi casti penez jsou kriteria jina.
U ruznych pujcek / hypotek / sporeni je urcite osobni jednani na miste, protoze se i pres ruzne masirovani reklamnimi spoty se nejedna o trivialni zalezitost, kde staci elektronicky podepsat predvyplneny formular. Takze zde je zatim osobni jednani se svym bankerem nenahraditelne. S tim se mohu ztotoznit.
myslim, ze s tou dulezitosti okamz. zpracovani transakce v ramci plat. styku to trosku prehanite, nakonec je rozdil mezi potvrzenim platby a fakt. prijmem penez ale okamzitost pri platbe v ramci jedne banky mohu povazovat za samozrejnost (za, kterou si ovsem min. u e-banky priplacite), par bank znam, ale skutecne je e-banka jedina?
je e-bankovy ucet pro vetsinu firem majici vice uctu z nichz jeden je e-bankovy (zde samozrejme mineno e-banka a.s.) primarnim uctem? kdo vi odpovi?
Ta predrazenost eB je dle meho takovy rozsireny hype. V cem konkretne je draha? Koukam na cenik CSOB pro podnikatele a prichozi platba vyjde na 7 CZK, coz je minimalne srovnatelne s nejlevnejsim cenovym programem eB. U ostatnich bank nemohu "onlinovost" zpracovani plateb posoudit, ale mel jsem za to, ze se zpracovani transakci bezne provadi spise nekolikrat denne.
Udelejte si takovy pruzkum, napr. mezi firmami, kterym na internetu muzete neco platit. Typickym prikladem budiz ruzne eshopy, poskytovatele sluzeb, ... Schvalne, kolik % z nich NEpouziva ucet u eB. Chapu, ze to neni prilis padny argument, osobne bych byl radsi, kdyby se zpracovani mezibankovnich prevodu zkratilo na co nejmensi dobu a nebyl to argument pro volbu bankovniho ustavu, jako je to ted. Jelikoz i soukrome dost nakupuji na internetu, mam take osobni ucet u eB, protoze se mi proste nechce pri nakupu zbytecne cekat. Platba kartou jeste porad neni prilis rozsirena, takze zbyva vetsinou jen bankovni prevod.