Vlákno názorů k článku Jak Rio Media stáhne štědré dotace z 802.VOX od I.Fišer - Dobrý den, v evidenci ceníků hovorného (v xPhoNet.cz je...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 9. 2009 8:34

    I.Fišer (neregistrovaný)
    Dobrý den,

    v evidenci ceníků hovorného (v xPhoNet.cz je dnes evidováno přes 330 ceníků od cca 250 českých operátorů) jsou pro porovnání zadány oba ceníky 802-ky (starý platný do 14.8. i nový platný od 15.8.). Z jejich porovnání vyplývá, že pro modelové měsíční objemy hovorného došlo pouze k těmto změnám:
    domácnosti - změna ze 137,- na 138,- Kč (tj. +0,7%)
    malé firmy - změna z 2.320,- na 2.345,- Kč (tj. +1,1%)
    střední firmy - změna z 6.372,- na 6.425,- Kč (tj. + 0,8%)
    velké firmy - změna z 26.935,- na 27.531,- Kč (tj. +2,2%)
    (viz http://www.xphonet.cz/index.php?t=1&m=1&p=4)

    V praxi jsou to zanedbatelné změny, které téměř nestojí za to věnovat jim více než 2 minuty času. To ale platí jen pro normálně (= průměrně) telefonující zákazníky. Jiná situace platí u zákazníků používajících 802-ku jen či převážně pro volání uvnitř sítě 802-ky. U těch došlo od 15.8. k podstatně většímu procentuálnímu zdražení. Takže p. Zandl ve svém článku velmi pravděpodobně trefil hřebíček na hlavičku. A nebo má jako dobrý novinář informace přímo od zdroje ?

    Ivo Fišer
    http://www.xphonet.cz
  • 4. 9. 2009 9:37

    Pet (neregistrovaný)
    Tohle zdražení nula nula nic je sice pěkný, ale skutečnost je trochu jiná. V souvislosti se snižováním terminačních poplatků do mobilních sítí totiž ostatní VoIP operátoři většinou volání do mobilních sítí zlevnili, 802 to de facto nechala na předchozí ceně (zavedla špičku) + zhoršila to účtování.
  • 4. 9. 2009 10:49

    anonymní
    Ta vaše teorie má jednu zásadní chybu a to jsou ty modely. Já vám můžu namodelovat zcela libovolnou situaci, od zlevnění o 500% až po zdražení o totéž. Zcela nepochybně bude existovat skupina lidí, jejichž odchozí hovory těm vašim modelům budou odpovídat, otázka je, jak velká bude ta skupina.
    Třeba pro mně: na jednom mém čísle s měsíční útratou kolem 30Kč ušetřím korunu na paušálu, ale zároveň jsem za 14 dní srpnového provozu pod novým tarifem prodělal asi 4Kč za hovory spadlé do schránek. Takže zdražení 3Kč, což je 10%. Nebavme se o absolutní částce, která je mizivá, ale o těch procentech, které je 14x větší, než je ten váš rádobyuniverzální model.

    Jinak spekulace, že minimální útrata 240Kč za rok je proto, aby lidi rychleji vyčerpali své několikasetkorunové kredity, mi přijde jako dost mimo. Co by tím Rio získalo? IMHO jde o zvýšení příjmů (spočítejte si 50.000 x 1Kč a 50.000 x 20Kč a to prosím každý měsíc) a zbavení se nevolajících uživatelů. Ale uznávám, že je to moje spekulace proti vaší spekulaci, zde těžko rozhodneme, kdo má pravdu.
  • 4. 9. 2009 11:03

    I.Fišer (neregistrovaný)
    Dobrý den,

    do jisté míry máte pravdu. Neřekl bych však, že jde o zásadní chybu.

    Modelové objemy tel. provozu jsem získal jako průměry z poměrně významné skupiny faktur a účtů, které mám k dispozici od našich zákazníků, kterým jsme dodávali pobočkové ústředny a současně jsme optimalizovali jejich napojení na veřejné tel. sítě. U takových zákazníků pak po určité době kontroluji, zda bylo dosaženo odhadované úspory a zatím tomu tak vždy bylo. Mimochodem, výsledná úspora bývá v rozsahu 15 až 40% !

    Proto těmto modelům důvěřuji a dále je pro vlastní potřebu zpřesňuji. Samozřejmě bude existovat řada zákazníků, jejichž model tel. provozu bude natolik jiný, že výsledné dopady na výši jejich měsíčních účtů budou větší.

    Ivo Fišer
    http://www.xphonet.cz
  • 4. 9. 2009 12:19

    anonymní
    Dovolte mi tedy prosím tuto otázku. Pokud je průměrné zdražení u firem dle vašich modelů dle významné skupiny zákazníků kolem 1,8% - máte dojem, že opravdu by tak negativní popularitu Rio vykoupila tak malým marginálním příjmem?
    Prostě lidově řečeno - když už budu za hajzla (a odradím řadu klientů, aby šli ke konkurenci), tak ať to za to aspoň stojí. A ne za pár kaček. Proto mi přijde, že to nedává smysl. Buď ty vaše modely a nebo záměr Ria.
  • 4. 9. 2009 11:07

    Pet (neregistrovaný)
    Ono jde o to, že uživatelé si vybírali poskytovatele podle svých požadavků a i podle uváděných klíčových konkurenčních výhod - kromě jiného pro samotnou 802 vychvalované účtování 1+1. Říct, že od zítra je všechno naopak, tak to v podstatě popírá samotnou službu a je to hlavně nefér vůči takto získaným zákazníkům. Kolik na tom kdo trhne/tratí je už pak vcelku jedno, ale hlavně to svědčí o naprosté neférovosti a nesolidnosti firmy.
  • 4. 9. 2009 12:05

    anonymní
    No ja nevim, "zbavení se nevolajících uživatelů." mi neprijte jako optimalni politika. Ti volajici totiz nekomu volaji, trebas prave tem nevolajicim a pokud nebudou mit komu volat, tak se znich stanou taktez nevolajici => pujdou o dum dal.

    Osobne mam napr mobilni predplacenku, kterou dobijim jen velice sporadicky. Jsem tudiz temer nevolajici. Ovsem generuju operatorovi nejaky prichozi traffic. POkud by pro me sluzba zacala byt draha, tak ji platiti nebudu a ti co mi volaji (a plati za to) volat taky nebudou (a tim padem nebudou $$$ pro operatora).
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).